کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

وانت نیسان‌ها را باید بخریم و بسوزانیم!

کدخبر:۲۹۲۴۴دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳:۴۷۵۰۹۶ بازدید

بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان این‌که مصرف سوخت در وانت‌نیسان‌های کشور بسیار بالاست، می‌گوید: هم اکنون متوسط مصرف سوخت در وانت‌نیسان‌های کشور ...

بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان این‌که مصرف سوخت در وانت‌نیسان‌های کشور بسیار بالاست، می‌گوید: هم اکنون متوسط مصرف سوخت در وانت‌نیسان‌های کشور حدود 20 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش است. او تأکید دارد: اگر وزارت نفت پول داشته باشد کل وانت‌نیسان‌های کشور را باید بخرد و تحویل ذوب‌آهن بدهد و بسوزاند. وزیر نفت با اشاره به از رده خارج‌شدن کل وانت‌نیسان‌های کشور تأکید کرد كه از دور خارج شدن نیسان‌ها باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف سوخت خودروها می‌شود و حتی امکان افزایش صادرات سوخت از کشور فراهم می‌شود. البته براساس اعلام شرکت زامیاد تمام وانت‌نیسان‌هایی که در خیابان‌های ایران تردد می‌کنند، حدود ٧٠٠‌ هزار دستگاه هستند که این تعداد کمتر از ٢٥‌درصد کل خودروهای فرسوده کشور را تشکیل می‌دهد.

با وجود اين فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو نیز در گفت‌و‌گو با «شهروند» به عمر ٤٥ ساله نیسان‌های آبی در ایران اشاره می‌کند و می‌گوید این خودرو دیگر در هیچ جای دنیا تولید نمی‌شود و عمر خط تولید یک خودرو در دیگر کشورهای دنیا کمتر از ١٠‌ سال است.

نیسان‌های 45 ساله خیابان‌های ایران

براساس اعلام وزارت نفت روزانه ١٦‌ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می‌شود. این در حالی است که براساس اعلام معاونت نوسازی ناوگان در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور ٤‌ میلیون خودروی فرسوده ایران روزانه ١١‌میلیون لیتر سوخت اضافه مصرف می‌کنند که با این حساب حدود ٦٩‌ درصد بنزینی که روزانه وارد می‌شود توسط خودروهای فرسوده استفاده می‌شود. از این میان نیسان‌های آبی با جمعیت حدود ٧٠٠‌ هزار دستگاه در ایران کمتر از ٢٥‌ درصد خودروهای فرسوده کشور را تشکیل می‌دهند. فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو درحالی‌که مصرف سوخت وانت‌نیسان‌ها را ٢٠ الی ٣٠‌ درصد بالاتر از حد استاندارد می‌داند، به «شهروند» گفت: خودروهای مشابه وانت‌نیسان‌ها معمولا به صورت دیزلی تولید می‌شود و تولید بنزینی آن دیگر هیچ توجیهی به لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی ندارد.

او با بیان این‌که در حال حاضر در هیچ جای دنیا چنین خودروهایی تولید و نمونه مشابه آن در هیچ بازاری پیدا نمی‌شود، افزود: بیش از ٤٥‌ سال از تولید نیسان‌های آبی زامیاد در ایران سپری می‌شود. در حالی‌که عمر خط تولید یک خودرو در دیگر کشورهای دنیا کمتر از ١٠‌ سال است.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که معمولا آمار دقیقی از مصرف سوخت این خودروها در کشور داده نمی‌شود یا اگر هم داده شود با واقعیت موجود تفاوت بسیاری دارد، اضافه کرد: مصرف سوخت این خودرو وقتی عجیب‌تر می‌شود که برخی رانندگان اضافه بر میزان استاندارد این خودرو بار می‌زنند.

زاوه در حالی‌که راهکار حل معضلاتی از این دست را واقعی‌سازی قیمت بنزین در کشور می‌داند، ادامه داد: گرچه چند سالی هست که صحبت از پادرا برای جانشینی نیسان به گوش می‌رسد و تولید این خودرو هم آغاز شده اما ظاهرا سود در تولید نیسان آبی‌های قدیمی بیشتر است که هنوز مسئولان شرکت سایپا و زامیاد قید تولید آن را نمی‌زنند. به گفته او در حالی‌که کشورهایی همچون آلمان و نروژ از توقف تولید خودروهای احتراقی بعد از ‌سال ٢٠٢٥ میلادی سخن می‌گویند، ایران همچنان به تولید خودروهایی با حجم بالای مصرف سوخت بنزین اقدام می‌کند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

امید : 1395/8/304:33:58،
171
11
یه بار توی جاده یه جمله پشت یه خاور خوندم که خالی از لطف نیست بدونی پشت خاور نوشته بود
"همه ازمن میترسن من از نیسان آبی"
پس آقای زنگنه بهتره پات وتوی کفششون نکنی.
amin: 1395/8/307:11:10،
134
9
اگه بدن چرا دارین صفرشو تولید میکنین؟؟؟؟ همش دست خودتونه مارو سیاه نکنین
محیط زیست بی کفایت وبرش: 1395/8/307:45:45،
71
8
مساله زمان نیست، مساله اینه که تکنولوژی قدیمیه وخودروهای صفر تولیدی فرسوده هست و باید کلیه آشغالهای ویران خودرو وسایپا لگن(مخصوصا پراید) جمع آوری وبا خودروهای گازسوز تویوتا وفیات جایگزین بشه وتا میتونن پمپ گاز احداث کنن....تنها راه صرفه جویی در مصرف بنزین و رفع الودگی هوا در شرایط ایران همین است وبس وفعلا خودروی برقی دارای زیر ساخت نبوده وفوق العاده گران بوده وبه صرفه نیستن...سازمان محیط زیست هم باید به وزارت تبدیل بشه چون یه سر مافیای واردات بنزین تو حوزه ریاست سازمان مربوطه هست که این جالب وتاسف انگیز هست....
امیر: 1395/8/307:57:23،
75
7
به آقای زنگنه باید گفت اگر این ماشین اینقدر زیان اقتصادی داره چرا جلوی تولیدش گرفته نمیشه؟
چون سود خوبی داره.
سهیل: 1395/8/308:12:54،
81
10
جناب اقای زنگنه....وزیر محترم نفت

به هیچ وجه با لیسان ابی (نیسان گاوی) شوخی نکن، خدا وکیلی همه ازش میترسن... لامصبو تو خیابون میبینی احترامی که باید براش بذاری از بنز S600 میباخ بیشتره
نیسان املی: 1395/8/308:53:00،
46
9
نه نه نه ....
این خودرو سازهای شبه دولتی و نظامی کاری به کشور و مردم و منافع ملی ندارن.
حامد: 1395/8/309:12:15،
35
7
"زاوه در حالی‌که راهکار حل معضلاتی از این دست را واقعی‌سازی قیمت بنزین در کشور می‌داند"

بله!
از این واقعی تر! الان قیمت بنزین ما از آمریکا هم گرون تره! یه نگاه به درامد بکن بعد بکن هم قیمت ترکیه :o
....: 1395/8/311:26:45،
23
6
ایسوزو یه وانت اره تو امارات دیدم موتور قوی و اتاق خیلی جادار و مثل نیان خر روز
اونو بیارین مونتاژ کنین با قیمت نیسان حلا 10 تومن بیشتر تا مردم دیگه نرن نیساتن صفر بخرن
ولی انصافا نیسان کار راه بندازه هم کار وانت رو میکه هم کار سواری رو هم کار خاور هم کار کمپرسی رو هم کار ون رو
آرش: 1395/8/312:42:05،
22
8
من تو دنيا وانتي نميشناسم كه با قيمت ده هزار دلار بتونه ٤ تن بار بكشه
بله درست خونديد ٤ تن يعني معادل ٨٠ كيسه سيمان
وانتهايي هستن كه توانايي انجام همچين كاري دارن ولي قيمتهاي اونها از ٣٠ هزار دلار شروع ميشه
متاسفانه كم بودن درآمد ملت باعث شده جايگزيني براي نيسان جونيور ٤٠ساله و پرايد و ٤٠٥ سي ساله و ٢٠٦ بيست ساله نداشته باشيم
خطاب به بیژن زنگنه: 1395/8/314:10:19،
12
10
خودت هرچی مدیر آوردی سرکار بالای 65 سال بوده و اکثرا هم بازنشسته بودن که دوباره اومدن سرکار، بعد به نیسان 45 ساله گیر میدی؟!!
مهدی: 1395/8/314:58:14،
8
9
نیسان آبی تویوتا های 30 سال پیش و ونت مزدا بهرین وانتای ایرانن و مردم و سیستم حمل ونقل و باربری تا ابد بدهکار این ماشینا هستن
کیانی: 1395/8/305:54:12،
127
6
وانت پادرا همان نیسان ابی است که چراغ و و جلو پنجره اش عوض شده یعنی اگر هم نیسان از رده خارج شود باز به شکل پادرا بر میگردد مثل کلکی که ایران خودرو سر پیکان و اردی و اریسان زده
مهدی: 1395/8/307:23:00،
39
6
حالا فهمیدی دنبال سود بیشتر هستند همون پراید و اون آشغالا هم بعد بیست سال نمیخوان خط تولیدش قطع بشه به خاطر سود بیشتره
وگرنه جون من و تو که براشون مهم نیست اونا به دنبال سود بیشتر هستن
گره گشا: 1395/8/307:28:05،
35
10
وانت نیسان های بنزینی را مردم تحویل بدهند،
وانت نیسان گازوئیلی به صورت اقساط تحویل بگیرند!!!
شهروند: 1395/8/307:39:04،
38
5
متاسفم
وانت نيسان ها رو كه خودمان داديم بگيريم و بسوزانيم
از دوباره پول هاي زحمت كشي ملت رو بگيريم و وانت پيكان ، وانت آريسان و وانت پرايد به اونها بديم و اونها رو بكشيم تا از دست ما راحت شوند .
جمع كنيد اين مديريت رو
هيچ مديري در اين مملكت به نفع مردم كار نمي كند .
اشنا: 1395/8/307:42:59،
21
19
اقای زنگنه بفکر چیزای دیگه هم باش مثل قرادادهای نفتی یا............
ایرج: 1395/8/307:57:27،
33
6
این هم مثل بقیه کارهایتان است
pepan: 1395/8/308:00:47،
39
7
بیژن داداش ما از روزی که گفتین واردات خودروهای بالای 2500 سیسی ممنوع هست گفتیم که نیسان وانت آبی رنگ توجه کنین آبی رنگ صدی 15 الی 20 تا سوخت می سوزونه و با آلایندگی 100% ولی کو گوش شنوا..یعنی گوشا شنواست ولی کسی حرفمون رو قبول نمی کنه..بابا این ماشینا از دوران بوق موندن و هیچ حتی هیچ کشوری تولیدشون نمیکنه..
چون منافع این جور ماشین بالغ بر دوبرابر قیمت خود ماشین هست پس دولت هیچ وقت از این لگن دست بردار نیست
واقع بین: 1395/8/308:21:46،
49
5
اونجایی که ماشین وارد میکنن 3 برابر قیمت جهانی میدن به ملت بدبخت صدای مسئولین نمیاد ولی مصرف بنزین اضافی رو هوار می کشن. اقا جان وانت روز دنیا بیارین با مصرف کم با قیمت جهانی بدین دست مردم. هم میخوان از واردات سود کنن هم از تولید ماشین 50 سال پیش هم هزینه بنزینشو ندن. می بینین چه مسئولین زرنگی داریم ماشالا!!!
mehdi: 1395/8/308:40:15،
28
6
وزیرانمون دارن کم کم از خواب بیدار می شوندوجای بسی تاسف دارد که دولتمردان ما به یک گزارش گر تبدیل شده اند یکی نیست بگه آقای زنگنه شما خودتان یکی از همین کسانی هستید که چندین سال است در مقام های بالای مملکتی هستید ففقط حرف زدید
تا حدودی مطلع: 1395/8/308:41:03،
31
5
جناب زنگنه با این بیانات ملتو چی فرض کردین؟خودتون قطعا از مافیای قدرتمند وارادات بنزین اطلاع دارید که با تمام توان سعی در واردات و فروش بیشتر بنزین هستند.
آلمان بدون داشتن ذخایر و منابع گازی و باواردات گاز از هزاران کیلومتر دورتر اکثر ناوگان و وسایل حمل ونقل عمومی اش گازسوز هست اونوقت ماهم با داشتن رتبه اول در منابع گاز در دنیا و گسترده ترین شبکه گازرسانی با بهانه های بیهوده و لجبازی تولید خودروهای گازسوز متوقف می کنیم تا مثلا پادراز یورو 4 به مردم قالب کنیم .چیزی که در سیاست گزاری کلان کاملا مشهوده مدیریت منافع بر مدیریت منابع اولویت داره.
Aria: 1395/8/308:50:40،
29
5
آقاي زنگنه مسئول اين وضعيت كه مردم با قيمت نزديك به 40 ميليون تومان فقط يك انتخاب دارند (نيسان آبي) كيست؟
چرا نميگيد دولت با سودجويي جلو واردات وانتهاي بروز با تكنولوژي بالا و مصرف سوخت كم و استهلاك پايين رو گرفته و تويوتا هايلوكس رو مردم بايد اندازه يك ماشين لوكس در كشورهاي آزاد پول بدن؟؟؟
مقصر اصلي خود دولت هست. اگر از اين تعرفه هاي سنگين گمركي و عوارض و ماليات خودروهاي نو خارجي چشم پوشي ميكردن خودروسازهاي دولتي هم مجبور ميشدن خودروهاي بروز و با قيمت رقابتي توليد كنند.
سعید: 1395/8/308:53:19،
24
7
دیروز پشت یکیش نوشته بود همه از من میترسن من از نم نم باران.اخه تو2تاقطره اب چپ میکنه
سهیل: 1395/8/309:02:10،
33
7
به جاش وانت فورد ۴ هزار سیسی مصرف صدی هشته !!!!!
تکنولوژی و زورشم صدتای نیسانو میشه باهاش کشید !!!!!!
نیسان گاوی صدی ۴۰ میسوزونه کی میگه ۲۰ تاس !؟؟؟؟
آقا اصلا فورد نخواستیم شما زحمت بکش همون هایلوکس تروریستای داعشو بسازید ما راضی هستیم
عرضه وانت با قیمت جهانی: 1395/8/309:07:17،
21
10
وانت نیسان آبی با داشتن شاسی خیلی قوی در کنار قیمت بسیار ارزان باعث شده است که همه کشاورزان و روستاییان وآهن فروشان ومصالح فروشان وحتی میوه فروشان خیابانی و...جهت انجام حمل ونقل کالا واجناس از آن استفاده کنند متاسفانه برای آنها مصرف بالا وآلایندگی بالای این وانت اهمیت کمتری دارد چرا که با این قیمت ارزان و لوازم یدکی فراوان و تکنولوژی بسیار ساده در تعمیرات در دنیا هیچ وانت مشابه جدیدی وجود ندارد که با قدرت خرید علاقه مندان آن هماهنگ باشد . سعی خودروسازان داخلی هم در تولید نمونه های جدید مشابه بخاطر قیمت بالای تمام شده با شکست مواجه شده است. شاید وقت آن باشد که دولت جهت جایگزینی این نوع وانت واردات بدون تعرفه گمرکی و عرضه در کشور با قیمت جهانی را در دستور کار خود قرار دهد.
هالو خان: 1395/8/309:07:32،
21
8
بابا وزیر نفت یه چی میگه ها شما گوش نکنید. بهترین زمان برای مصرف بیشتره .بنزین وارداتی رو لیتری 800 تومن به نرخ فوب خلیج فارس می خرند بعدش به خلق الله میدن 1000 تومن هر قدر هم مصرف بالاتر باشه درآمد بیشتری برای دولت ایجاد می شه گور بابای سلامتی مردم!!!
آریا: 1395/8/309:40:06،
25
5
آقا به پیر و پیغمبر پنجاه سال گذشته از تولید این ماشین!باور کنید نیم قرن گذشته از تولید این ماشین!بخدا طراحیش واسه زمان خودش فوق العاده بوده ولی الآن پنج دهه گذشته از طراحیش!خجالت بکشید...!
اسدالله : 1395/8/310:05:04،
21
5
منو باش ک فکر کردم ب خاطر حفظ جون مردم تولیدش میخاد متوقف شه.. نیسان هیچ سیستم ایمنی واسش تعریف نشده و علاوه بر اون خیلی زود واژگون میشه..
این توهینو هیچ کدومتون متوجه نشدید.. نگران بنزین هاشونن نه جون شما
محمد: 1395/8/310:14:04،
18
7
مسله اساسی در وانت نیسان آبی اینه که جایگزین نداره و اوناییکه ازش استفاده میکنن همشون قشر زحمتکش جامعه هستند مافیای تولید خودرو در ایران به فکر منافع خودشه کاری به این نداره که این خودرو امن هست یا نه تکنولوژی این خودرو مربوط به چهل سال پیش هست یا نه ما هم به جای تولید کننده این خودرو مصرف کننده رو سرزنش و مسخره میکنیم
علی: 1395/8/310:27:09،
11
7
من فقط اینو میگم که این مسئول ها واقعا از وضع مردم خبر ندارن چون
95رصد نیسان های بنشینی همشون گاز سوز هستن بیچاره اینا پول ندارن پول گازشونو جور کنن اونوقت میان واسه 100 کیلومتر 20 بنزین مصرف کنن
البته نیسان های گازوئیلی رو نمیگم
اینا می خوان بهانه جور کنن یا بنزین رو گرون کنن یا صادرات کنن همین
م: 1395/8/310:53:46،
14
5
رنگش آبییه اما نفعش سیاه.
اهورا: 1395/8/311:00:57،
14
9
حاجی نیسان آبی جزء تمدن ماست بی احترامی نکنین
داوود: 1395/8/311:03:50،
13
9
بنده پیشنهاد میکنم بر روی تمامی نیسانهای موجود و در حال کار و نیز نیسانهای در حال تولید موتورهای دیزل پرکینز که بهترین موتور در سطح جهانی میباشد نصب شود . شاید کسی نداند بر روی بسیاری از جیپ های ویلیز و دوج جنگی موتورهای پرکینز نصب بودند که موجب معروفیت این دو مارک از نظر سخت جانی شدند . و بعلت کیفیت بسیار بالای این موتورها آمریکائیها این کارخانه را از انگلیسی ها خریدند .
خسرو: 1395/8/311:13:43،
16
8
خوب از رده خارج کنین چی میخوایین بیارین؟از طرف امریکا و اروپا و ژاپن تحریمین. برین از چین بیارین این وانتهای چینی خودشونو نمیکشن! یک گاو روشون سوار کنی، دیگه راه نمیرن!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا