کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شهرداری تخفیف شهردار به همسرش را تکذیب کرد


کد خبر : ۲۹۲۴۳یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰:۵۹۳۲۷۳ بازدید

اگر امروز این توفیق را ندارم تا در کنار مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی بجنگم، اما می‌گویم که در شهرداری تهران مکلف و موظفیم تا بدون هیچ محدودیتی ...

«اگر امروز این توفیق را ندارم تا در کنار مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی بجنگم، اما می‌گویم که در شهرداری تهران مکلف و موظفیم تا بدون هیچ محدودیتی هر چه در توان داریم برای خدمت به خانواده‌های شهدا و پشتیبانی از عرصه‌های مجاهدت انجام دهیم.» این جمله را دو روز پیش شهردار تهران در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم گفت تا «رحمت‌الله حافظی»، عضو اصولگرای شورای چهارم شهر تهران و منتقد جدی عملکرد این روزهای شهرداری، ساعاتی بعد و به طعنه یکی از «مصادیق خدمت به شهدا» را بیان کند. حافظی که در ماه‌های اخیر بارها نشان داده که راه خود را از دیگر هم‌طیفانش در شورا جدا کرده است، جمعه شب در تويیتی نوشت: «واگذاری ۴۹۶۰۸ متر زمین در منطقه ۲۲ به خیریه‌ای که همسر قالیباف عضو هیأت امناي آنجاست به قیمت هر متر ۱۴۹‌هزار تومان از مصادیق خدمت به شهدا!»

نام خیریه مورد اشاره حافظی، موسسه «متوسلین به امام رضا» است که «زهرا سادات مشیر استخاره»، همسر قالیباف یکی از اعضای هیأت‌مدیره آن است. در لیست هیأت‌مدیره این موسسه نام بعضی دیگر از نزدیکان و همکاران شهردار فعلی تهران ازجمله «فرهاد یعقوبی‌قزوینی» و «رضا شیران‌خراسانی» دیده می‌شود. یعقوبی‌قزوینی، معاون هماهنگی در نیروی انتظامی تهران بزرگ در زمان فعالیت شهردار تهران در نیروی انتظامی و شیران‌خراسانی هم رئیس ستادهای مردمی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بود و بعد از آن نقش مشاور ارشد او را ایفا کرده است. این موسسه که در ‌سال ٨٥ تأسیس و ثبت شده، خرداد ٩٣ یک گردهمایی با حضور و تمجید از «مجید سمیعی» در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار کرد.

واکنش دفتر قالیباف به ادعای حافظی

اما ادعای جدید عضو شورای اسلامی شهر تهران، واکنش «محمدباقر قالیباف» را به همراه داشت و دفتر شهردار تهران دیروز در بیانیه‌ای مدعی شد که «زمین خیریه امام رضا(ع) به نرخ کار‌شناسی روز از شهرداری تهران خریداری شده و امتیاز مالکیت این بیمارستان متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست.»

در بخشی از این بیانیه که در چهار بند تنظیم شده، آمده است: «این زمین در طرح تفصیلی جدید از ابتدا برای فعالیت‌های خدماتی-‌درمانی (امور عام‌المنفعه) در نظر گرفته شده است. به همین ترتیب خیریه امام رضا(ع) با پیشنهاد پرفسور سمیعی به‌منظور استفاده از دانش و تجربه ایشان برای احداث بزرگترین مرکز تحقیقاتی و درمانی مغز و اعصاب جهان، این زمین با کاربری خدماتی و درمانی را به نرخ کار‌شناسی روز از شهرداری تهران خریداری کرده است و فرآیند ساخت این مرکز تحت نظارت پرفسور سمیعی هم اینک در مراحل انتهایی قرار دارد. سرکار خانم زهرا سادات مشیر، یکی از اعضای نه‌گانه هیأت امنا هستند و امتیاز مالکیت این بیمارستان و اموال این موسسه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست و کاملا وقف عام است.»

شهرداری تهران در ادامه این بیانیه مدعی شده است که «اعضای محترم شورای شهر تهران به دلیل منحصر‌به‌فرد بودن این پروژه و ابعاد فرامنطقه‌ای آن، از ابتدا در جریان اتفاقات و روند پیشرفت آن بوده‌اند؛ و مصوبات متعددی جهت پیشرفت این پروژه ممتاز درمانی کشور داشته‌اند.»

در بخش پایانی این بیانیه، موضوع خدمت به شهدا بار دیگر از سوی دفتر شهردار تهران مورد تأکید قرار گرفت: «یکی از دلایل اصلی تأسیس این مرکز مجهز و روزآمد ارایه خدمت به بیماران اعصاب و روان و قطع نخاعی کشورمان است که در شرایط فعلی ناگزیر از صرف هزینه‌های کلان درمانی و در موارد بسیاری، سفر به خارج از کشور برای درمان هستند. روشن و بدیهی است که این حرکت که با همت مردم خیّر ایران اسلامی صورت می‌پذیرد، از مصادیق خدمت به آرمان‌های شهداست.»

صمیمیت سمیعی و قالیباف

در بیانیه دفتر شهردار تهران دو بار نام «مجید سمیعی»، جراح مغز و اعصاب ایرانی-آلمانی که در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه قرارگرفته، ذکر و مدعی شده که این پروژه با پیشنهاد و نظارت ایشان کلید خورده است. سمیعی و قالیباف در سال‌های گذشته بارها با همدیگر دیدار کردند و در این دیدارها به تعریف و تمجید از همدیگر پرداختند. سمیعی که پیش از این و در ‌سال ٩٣ یکی از میهمانان گردهمایی موسسه خیریه منصوب به نزدیکان قالیباف بود و در آن برنامه بارها مورد تمجید حاضران و سخنرانان قرار گرفته بود، مهرماه امسال در برنامه تلویزیونی «دورهمی» شرکت و از شهردار تهران برای ساخت بزرگترین مرکز تخصصی مغز و اعصاب جهان در تهران تشکر کرد و گفت: «شخص شهردار ‌‌نهایت همدلی و کمک را به بنده کرد و همیشه می‌گفت كه من به‌عنوان شهروند کمک می‌کنم نه شهردار.» تعریف‌ و تمجیدهای قالیباف و سمیعی از همدیگر انتقاد برخی کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است که این انتقادها پس از برنامه دورهمی به بیشترین حد خود رسید.

«ائتلاف نانوشته حافظی و اصلاح‌طلبان تندرو»

اما دیروز یکی دیگر از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران هم با انتقاد از حافظی و حمایت از شهردار تهران، به این فضا وارد شد. «محسن پیرهادی» که سابقه همکاری با قالیباف در شهرداری تهران را در کارنامه دارد و هم‌اکنون مسئولیت سازمان بسیج شهرداری را برعهده دارد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آنچه آقای حافظی در تويیت آخر خود به آن اشاره کرده‌اند، زمینی است که برای ساخت بیمارستان پرفسور سمیعی که افتخار هر ایرانی است و البته خیریه و وقف عام است، اختصاص یافته و آقای قالیباف صرفا فراهم‌کننده تسهیلات آن برای ایجاد این بیمارستان بزرگ بوده است و خود کمترین سهمی در آن ندارد. نکته مهم دیگر این‌که کمک به بیمارستان مغز و اعصاب خیریه امام رضا(ع) مصوبه شورای شهر دارد؛ همان‌طور که کمک به مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان سرطان با مسئولیت خانم فاطمه‌هاشمی رفسنجانی نیز مصوبه شورای شهری را دارد که بنده و برخی اصولگرایانی که با خانواده آقای‌هاشمی اختلاف نظر سیاسی هم داریم به آن رأی دادیم و بنده نیز به‌عنوان موافق دفاع کردم. سیاسی‌کردن بحث‌های این‌چنینی که با سلامت و زندگی مردم ارتباط مستقیم خواهد داشت نه دنیا دارد نه آخرت.»

پیرهادی در پایان این نوشته مدعی شد که حافظی و برخی اصلاح‌طلبان شورای شهر قصد تخریب شهردار تهران را دارند: «حدود یک ‌سال است که ائتلافی نانوشته بین آقای رحمت‌الله حافظی و اصلاح‌طلبان تندرو برای تخریب محمدباقر قالیباف به وجود آمده است. باتوجه به شناخت چند ساله‌ای که از ایشان پیدا کرده‌ام، می‌توانم دلیل شادگویی‌های او را این بدانم که او می‌کوشد با ژست‌های آنچنانی بحث‌هایی غیرمنصفانه و غیرکار‌شناسی را با پوسته‌ای به ظاهر زیبا در شورای شهر مطرح کند. یقین دارم آقای حافظی بهتر از هر کسی از حقیقت آگاهی دارد؛ اما متأسفانه گرفتار بازی‌های سیاسی شده و ترجیح می‌دهد در جهت موافق نسیم برخی رسانه‌های خاص حرکت کند. امیدوارم ایشان بتوانند بین مسائل صرفا سیاسی با مسائل اجتماعی تفکیک مناسبی قایل شوند تا منافع مردم لطمه نخورد.»

حالا اما دوباره نام «رحمت‌الله حافظی»، عضو اصولگرای شورا که این روزها به منتقد سرسخت شهردار تهران تبدیل شده، بر سر زبان‌ها افتاده است؛ پیش از این هم انتقاداتی را به عملکرد شهرداری تهران وارد کرد که این انتقادها در ماجرای واگذاری شبهه‌برانگیز املاک توسط شهرداری به افرادی خاص به اوج خود رسید. او همچنین هفته پیش در تويیتی به عملکرد وزارت کشور درباره «املاک نجومی» اعتراض کرد و نوشت:  «پس از جلسه قالیباف با وزیر کشور، رحمانی فضلی رسیدگی به موضوع املاک نجومی را به کسی ارجاع کرده که نامش در لیست مذکور دیده می‌شود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها