کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقدام دولت برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشور


کد خبر : ۲۹۲۵۳دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸:۴۷۱۷۲۸ بازدید

با اقدام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در انعقاد قرارداد همکاری برای تولید مستقل محصولات رنو در ایران گام اول برای رفع انحصار از صنعت ...
اقدام دولت برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشوراقدام دولت برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشور

با اقدام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در انعقاد قرارداد همکاری برای تولید مستقل محصولات رنو در ایران گام اول برای رفع انحصار از صنعت خودرو و تامین حقوق مصرف‌کنندگان ایرانی برداشته شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها شرکت‌های مختلف خودروسازی از اروپا و آسیا مذاکرت خود را برای ورود به صنعت خودروی ایران با خودروسازان داخلی آغاز کردند؛ حاصل این مذاکرات تاکنون انعقاد قرارداد همکاری پژو با ایران خودرو و سیتروئن با سایپا بوده است.

در این رابطه برخی کارشناسان صنعت خودرو در حالی‌که ورود مجدد خودروسازان بزرگ خارجی به ایران را اقدامی مثبت و رو به جلو می‌دانند اما معتقدند در صورت همکاری خودروسازان خارجی با ایران خودرو و سایپا، اگرچه محصولات جدیدی تولید و روانه بازار خواهد شد اما انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی بر بازار خودروی ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

این کارشناسان می‌گویند ورود خودروسازان بزرگ خارجی به ایران در صورتی باعث تحول در این صنعت در جهت رفع انحصار و تامین حقوق مصرف‌کنندگان خودرو خواهد شد که خودروسازان بین‌المللی به صورت مستقیم و مستقل از ایران خودرو و سایپا، محصولات خود را در ایران تولید کنند.

این موضوع محقق شده و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان بازوی اجرایی دولت  با امضای قرارداد همکاری با شرکت رنو گام اول را برای رفع انحصار از صنعت خودروی ایران برداشته است. طبق قرارداد منعقد شده، رنو ۶۰ درصد سهام شرکت مشترک خودروسازی با ایدرو را در اختیار داشته و می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقیم و مستقل در ایران اجرا کند.

در این رابطه اخیرا قائم مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران اظهار کرد:" شرکت مشترک رنو و ایدرو شبکه مستقل فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت و استانداردهای جهانی رنو در آن پیاده خواهد شد".

پیمان کارگر خاطرنشان کرد:" ایران در بخش فروش و خدمات پس از فروش خودرو عقب است و ما می‌خواهیم این بخش را با استانداردهای جدید در ایران ایجاد کنیم، برای ما مهم این است که خودروهایمان را چگونه با قیمت پایین و کیفیت بالا در ایران تولید و عرضه کنیم".

به دنبال این اظهارات منصور معظمی - رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نیز وعده داد که "تفاهمنامه منعقد شده با شرکت رنو می‌تواند خواست اکثریت جامعه برای داشتن خودرویی با کیفیت و ارزان قیمت را تامین کند".

به این ترتیب با توجه به این اظهارات با اجرایی شدن قرارداد ایدرو با رنو و تولید مستقل محصولات این خودروساز فرانسوی در ایران دو خودروساز بزرگ داخلی با رقیب قدرتمندی در بازار روبرو شده و مجبور به اصلاح فرایندهای خود در حوزه قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش خودروها به نفع مصرف‌کنندگان ایرانی خواهند شد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اگرچه خود بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا را در اختیار دارد اما با انعقاد قرارداد با رنو برای تولید مستقل محصولات این خودروساز بین‌المللی در ایران نشان داد به منافع ملی و نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی بیشتر از منافع دو خودروساز بزرگ داخلی می‌اندیشد؛ این نشان از رویکرد جدیدی در سیاست‌گذاری‌های این سازمان دولتی دارد، برخلاف گذشته که این سازمان بیشتر سعی در توجیه عملکرد خودروسازان داخلی داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها