کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

9 میلیون تومان از هر معلم در جیب اختلاسگران صندوق!


کد خبر : ۲۹۲۴۹دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴:۲۷۲۲۷۴ بازدید

«صندوق ذخیره فرهنگیان» یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است که بخشی از سرمایه آن، حاصل کسر 5 درصدی از حقوق ماهانه ...

«صندوق ذخیره فرهنگیان» یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور است که بخشی از سرمایه آن، حاصل کسر 5 درصدی از حقوق ماهانه 882 هزار و 425 فرهنگی کشور است و ماهانه و به طور مرتب، 19 میلیارد تومان وارد این صندوق می‌شود تا در دوران بازنشستگی عصای دست و پشتوانه‌ای برای فرهنگیان باشد.

البته اگر به این میزان دریافتی نجومی ماهانه از فرهنگیان که خود در سال برابر با ۲۲۱ میلیارد تومان می‌شود، اعتبار ۵ درصدی که دولت باید هر ساله از بودجه خود به این صندوق واریز کند را اضافه کنیم، ثروتی رؤیایی و بسیار قابل توجه است.

در کنار این میزان ثروت و سرمایه‌ای که به صورت مرتب از طریق فرهنگیان و از فیش حقوقی آنها کسر و به خزانه این صندوق واریز می‌شود، باید درآمدهای حاصل از فعالیت ۲۷ شرکت و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را نیز اضافه کرد و گردش مالی و اعتباری بانک سرمایه را که از زیرمجموعه‌های بزرگ این صندوق است را نیز در نظر گرفت.

پرونده تخلفات هنگفت و اختلاس‌ ۳ هزار و یا به عبارت دیگر، ۸ هزار میلیاردی که توسط مدیرعامل معزول این صندوق «شهاب‌الدین غندالی» و منسوبین مورد اتهام آن صورت گرفته است، به سوژه داغ امروز رسانه‌ها و نُقل محافل فرهنگیان بزرگوار کشور در محافل آموزشی و اجتماعی شده است.

به گزارش فارس، اگر تنها همین ۸ هزار میلیارد اختلاس انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان را که به عنوان یکی از شاخص‌های بزرگ و تخلفات آشکار مجموعه مدیران این صندوق است، را بر تعداد ۸۸۲ هزار و ۴۲۵ فرهنگی عضو این صندوق ضرب و تقسیم کنیم، عدد حاصل، برابر با ۹ میلیون و ۶۵ هزار و ۹۲۶ تومان به دست می‌آید که می‌توان این مبلغ را به صورت علی‌الحساب به فرهنگیان کشور و با عناوین مختلفی مانند پاداش سالانه و مشوق‌های مختلف دیگر تقدیم کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها