کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران - فیلم

کدخبر:۲۹۲۵۹دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۱۷۴۱۴۲ بازدید

محصولات شرکت MGموتورز که چند سالی است توسط عاملیت مجاز این شرکت یعنی مدیاموتورز پا به کشورما گذاشته است و این شرکت در پی افزایش فعالیت ...
تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران - فیلم

دیجیاتو- محصولات شرکت MGموتورز که چند سالی است توسط عاملیت مجاز این شرکت یعنی مدیاموتورز پا به کشورما گذاشته است و این شرکت در پی افزایش فعالیت و نوسازی سبد محصولاتش مدل های جدیدی همچون GS و حال GT را به عنوان آخرین محصول این برند بسیار قدیمی انگلیسی که سهم آن در اختیار شرکت چینی سایک است، عرضه می کند.

تاریخچه این شرکت فراز فرودهای بسیاری به خود دیده است که می توان به خریداری شدن این شرکت به همراه روور انگلستان توسط بی ام و و اشاره کرد در ادامه ام جی،روور به دست سایک چین افتاد و با استفاده از ظرفیت سایت طراحی این شرکت در بیرمنگام انگلیس و قدرت تولید چینی ها، دست به ارائه محصولات کاملا جدید و به روز برای این برند کهنه کار زده است.

گرچه چینی ها به منظور کاهش هزینه های سربار دست به توقف کامل خطوط تولید خود در کشور انگلستان زده اند و با سرمایه گذاری در بازارهای جدید دیگر، همچون همکاری با شرکت ام جی پارس موتور به عنوان تولید کننده محصولات جدید ام جی 360 و صادرات آن به بازار منطقه ای، از اهداف و خط مشی آینده این شرکت است.

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

در هر صورت روز گذشته طی برنامه ای در پیست آزادی تهران فرصتی مهیا شد تا به بررسی اولیه جدیدترین محصول این شرکت یعنی GT که با قیمت قطعی 115 میلیون تومان تحت فروش نقدی و اقساطی توسط مدیاموتورز آغاز شده، بپردازیم. به طور معمول در بررسی  اولیه به معرفی کامل خودرو می پردازند تا آشنایی بیشتری از محصول مورد بررسی به دست آید. پس طبق روال کار باید عنوان کرد که این خودرو در سال 2014 میلادی در نمایشگاه chendu show در کشور چین رونمایی شد و اولین محل عرضه آن کشور مبدا یعنی چین و پس از  آن در سال 2015 فروش جهانی آن آغاز شد.

این خودرو در کلاس سدان های کامپکت قرار می گیرد که به نسبت برادر بزرگ تر خود یعنی MG 6 کوچک تر و با سطح امکاناتی پایین تر و همینطور قیمت کمتری عرضه خواهد شد. MG GT بر پایه شاسی MG 5 ساخته شده که خود یک هاچبک 5 درب است. طول آن در حدود 4612 mm و وزن آن 1350 کیلوگرم است.
 

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران
 

طراحی ظاهری MG GT

اگر بخواهیم به توصیف ظاهری این خودرو بپردازیم باید گفت که خبری از طراحی ناپخته و غیرمعمول بسیاری از خودروسازان چینی در این مدل یافت نمی شود و این اولین نقطه قوت این خودرو است.

در بازاری که زیبایی ظاهری را به عنوان یکی از ارکان اصلی خرید خودرو می داند،MG GT نقش خود را به خوبی بازی می کند و نمی توان به راحتی از جلوه ظاهری این خودرو گذشت. جلو پنجره که با متصل شدن چراغ ها به آن ظاهری متفاوتی به نسبت دیگر رقبا دارد و خط هفتی شکل روی کاپوت و استفاده از مه شکن های LED همانند برادر بزرگ تر خود یعنی MG 6 ظاهر به نسبت جذابی به آن داده است.

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

در واقع طرح جلو و کناری خودرو را می توان متاثر از برادر بزرگ تر  دانست. اما جی تی در نمای عقبی به کلی متفاوت ظاهر می شود و حتی می تواند دست بالاتر را داشته باشد. چراغ  عرضی کشیده شده در سرتاسر عرض خودرو نوید یک طراحی مدرن و کلاسیک را می دهد. از این گونه چراغ ها به خصوص در دهه های گذشته استفاده بسیاری می شد و امروزه هم بعضا خودروسازان آمریکایی از این گونه طراحی برای تاثیر گذاری بیشتر نمای عقب استفاده می کنند.

سقف خودرو هم با شیب به نسبت زیاد به ستون های عقبی می رسد که از نشانه های بازر کلاس خودرو است. رینگ های 16 اینچی هم از لاستیک های مارک مکسس بهره می برند.
 

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

در داخل اتاق با تریم دو رنگ روبه روهستیم که رنگ صندلی ها با رنگ تودرها ست می شود اما بقیه کابین را پلاستیک مشکی رنگ شکل داده است. طراحی داخلی کابین آن انقلاب ظاهری و اسپرت را ندارد و MG تنها با ارائه امکانات متناسب با کلاس خودرو و خط طراحی دیگر محصولاتش بسنده کرده است.

کابین MG GT

پشت آمپر دوگانه با نورپردازی به همراه صفحه نمایش دیجیتال بین این دو و فرمان به نسبت بزرگ که پدال های شیفتر فرمان به آن چسبیده اند و با حرکت فرمان می چرخند. ترمز دستی مکانیکی در کنار دست راننده قرار گرفته، مانیتور تمام لمسی 7 اینچی هم در مرکز کنسول قرار گرفته که مجهز به رهیاب ماهواره ای است و همینطور به کمک آن می توان از دوربین عقب بهره جست.

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه هوای دو منطقه ای اتوماتیک، روکش چرم فرمان و صندلی ها، استفاده از 6 کیسه هوای ایمنی، دی لایت، دکمه استارت، تنظیم صندلی برقی 6 جهته و سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو از دیگر امکانات مهم این خودرو به شمار می روند.


مشخصات فنی MG GT

در بخش مشخصات فنی MG طبق روال محصولات اخیر خود سعی در ارائه آرایش فنی اسپرت را داشته است. استفاده از موتور 4 سیلندر به حجم دقیق 1498 سی سی به همراه توربوشارژر که قدرتی معادل 127 اسب بخار در دور  5500 به حداکثر میزان خود می رسد و گشتاور بسیار بالای 210 نیوتن متری که نوید استفاده از توربوشارژ را می دهد از دور 2000 در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

حجم باک این خودرو 55 لیتر است و طبق ادعای MG  مصرف سوختی معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این موتور به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار قدرت را به چرخ های جلویی منتقل می کند.
 

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

پیشتر گمانه زنی هایی درباره عرضه مدل 1.4 لیتری توربو که قدرت بیشتری به نسبت این موتور دارد و مجهز به یک جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ است مطرح شده بود، اما در حال حاضر تنها این نسخه از جی تی به فروش می رسد. در هر صورت این موتور می تواند خودرو را در عرض 9.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. سیستم تعلیق در بخش جلو از نوع ساده مک فرسون و در عقب هم از نوع ساده میله پیچشی H شکل است که در این گونه خودروها همانند کیا سراتو مرسوم است.

در این بخش به اولین تجربه رانندگی با ام جی جی تی خواهیم پرداخت، آن هم در شرایطی که تست امروز تنها محدود به پیست اتومبیل رانی آزادی بوده است و برای بررسی های بیشتر نیازمند رانندگی با این مدل در سطح شهر و جاده هستیم.
 

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

خودرو به دلیل استفاده از فرمان برقی، نرمی بسیار زیادی دارد که می تواند در زمان های پارک کردن خودرو به کمک شما بیاید. در زمان تخته کردن پدال گاز با کمی تاخیر شروع به شتاب گیری می کند که آن هم به دلیل استفاده از توربوشارژر  و  جعبه دنده خودکار است و شاید در شروع حرکت هماهنگی درجه یکی بین موتور و جعبه دنده وجود نداشته باشد. ولی در شتاب گیری های ثانویه این خودرو به لطف گشتاور بالای موتور قوی ظاهر می شود. صدا در دورهای بالا به داخل کابین نفوذ پیدا می کند، اما نمی توان از صدای به نسبت خوب موتور توربو گذشت.
 
تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

خودرو به دلیل استفاده از چرخ های با پهنا 205 و تعلیق ساده، چندان مناسب گردش گیری های سریع نیست و کم فرمانی به صورت کاملا مشخصی مشهود است، البته انتظار خاصی هم به نسبت قیمت و کلاس خودرو نباید داشت، اما این مورد می تواند در مقایسه با رقبای قدرتمند این خودرو که در بازار از محبوبیت خاصی برخوردارند دچار مشکل کند.

سیستم تعلیق عقب تا حد ممکن سعی می کند که نرمی و راحتی مناسبی را با توجه به آرایش ساده اش در اختیار شما قرار دهد، اما شاید سواری و راحتی سرنشینان عقبی در حین  سرعت های بالا چندان جالب توجه نباشد.

قدرت ترمزها به نسبت خودرو خوب است اما به دلیل چیدمان فنی که وزن بسیار بیشتری بر دوش محور جلویی خودرو است، در ترمزگیری های شدید خودرو کمی کله می کند که باز به تقسیم نیرو ترمزی در این خودروی چهارچرخ دیسکی بر می گردد. قطعا با قرار دادن جعبه دنده در حالت تیپ ترونیک، می توان آزادی عمل بیشتری از جعبه دنده طلب کرد و تجربه رانندگی کم استرس تری به خصوص در زمان هایی که نیاز به معکوس دادن سریع در بزرگراه ها و اتوبان ها هست را تجربه کرد.
 
تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران
 

انتخابی متفاوت در یکی از پر فروش ترین کلاس ها

به هر روی ام جی جی تی، با قیمت کمتری که به نسبت رقبای اصلی خود یعنی، مزدا3، کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا و…دارد می تواند به گزینه خرید متفاوتی با توجه به موتور توربو  تبدیل شود.

تست و بررسی ام‌جی GT در پیست آزادی تهران

مسئله ای که با کمی غلظت بیشتر در برادر بزرگ تر این خودرو یعنی ام جی GS شاهد هستیم که در بحث شتاب گیری و میزان قدرت موتور می تواند خودروهای با قیمت بالاتر از خودش را نیز با چالش رو به رو کند. همانطور که پیشتر عنوان کردیم این خودرو با قیمت قطعی 115 میلیون تومان به فروش می رسد و باید دید که آیا می تواند در این بازار پرتلاطم به موفقیت دست پیدا کند یا خیر.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضا: 1395/8/309:55:36،
82
76
دوستان سلام
اصلا از اين شركت نخريد چون افت قيمت بسيار شديد و همچنين خدمات فروش انحصاري و بيسار گران ارايه ميدهد،
يك تعويض گيربكس را ٢٨ ميليون با سه ميليون دستمزد فاكتور ميكنه در صورتي كه تويوتا هفده ميليونه
اشتباه نكنيد
سروش: 1395/8/310:16:28،
78
75
آشغال چيني صاحب اول و آخرش خودتونيد اشتباه نكنيد اين يك لگن بزك شده هست
رهگذر: 1395/8/310:17:27،
60
66
ماشین چینی هم آخه تست تو پیست داره؟
ایران: 1395/8/310:57:09،
38
50
با این پول یه مزدا نیو بخر که در کیفیت و استقامت قابل مقایسه با این اسباب بازی نیست.
بعد بگو اگر جرات داری بیا با مزدا نیو درگ کن بهت میگه ماشین یعنی چی.
البته تویوتا کرولا هم خوبه ولی گرونتره.
ممد: 1395/8/311:00:52،
29
43
ایران جیب دستت درد نکنه کلی خندیدم چه تست باحالی بود. تست ماشین چینی تا حالا ندیده بودم وای چقدر خندیدم.
غمگسار: 1395/8/312:40:07،
27
27
اول بگم که من این برند رو دوست دارم به خاطر جوان پسند بودنش.

اما دقت کردید هرجا اسمی از ام جی برده میشه به اندازه ی یه کتاب در مورد پیشینه این زبون بسته مینویسن کا اقا انگلیسی هست اما چین تولید میکنه ؟

یه سیاستمداری که نامش محفوظه میگفت وقتی میخوای دروغت باور پذیر باشه باید اینقدر تکرار کنی که اول خودت باورت شه !
كامران: 1395/8/316:21:27،
29
11
قيمت ام جي بالاست ولي از نظر طراحي و امكانات و كيفيت خيلي بهتر از بسياري از ماشينهاي ديگه كره اي هستش كه اگه قيمت گذاري مناسب تري داشته باشه ميتونه در رقابت بازار موفق تر باشه .
كورش: 1395/8/316:35:03،
31
9
در پاسخ به ايران بايد بگم مزدا 3 در سگمنت ام جي 6 هست كه اتفاقا من درگشو ديدم كه مزدا از ام جي 6 جا ميمونه ولي اين ام جي جي تي بايد با 1500 سي سي هايي مثل تويوتا ياريس و كيا ريو درگ كنه كه اونهارو به احتمال زياد ميزنه.
k,k: 1395/8/317:44:06،
19
8
آره آقا رضا ، رفتی با یه مکانیک درجه 3 ریختی رو هم ، جنس استوک جور کردی میخوای بندازی به خلق الله ، میخوای پتت رو بریزم رو آب . همون آدمی که بخاطر وارد کردن جنس های فیک و استفاده از نمایندگی سبحانی اخراج شد .

اون هایی که میگن چینی ، نخرن برن یه چیز دیگه بخرن البته اگر داشته باشن .
نون: 1395/8/317:53:43،
26
11
جناب غمگسار ، به راحتی در دنیای امروز و به لطف اینترنت میشه هر دیتایی رو چک کرد و زمان جنگ جهانی دوم و گوبلز نیست که اراجیف میگفت و ساده دلان باور ، مگر اینکه طرف از سواد و جستجو و عقل عاجز باشه که در این دوره زمونه عوام وار ، دروغ ها رو باور کنه .
امیدوارم سواد انگلیسی خوندن و فهمیدن بلد باشی :
http://mg.co.uk/about-mg

https://en.wikipedia.org/wiki/MG_Cars

راستی فارسیش هم اینجاست :
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D8%AC%DB%8C_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B2

این برند توسط یکسری دلال که سودی ازش نمیبرن و نمیتونن واردش کنن مورد غضب هست و تلاش دارن که چینی بنامنش ، ولی اصالتا انگلیسی هست و فقط مالکیت سرمایه گذاریش با سایک چین هست مثل ولوو و جگوار با جیلی و تاتا هند .
البته خیلی خوبه که تلاش در تخریبش میکنن چون همیشه افراد ماشین شناس میرن سراغش و مثل کره ای ها خز نمیشه.
جواب نون: 1395/8/319:42:08،
6
21
اولا شما اگه ماشين شناسي برو تست ايمني اين لگن متحرك رو توي سايت Euro NCAP بخون اشك از چشات جاري ميشه براي جونتم كه شده سمت اين حلبي نميري. دوما اين لگن مورد نظر شما در شروع حركت انقدر لشه كه احتمال قوي از ١٨ چرخ هم يه كاپوت عقب بمونه. چيزي هم كه توي شهراي پرترافيك ايران مهمه شتاب تو سرعت پايينه نه درگ يه چهارم مايل. كيفيت داخلشم كه صحبت نكنيم بهتره بوي پلاستيك درجه ٣ خفه ميكنه آدمو. در ضمن من نه دلالم نه واردكننده نه هيچي
مهران: 1395/8/401:23:11،
13
6
کسانی که همیشه از ام جی بدگویی میکنند نمیدونم چه اصراری دارند که هر ساعت یکبار بیان پای خبرای ام جی و کامنتها رو بخونن و جواب بقیه رو بدهند ؟ یعنی اینقدر دلشون به حال هموطنان خودشون سوخته که میخوان جلوی ضرر و زیان خریداران ام جی رو بگیرند ؟ !!!
کی باور میکنه ؟ ضمنا تنها حرف اینها در این چند عبارت خلاصه میشه که ام جی بو میده و چینی هست :-)
داداچ بیخیل .
saye: 1395/8/309:56:08،
48
55
بارها گفته شده و همه میدانیم ام جی چند دهه است انگلیسی نیست.با 115 میلیون میتوان کلی ماشین کم کارکرد مثل کرولا 2014 و حتی 2015 رنو سفران 2015 سوناتا 2014 الانترا فول 2015 سراتو فول 2015 خرید آخه روزه شک دار برا چی؟
جکی: 1395/8/310:00:04،
49
41
قیمت فوق العاده بالاست.
با توجه به کمی نمایندگی ها و لوازم یدکی خرید این خودرو عاقلانه نیست
حسین: 1395/8/310:47:37،
33
12
قیمتش خیلی بالاست اگه ۷۰ بود می ارزید
احمد: 1395/8/311:05:48،
20
54
رقيب جدي آن سمند سورن توربو شارژ ميباشد
همچنين (در صورت صرف نظر از فرمان برقي) اين خودرو در مقابل دناي جديد با موتور 1700 توربو توان 150 اسب بخار و گيربکس اتومات و ظاهر زيبا و کارت طلايي و گارانتي واقعي و خدمات پس از فروش گسترده و کلي آپشن حرفي براي گفتن نخواهد داشت.
بچه محل: 1395/8/311:15:51،
46
49
تويوتا ياريس + + + +

MG GT _ _ _ _
مردم ايران: 1395/8/311:16:43،
40
39
با اين قيمت قطعا شكست ميخوره !!!
110: 1395/8/311:17:21،
31
3
قيمتها فضايي شده يا ما خيلي فقير شديم؟؟!!!

به هرحال مچكريم
دلال كوچولو: 1395/8/311:18:30،
28
40
با اين قيمتها اينم به سرنوشت زوتي و لوبو و ووليكس و...دچار ميشه

با شيب ملايم ورشكست ميشه
فرزاد: 1395/8/311:19:09،
25
28
حیف پول . با این پول کیزاشی فول زیر 10 تا کرکرد میدن که جنازش به این میارزه و چند انتخاب دیگری مثل سراتو و اپتیما و سوناتا و ....
ناشناس: 1395/8/311:19:36،
25
42
با پول اين ميشه اكسنت خريد.چيني يني ضرر.نخرين ك پشيمون ميشين...پولتونو دور نريزين.
ایرانی: 1395/8/315:07:29،
15
13
قیمتش دو برابر کارخانه در چین در صورتی که موتور 1500 سی سی گمرکی کمتری دارد با یوان 550 تومانی فول اپشن میشه 60 میلیون
http://chinaautoweb.com/car-models/mg-gt/
حسين: 1395/8/316:45:23،
24
5
متاسفانه قيمت همه ماشينهاي وارداتي بدليل تعرفه هاي گمركي دو الي سه برابر قيمت واقعي اونها در ايران تموم ميشه كه عامل اين گروني گمرك و تعرفه هاي ناعادلانه اي هست كه در ايران بدليل حمايت از خودروسازي هاي داخلي به ماشينها بسته ميشه وگرنه با 60 الي 70 تومن كه قيمت واقعي اين ماشين هست ماشين قابل توجهي ميتونه باشه .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا