کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تردید نیسان برای ادامه تولید قشقایی در انگلیس


کد خبر : ۲۹۲۳۹یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵:۳۹۱۶۰۷ بازدید

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی نیسان ژاپن به زودی در مورد تولید نسل جدید خودروی نیسان قشقایی در سایت ...
تردید نیسان برای ادامه تولید قشقایی در انگلیستردید نیسان برای ادامه تولید قشقایی در انگلیس

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی نیسان ژاپن به زودی در مورد تولید نسل جدید خودروی نیسان قشقایی در سایت تولیدی خود در منطقه ساندرلند انگلستان تصمیم گیری خواهد کرد. این خبر پس از آن منتشر می شود که کارلوس گون، مدیر اجرایی این شرکت ژاپنی در پی خروج لندن از اتحادیه اروپا از تصمیم گیری نیسان برای ادامه تولید قشقایی در بریتانیا خبر داده بود. در این راستا و طبق جدول زمان بندی نیسان، فرآیند تولید نسل جدید قشقایی در سال 2018 یا 2019 میلادی آغاز خواهد شد و بر همین اساس به دلیل زمانی که برای عرضه این خودرو به بازار نیاز است، مدیران شرکت نیسان باید به سرعت در مورد مکانی که قرار است این خودرو در آن به تولید برسد تصمیم گیری کنند. 

کارلوس گون، مدیر اجرایی اتحاد رنو – نیسان هفته گذشته و پس از آنکه مردم بریتانیا در چارچوب یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند، با «ترزا می » نخست وزیر بریتانیا در مورد نحوه فعالیت های اقتصادی این خودروساز فرانسوی – ژاپنی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

کارخانه تولید خودروی شرکت نیسان در ساندرلند که تولید خودروی محبوب قشقایی و بسیاری از مدل های دیگر این شرکت در آن صورت گرفته و به سراسر اروپا صادر می شود، در حال حاضر بزرگ ترین کارخانه تولید خودرو در بریتانیا محسوب شده و در سال گذشته میلادی رقمی معادل 457 هزار دستگاه خودرو تولید و بیش از 80 درصد آن به کشورهای دیگر صادر شده است.

در همین چارچوب آقای «گون» در دفتر مرکزی نیسان در شهر یوکوهاما به خبرنگاران گفت: «ما به دنبال دریافت امتیاز ویژه ای از دولت بریتانیا نیستیم اما در عین حال خواهان از دست دادن امکانات خود نبوده و نمی خواهیم به دلیل تصمیم اتخاذ شده در بریتانیا از رقبای مان عقب بمانیم.» مدیر اجرایی شرکت نیسان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «دولت بریتانیا به ما اطمینان داده است که احتیاط لازم در زمینه وضع قوانین تجاری جدید را رعایت کرده و بر رقابتی ماندن سایت تولید خودروی نیسان در ساندرلند تأکید دارد.» گون افزود: «تا زمانی که این تضمین را از سوی دولت بریتانیا در اختیار داشته باشیم می توانیم با آسودگی بیشتری به فعالیت های مان در سایت تولیدی ساندرلند ادامه دهیم.»

اسپانیا جایگزین احتمالی بریتانیا

در ارتباط با ابراز نگرانی گروه خودروسازی رنو - نیسان رسانه ها از احتمال مهاجرت رنو – نیسان از ساندرلند بریتانیا به منطقه پالنسیا در اسپانیا خبر دادند. سایت تولید رنو در پالنسیا که در حال حاضر به تولید خودروی «رنو قاجار» می پردازد که یک خودروی SUV کوچک محسوب شده و نیسان می تواند به دلیل شباهت دو خودروی «رنو قاجار» و نیسان «قشقایی» نسل جدید این خودرو را در منطقه پالنسیای اسپانیا و درون مرزهای اتحادیه اروپا تولید و سپس روانه بازار کند. شایان ذکر است این خبر در شرایطی مطرح می شود که نیسان مدل «میکرا» خود را که پیشتر در سایت تولید خودروی خود در ساندرلند تولید می کرد به سایت تولیدی رنو در منطقه «Flins» فرانسه منتقل کرده است.

شرکت خودروسازی رنو فرانسه 4/43 درصد از سهام نیسان ژاپن را در اختیار داشته و کنترل هیأت مدیره این شرکت را در اختیار دارد. پس از رأی بحث برانگیز مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بسیاری از شرکت های تجاری و خصوصاً خودروسازان بین المللی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و در رابطه با عواقب احتمالی آن هشدار دادند، چرا که در صورت تحقق خروج لندن از اروپا، تعرفه ای 10درصدی برای صادرات خودرو وضع خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها