کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

معرفی کاندیداهای ورود فولکس‌واگن به ایران

کدخبر:۲۹۲۶۴دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۴۷۷۵۹۶ بازدید

پس از برجام نام‌های زیادی برای ورود به بازار خودرو کشورمان مطرح شد، شرقی و غربی، بزرگ و کوچک، معتبر و ناشناخته. یکی از برندهایی که همگان منتظر ...

پس از برجام نام‌های زیادی برای ورود به بازار خودرو کشورمان مطرح شد، شرقی و غربی، بزرگ و کوچک، معتبر و ناشناخته. یکی از برندهایی که همگان منتظر ورود آن به بازار بودند، غول آلمانی خودروسازی جهان، یعنی فولکس‌واگن بود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از کالایاب خودرو، باید حضور بزرگترین خودروساز آلمان، یعنی فولکس‌واگن، در کشورمان را به فال نیک بگیریم و برای آینده‌ای بهتر رویاپردازی کنیم. شرکت‌های بزرگی همچون آئودی، پورشه، سئات، اشکودا،بنتلی و لامبورگینی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن هستند و ورود شرکت مادر به بازار ایران، می‌تواند راه ورود برندهای ذکر شده به بازار کشورمان را میسر کند.
 

VOLKSWAGEN COMPANY

اگرچه رسوایی پیشرانه‌های دیزلی آن‌ها را تحت فشار قرار داد اما رشد فروش محصولات این گروه خودروسازی در ماه‌های اخیر نشان از قدرتشان دارد. در 8 ماه نخست سال 2016، در ناحیه آسیا-اقیانوسیه فروشی به میزان 2 میلیون و 700 هزار دستگاه داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی 7 درصدی داشته است. این آمار و ارقام به معنی برنامه‌های بزرگ گروه فولکس‌واگن برای بازار این منطقه است. طبق اخبار منتشر شده آن‌ها هم در حوزه تولید و هم در بخش واردات، به بازار کشور وارد می‌شوند. به نظر گروه صنعتی ماموت موفق به اخذ نمایندگی واردات یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا شده است و برای تولید نیز شرکت کرمان موتور انتخاب شده است.

در سال 2015 از میان مدل‌های مختلف این شرکت، فولکس‌واگن گلف با 1,095,553 دستگاه، پرتیراژترین محصول شرکت خودروسازی فولکس‌واگن بود. بعد از آن به ترتیب مدل‌های جتا، پولو و پاسات بیشترین میزان تولید را داشته‌اند. در اخبار منتشر شده بیشتر اسم مدل‌های هاچ‌بک جهت ورود به بازار کشورمان به چشم می‌خورد اما باتوجه به بازار ایران، سگمنت‌های شاسی‌بلند و سدان از احتمال موفقیت بیشتری برخوردارند. در ادامه به بررسی محصولاتی خواهیم پرداخت که بیش از همه احتمال ورود و یا تولید آن­‌ها در ایران وجود دارد.
 



فولکس‌واگن تیگوان

باتوجه به حضور این شاسی‌بلند جمع‌وجور در چند نمایشگاه خودرویی داخلی در ماه‌های اخیر، می‌توان آن‌را از اصلی‌ترین گزینه‌های ورود به بازار کشورمان دانست. نام Tiguan از تلفیق دو کلمه آلمانی  Tiger به معنی ببر و Leguan به معنی نوعی سوسمار برگرفته شده است، که می­‌توان از آن ویژگی­‌هایی همچون چالاکی، چسبندگی و پیمایش در مسیرهای صعب­‌العبور را برداشت کرد.
 

7gv8ls05gnfv42a3lugq.jpg

تیگوان برروی شاسی دیگر محصول پرطرفدار این شرکت، یعنی گلف سوار شده است و از آغاز عرضه آن در سال 2007 با بهره‌گیری از توانایی­‌های فنی، ویژگی­‌های اقتصادی و امکانات متعدد بیش از 700 هزار دستگاه از آن تا سال 2011 به فروش رفت تا یکی از پرفروش­‌ترین خودروهای بازار اروپا، چین و ایالات­‌متحده لقب بگیرد. تیگوان با اتکا به چنین پشتوانه­‌ای در سال 2011 فیس­‌لیفت شد که به نظر می­‌رسد تا سال 2016 در بازارهای جهانی حضور داشته باشد.

اگرچه طراحی کابین تیگوان توانایی رقابت با دیگر رقبا علی‌الخصوص رقبای آسیایی را ندارد اما از امکانات و تجهیزات رفاهی آن هرچه بگوییم کم است. فولکس­‌واگن تا جای ممکن تلاش خود را کرده است تا بتواند با پیشرفته‌ترین خودروهای لوکس بازار رقابت کند. از امکانات کابین می‌توان به 8 ایربگ، صندلی‌های برقی، گرم­کن، آینه وسط هوشمند، سنسور تشخیص خستگی راننده، سنسور باران و سیستم صوتی با 8 اسپیکر اشاره کرد.

در بازارهای جهانی علاوه‌­بر پیشرانه­‌های دیزلی، 3 پیشرانه بنزینی 4 سیلندر به ظرفیت 1.4، 1.8 و 2.0 لیتر برای این خودرو در نظر گرفته شده است. تیگوان در قوی‌ترین نسخه به پیشرانه دو لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 200 اسب بخار مجهز است، که با مصرف سوخت باورنکردنی .55 لیتر در هر صدکیلومتر توانسته به‌عنوان یکی از کم­‌مصرف‌ترین خودروهای شهری مطرح شود. فولکس­‌واگن برای جعبه­‌دنده تیگوان سه گزینه را پیش روی مشتریان خود قرار می‌دهد. جعبه­‌دنده 6 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک با حالت Ovrdrive و جعبه­‌دنده 7 سرعته اتوماتیک DSG که به دو کلاچ مجهز شده است.

فولکس­‌واگن به تازگی از نسل دوم تیگوان رونمایی کرده که نسبت به نسل قبل سبک­تر است و از شاسی جدیدی سود می­‌برد. همچنین افزایش فضای کابین راحتی سرنشینان را دوچندان کرده است. پیشرانه­‌های بنزینی در نسل جدید همگی به توربوشارژر مجهز شده‌اند. همچنین بهره­‌گیری از جدیدترین سیستم­‌های ایمنی به صورت استاندارد، تیگوان را ایمن‌تر از قبل کرده است. البته نباید بزودی منتظر ورود آن به بازار کشورمان باشید.

از رقبای این شاسی بلند جمع‌­وجور در بازار ایران و البته بازار جهانی می­‌توان به هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و سوبارو فارستر اشاره کرد که در صورت ورود تیگوان به بازار کشور شرایط سختی را برای آن رقم می‌زنند.
 



فولکس‌واگن پاسات

پاسات یکی دیگر از گزینه‌های اصلی ورود، درست مرکز سیبل بازار رقابتی سدان­‌های متوسط را نشانه رفته است. پس از گذشت چهار سال از معرفی پاسات، هنوز هم  با وجود بدنه خوش­‌استیل این خوردو، فضای داخل کابین آن به خوبی پابه­‌پای رقابت با بزرگان این کلاس، یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد ایستادگی کرده است. در واقع تفاوت برندگان و دنباله­‌روها در این کلاس اهمیت بخشیدن به سه فاکتور فضای خودرو، ایمنی و قیمت رقابتی است.
 

فولکس‌واگن پاسات


کیفیت مواد به کار رفته در طراحی داخلی و احساس خوشایندی که از قرار گرفتن در کابین پاسات در انتظار سرنشین­‌های این خودرو نشسته به­ خودی­ خود هیجان­‌انگیز است و نمایشگرهای هوشمند روی داشبورد که نمونه­‌اش در آئودی TT تعبیه شده و نیز دورشمار تمام دیجیتالی پاسات این هیجان را دوچندان می­‌کنند.

همچنین، سیستم سرگرمی تعبیه شده در قسمت عقب کابین سفرهای خانوادگی با پاسات را به تجربه­‌ای فراموش­‌نشدنی بدل می­‌کند. علاوه­‌براین، به واسطه افزایش فاصله محوری فضای بیشتری در اختیار متخصصان طراحی داخلی فولکس­‌واگن قرار گرفته است تا این مدل را با ارتفاع و جاپای بیشتر و محفظه بار بزرگتر طراحی کنند.

فولکس­‌واگن پاسات محرک جلوست و با انواع پیشرانه‌های بنزینی عرضه خواهد شد؛ پیشرانه‌هایی که با مصرف اقتصادی خود توانسته­‌اند برتری فنی فولکس­‌واگن را به نمایش بگذارند. از مناسب‌ترین پیشرانه‌ها جهت ورود به بازار کشورمان می‌توان به نسخه 2.5 لیتری با قدرت 170 اسب‌بخار و نسخه 1.8 و 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر به ترتیب با قدرت 170 و 200 اسب‌بخار اشاره کرد. برروی این مدل‌ها جعبه­‌دنده­‌های دستی 5 سرعته و یا 6 سرعته اتوماتیک تعبیه می­‌شود.
 



فولکس‌واگن جتا

گزینه دیگر ورود یک سدان خانوادگی جمع‌وجور است. فولکس‌واگن جتا با فروش بیش از ۱۴ میلیون دستگاه از سال ۱۹۷۹، یکی از موفق‌ترین سدان‌های صنعت خودرو است. پس از فروش ۹۲۵ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۳ و تبدیل‌ شدن جتا به پرفروش‌ترین مدل برند و کل گروه خودروسازی در این سال، مسئولان فولکس‌واگن متقاعد شدند تا مدل ۲۰۱۵ از این خودرو را با یک تجدیدنظر کلی ارائه کنند.

فولکس‌واگن جتا

فیس­‌لیفت نسل ششم جتا علاوه­‌بر استایل جدید، از برخی‌ بهینه‌سازی‌ها مانند کاهش ضریب درگ و استفاده از تایرهایی با مقاومت غلتشی کمتر بهره‌مند است. همچنین برخی سیستم­‌های کمکی مانند تشخیص نقطه کور، هشدار برخورد جلو و ترافیک پشت‌سر به امکانات آن اضافه شده‌اند. کابین جتا نیز با استفاده از متریال‌های جدید و برخی تجهیزات گران‌قیمت ارتقا پیدا کرده است. 

فولکس‌واگن در این مدل همچنان از پیشرانه­‌های بنزینی چهار سیلندر، شامل یک پیشرانه 2.0  و 2.5 لیتری تنفس طبیعی در کنار 3 نسخه 1.4، 1.8 و2.0 از نسل سوم پیشرانه­‌های توربوشارژر EA888  با قدرتی بین ۱۱۵ تا ۲۱۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. طراحی جدید جتا بر پایه پلت­فرم PQ35، یعنی همان پلت­فرمی است که دو نسل گذشته مدل‌های کامپکت فولکس‌واگن بر اساس آن ساخته شده‌اند، شکل گرفته است.

کارخانه‌های مختلفی در سراسر جهان، از چین و روسیه و مالزی گرفته تا برزیل و مکزیک، این سدان خانوادگی جمع‌و‌جور از فولکس‌واگن را تولید می‌کنند؛ مدلی که اگر به بازار ایران راه پیدا کند احتمالا‌ باید با مدل‌هایی مانند هیوندای الانترا و کیا سراتو رقابت کند.
 


 

فولکس‌واگن پولو

باتوجه به سابقه مونتاژ مدل گل، می‌توان انتظار داشت که خودرویی در همان سگمنت به بازار کشورمان برگردد و برروی خط تولید کرمان‌موتور قرار گیرد. فولکس‌واگن پولو یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های شهری جمع­‌وجور در سطح جهان است که تاکنون نزدیک به ۱۴ میلیون دستگاه از آن ساخته شده است.

فولکس‌واگن پولو

ابعاد کاربردی در کنار قیمت و مصرف سوخت مناسب، از جمله فاکتورهایی است که باعث جذابیت پولو برای مشتریان می‌شود. این مدل فولکس‌واگن در نسخه فیس­‌لیفت نسل پنجم خود ارتقای فنی قابل‌توجهی پیدا کرده و با پیشرانه­‌های استاندارد یورو 6 و سیستم‌های سرگرمی، ایمنی هوشمند و دستیار راننده، گام بلندی رو به جلو برداشته است. پولو، خودرویی اقتصادی به حساب می­‌آید. فولکس‌واگن برای این مدل، پیشرانه‌های بهینه مختلفی را به صورت سه و چهار سیلندر درنظر گرفته است که قدرت آن­‌ها در بازه‌ای بین ۵۹ تا ۱۸۹ اسب‌بخار قرار می‌گیرد.

نسل پنجم فولکس‌واگن پولو که از سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی شده، در سه فرم ۳ در هاچ‌بک، ۵ در هاچ‌بک و ۴ در سدان ارائه می‌شود و در ساختار خود از پلت­فرم PQ25 گروه خودروسازی فولکس‌واگن استفاده می‌کند که با مدل‌هایی همچون آئودی A1 و سئات ایبزیا مشترک است.

محل تولید این مدل کوچک در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، روسیه و هندوستان است که البته مدل سدان آن در بازار هندوستان با نام «ونتو» شناخته می‌شود. در صورت ورود نسخه سدان این خودرو به بازار خودروهایی همچون تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت و در صورت ورود نسخه هاچ­‌بک، میتسوبیشی میراژ و تویوتا یاریس از مهم‌ترین رقبای آن به شمار می‌روند.
 



فولکس‌واگن آمئو
 

فولکس‌واگن با تنوع محصولاتی که دارد می‌تواند به تمام نیازها پاسخگو باشد، به خصوص در بخش خودروهای اقتصادی. یکی از گزینه‌های آن‌ها در این بخش که می‌تواند در ایران تولید شود، نخستین خودرو هندی‌تبار فولکس‌واگن، یعنی آمئو است، که در حال حاضر به صورت انحصاری در بازار هند عرضه می‌شود.

فولکس‌واگن آمئو

این سدان شهری جمع‌وجور از پیشرانه 1.2 لیتری با قدرت 74 اسب‌بخار و گشتاور 110 نیوتن‌متر بهره می‌برد و به کمک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. طراحی نمای جلو زبانی شبیه به سایر محصولات فولکس واگن دارد اما صندوق عقب کوتاه و پهن یادآور تندر 90 است.

نمای داخلی آن نیز ساده و به‌روز است و امکاناتی متعددی نظیر کروز کنترل،  دوربین دید عقب، تهویه مطبوع تمام اتوماتیک، فرمان الکتریکی، روکش چرمی صندلی‌ها و ... برای تیپ فول آن درنظر گرفته شده است. قیمت نسخه‌های بنزینی این خودرو از 538 هزار روپیه (حدود 29 میلیون تومان) برای تیپ پایه و یا TRENDLINE شروع و به 722 هزار روپیه (حدود 39 میلیون تومان) برای تیپ فول و HIGHLINE ختم می‌گردد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مردم مظلوم ايران: 1395/8/311:22:34،
251
8
حتما طبق معمول با قيمت فضايي به ايران ميرسه و عموم مردم نميتونن بخرن.


آقا زاده ها ماشينهاتون رسيده...بشتابيد....

مچكريم
حمید: 1395/8/311:33:06،
108
7
فولکس‌ واگن آمئو رو با یه موتور 1.6 وارد کنین قیمت هم دستی 40 اتومات 50 رو هوا مردم میخرن
اکبر: 1395/8/311:36:01،
108
7
این جا برعکس بقیه کشورهاست.

با ورود این فولکس ها به جای ایجاد فضای رقابتی و کاهش قیمت تویوتا و هیوندا



شاهد افزایش قیمت هیوندا و تویوتا خواهیم بود!
نصرلا طوطی: 1395/8/312:17:46،
17
63
سلام دوستان عزیز تر از جان.حدود دوسال و اندی یک دستگاه فولکس واگن جتا دارم.قبول دارم جنس المانی هیچوقت به جنس چینی نمیرسه ولی نسبت به جنس هامبورگی کیفیت به مراتب نازلتری داره.باجناق بنده همزمان با النود بنده یک دستگاه النود به من هدیه داد که جز اب و هوا و لچکی شیشه عقب خرج دیگه نداشت برام.خلاصه کلام دوستان سراغ جنس مکزیکی نرید که سرطانه مخصوصا المانیاش.یا علی
استاااد: 1395/8/312:37:49،
26
39
هرچي محصول بي ريخت اين شركت هست رفتن جمع كردن بيارن ايران ...
محسن 2: 1395/8/312:42:15،
48
8
طوطی جان داماد ما یه ژیان داره با اینکه ساخت آمریکاست و خیلی ماشین خوبیه اصلا سمت رنگ سیاهش نرو اونا ساخت روسیه است خصوصا ایربگش که اصلا وا نمیشه ولی سانروف دو حالته داره
من توصیه میکنم حتما بخرش
دانشمند: 1395/8/313:41:00،
34
8
دوستان ضد رنو حالا فهمیدید که فولکس هم تو هند و چین تولیدات داره؟
فهمیدید که زیر مجموعه داشتن یعنی چه؟
هی به داچیا و ال 90 و... گیر ندید.
یکم آنسوتر از نوک دماغتان را ببینید.
تجارت و اقتصاد علم هستند.کاری به تفکرات سخیف ندارند.
1: 1395/8/311:23:39،
86
4
اگه آقايان از تضعيف ريال دست بردارن مردم ميتونن بخرن ولي افسوس كه مافياي خودرو اجازه نميده!!!!

مچكريم
غمگسار: 1395/8/312:27:10،
13
5
جالبه فقط توهم توهم توهم و دامن زدن رسانه ها به این موضوع.

آقا چه کشکی چه دوغی ؟

هر وقت اومد بگید فلانی اومد این شرایط فروش
9090: 1395/8/311:37:49،
47
4
عمرا اگه اینها رو به قیمتی که توی هند یا چین و یا
برزیل یا روسیه عرضه میشه بدن
حمید: 1395/8/311:38:08،
14
9
واقعا" طراحی آقای گوتون باخ عالیست!!!!!!
حسن: 1395/8/311:38:21،
28
3
مردم ايران قدرت خريداين محصولات رو ندارن و صرفا بايد سي كي دي وارد بشه و به قيمت خودروهاي وارداتي هم فروخته بشه ،يه جورايي يعني كشك
سپیده: 1395/8/311:47:33،
32
54
چقدر همشون بی ریختن بیچاره مصرف کننده های ایرانی که تولید کنندهاشون عرضه ی طراحی یه ماشین قشنگ ندارن خودرو های وارداتیشونم یکی از قبلی زشت تر ، ماشینایی که تو کشور خودشون منقرض شدن و چه جایی بهتر از ایران که بنجل ها رو با آغوش باز میپذیره ، تازه اگررررر مصرف کننده ایرانی توان خریدشو داشته باشه
تمایل: 1395/8/311:53:51،
28
9
سپیده خانم از L90 و ساندرو که زیباتر هستند و صد البته با کیفیت تر.فقط قیمت مهمه که به یقین بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها به دست مردم مظلوم ایران خواهد رسید.
جمشید: 1395/8/312:10:01،
26
25
انصافاا زشتند

اما ماشینای مردی هستند
شری: 1395/8/312:44:48،
25
7
اگه از فولکس واگن ایراد میگیرید پس واقعاً چیزی از ماشین سر در نمیارید. بهتره فقط یک سرچ کوچیک بزنید ببینید چند شرکت خودروساز در دنیا متعلق به فولکس واگن هست. بنده خودم چین زندگی میکنم و ماشینم فولکس واگن CC هست.
اصغر: 1395/8/313:36:13،
18
5
آبجی مثل اینکه در جریان نیستی اینا بیشترشون ماشینای روز اروپا هستن هنوزم به قول شما منقرض نشدن
علی: 1395/8/311:50:07،
26
38
بااین که محصولات فولکس ازبهترین ها وباکیفیت هاست اما من به شخصه طراحی هاشو نمیپسندم خیلی قدیمی به نظرمیرسه....الان مثلا شما طراحی ماشین های هیوندا وکیا رو بااینا مقایسه کنید مثلا سوناتا یا النترا خیلی زیباترن وظاهری مدرن دارن....
موافقان++++
مخالفان----
امیر: 1395/8/312:26:09،
15
7
من خودم وارد کننده خودرو هستم
خودروی فولکس‌ واگن آمئو در صورت ورود قطعا بین نود تا صد و ده میلیون قیمت خواهد خورد.
امان از هزینه های گمرکی...
مهدی: 1395/8/315:12:23،
10
5
شما وارد کننده خودرو هستی !؟ ایول.
پس حتما از آقازاده ها هستی. واردات خودروئه واردات چیپس و پفک که نیست.
سام: 1395/8/312:28:16،
14
7
وقتی امد به بازار زیر90میلیون عرضه نخواهد شد چری تیگوالان میگن 90 تومن یا لیفان820الان75تومنه اینا که دیگه اروپایی هستن با این حال مردم ما همیشه درصحنه روز اول پیش فروش تا ساعت9ضبح ظرفیت تکمیل وبا تحویل160 روزه خرید خود را انجام میدهند
224: 1395/8/313:48:32،
11
5
لیفان820 قیمتش 91 میلیون وچری تیگو فولش 99300 میلیونه اون قیوتهای شما برای 3 ماه پیشه
رامین: 1395/8/316:31:33،
6
6
قصد خرید النترا 2017 در سال بعد بودم که دوستان گفتند اگه مزدا3 مدل 2017 مونتاژ بشه گزینه بهتریه. اما بنظرم اگه فولکس جتا با موتور 200اسبی بیاد النترا و سراتو و... را نابود میکنه. کیفیت و تکنولوژی فولکس بسیار برتره. موافقید؟
Saeed: 1395/8/322:26:38،
5
4
موتور تنفس طبیعی جتا 115 و توربوش 170 اسب بخاره 200 تا رو از کجا درآوردی؟
Spiro: 1395/8/316:58:37،
8
4
کاملا معلومه که کارمندان فروش فولکس در ایران از الان شروع کردن به شایعه پراکنی و بالا بردن قیمت و انتظار مردم که اگه فردا مثلا اینی که میگن 90 تا 110 رو 80 بدن و مردم با کله برن بخرن!!! یه مشت دلال افتادن به جون مردم دارن با جو دادن و بالا بردن قیمت سود میکنن!!! مردم گول نخورید؛ اگه قراره مونتاژ و تولید بشه تو ایران؛ پس باید خیلی ارزونتر از همتای خیوندای و تویوتا باشه و نزدیکتر به فیمت جهانیشون.
علی: 1395/8/400:27:15،
5
3
بازم چندتا عکس و قصه میاد میاد !
رامین: 1395/8/412:16:06،
6
3
آقا سعید 3 موتور داره جتا 2016. تنفس طبیعی از بین رفت. موتور 1400 توربو 150 اسب- 1800 توربو 170 اسب و 2000 توربو 210 اسب. اطلاعاتت بروز نیست. منتظر باش زمستون همین امسال نسل جدید با ظاهر بسیار بهتر و حتما موتور قویتر عرضه میشه. مثلا احتمال داره موتور 1800 توربو بشه 200 اسب و 2000 توربو مثه بی ام و بشه 250 اسب.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا