کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حرکت دست به عصا در بازار ارز تهران


کد خبر : ۲۹۲۴۵دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹:۲۸۷۱۵ بازدید

در دومین روز آبان‌ماه، معامله‌گران ارزی بیشتر در موقعیت احتیاطی قرار داشتند تا قیمت دلار نوسان چندانی را تجربه نکند. روز یکشنبه، شاخص ارزی با رشد ...

در دومین روز آبان‌ماه، معامله‌گران ارزی بیشتر در موقعیت احتیاطی قرار داشتند تا قیمت دلار نوسان چندانی را تجربه نکند. روز یکشنبه، شاخص ارزی با رشد جزئی 3 تومانی به قیمت 3597 تومان رسید. این سومین رشد متوالی دلار بود.

به گفته فعالان، پس از پایین آمدن دلار از مرز 3 هزار و 600 تومان در ابتدای هفته گذشته، معامله‌گران در خرید ارز احتیاط بیشتری از خود نشان داده‌اند و همین موضوع موجب شده است، دامنه نوسانات محدودتر شود. همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 96 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، عامل اصلی رشد فلز گرانبهای داخلی خوش‌بینی معامله‌گران داخلی نسبت به روند اونس در هفته جاری بود. بازارهای جهانی از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در صورت افزایش احتمالی اونس، سکه ممکن است به کانال یک میلیون و 100هزار تومان بازگردد.


چشم به بازارهای همسایه

در 2 روز ابتدایی آبان‌ماه، فضای بازار ارز آرام‌تر شده و قیمت دلار نوسانات کمتری را تجربه کرده است. شاخص ارزی که در اولین روز هفته با رشد یک تومانی به قیمت 3 هزار و 594 تومان رسیده بود، در دومین روز هفته با 3 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 597 تومان رسید. نوسان محدود دلار در شرایطی رخ داده است که تعداد زیادی از معامله‌گران ارزی انتظار داشتند در روزهای آغازین هشتمین ماه سال 95، دلار به رشد خود ادامه دهد و بار دیگر به مرز 3 هزار و 600 تومان بازگردد. این انتظار از آنجا قوت بیشتری گرفت که در آخرین روز هفته گذشته و پس از چند کاهش متوالی، این ارز با 5 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 593 تومان رسیده بود. با وجود این، از ابتدای هفته‌جاری، فضای بازار آرام‌تر شد و کمتر معامله‌گری تمایلی به خرید ارز از خود نشان داد. برخی فعالان ارزی، احتیاط معامله‌گران را به عرضه بازارساز نسبت داده‌اند که در ابتدای هفته گذشته موجب خروج دلار از مرز 3 هزار و 600 تومان شد. دلار پنج‌شنبه 2 هفته پیش از مرز 3 هزار و 600 تومان عبور کرده بود، ولی یکشنبه گذشته، با افزایش عرضه ارز از آن پایین آمد.

 

احتیاط با کشف محموله؟

در‌حالی‌که برخی فعالان، احتیاط معامله‌گران ارزی را به عرضه بازارساز نسبت داده‌اند، عده دیگری آن را ناشی از سخت شدن قاچاق ارز دانسته‌اند. به‌عنوان مثال، صبح یکشنبه رضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از کشف یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، معادل هفت میلیارد تومان ارز در داخل کپسول «سی‌ان‌جی» یک خودرو در همدان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حسن‌پور افزود: پس‌ازاین اتفاق، یکی از شرکت‌های حسابرسی مورد وثوق را استخدام و اسناد بانکی و مالی دستگیرشدگان را بررسی کردیم که درمجموع مشخص شد این افراد قبلا در جابه‌جایی غیرقانونی سه میلیارد دلار ارز نقش داشتند. وی بابیان اینکه این افراد پیش از این نیز یک هزار قطعه سکه تمام هم مبادله داشتند، ادامه داد: متاسفانه بعضی از صرافان معروف کشور هم در این قضیه دخالت دارند.به گفته برخی فعالان، در گذشته شماری از معامله‌گران ارزی اقدام به آربیتراژ ارز از بازار داخلی به کشورهای همسایه و مناطقی مانند سلیمانیه عراق می‌کردند، ولی در سال 95، شرایط برای قاچاق ارز سخت‌تر شده است. به باور این دسته، این عامل موجب می‌شود که ارز کمتری از بازار داخلی خارج شود و در نتیجه قیمت، قدرت کمتری برای نوسانات افزایشی داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها