کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت ارز در خودپردازها


کد خبر : ۲۹۲۳۵یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰:۵۷۳۸۹۹ بازدید

درحالی با مجوز بانک مرکزی به تازگی تعدادی از بانک‌ها پرداخت ارزی و عملیات صرافی را در دستگاه های عابربانک خود عملیاتی کرده اند که اطلاع رسانی ...

درحالی با مجوز بانک مرکزی به تازگی تعدادی از بانک‌ها پرداخت ارزی و عملیات صرافی را در دستگاه های عابربانک خود عملیاتی کرده اند که اطلاع رسانی خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

یکی از سیاست های جدید بانک مرکزی آزاد شدن حضور بانک ها در خرید و فروش ارز در بازار آزاد بوده که از یکی دو ماه قبل اجرایی شده است اما همراستا با این سیاست خبر رسیده که برخی بانک ها پرداخت های ارزی از طریق دستگاه های خودپردازشان را آغاز کرده اند.

در این طرح که با مجوز بانک مرکزی اجرایی شده است، بانک ها گزینه جدیدی در دستگاه های خودپرداز خود راه اندازی کرده و به مشتری این امکان را داده اند که ارز هم از عابر بانک دریافت کند. بنابراین بانک ها ارز مورد نیاز را مانند اسکناس ریال در اختیار مشتریانشان قرار می دهند.ارزهایی مانند یورو و دلار در دستگاه های خودپرداز قابل دریافت است.

همچنین طبق طرح جدید ارزی، عابربانک ها یک خدمت جدید به مشتریان ارائه می دهند که براساس این طرح، عابربانک‌ها را "صراف" هم می توان نامید. در این طرح مشتریان این بانک ها از طریق کارت های بانکی خود می توانند از خدمات ارزی و صرافی بانکی استفاده کنند.

هرچند کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از مسئولان بانک مرکزی در خصوص کف و سقف برداشت ارزی از دستگاه های خودپرداز هنوز به نتیجه ای نرسیده است ولی فعالان نظام بانکی معتقدند که بانکها باید در اجرای این طرح مانند پرداخت اسکناس ریال از خودپردازها، سقف هایی را رعایت کنند و محدودیت هایی را قائل شوند.

ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با تأیید آغاز پرداخت ارزی خودپردازها گفته است: ظاهرا برخی از بانکها بخشی از عملیات صرافی خود را از طریق دستگاه های خودپرداز انجام می دهند و افزوده شدن این آیکون به دستگاه های ATM بر این مبنا است.

حکیمی عنوان کرد:‌ البته بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیرنده نیست و تصمیم گیر در این زمینه بخش ارزی بانک مرکزی است که باید عملیات مذکور با مقررات خرید و فروش ارز مطابقت داشته باشد و بخش نظارت بانک مرکزی در خصوص تطبیق این اقدام با عملیات ناظر بر صرافی ها و عملیات مجاز بانکها اعلام نظر کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها