کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات بازگشت قدیمی‌ترین ایرلاین جهان به آسمان ایران


کد خبر : ۲۹۲۲۷یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸:۴۷۴۸۱۵ بازدید

چند هفته پس از آنکه شرکت‌هایی چون ایرفرانس و بیریتیش ایرویز اعلام کردند پروازهای خود به آسمان ایران را از سر خواهند گرفت، حالا نوبت به یکی ...
جزییات بازگشت قدیمی‌ترین ایرلاین جهان به آسمان ایرانجزییات بازگشت قدیمی‌ترین ایرلاین جهان به آسمان ایران

چند هفته پس از آنکه شرکت‌هایی چون ایرفرانس و بیریتیش ایرویز اعلام کردند پروازهای خود به آسمان ایران را از سر خواهند گرفت، حالا نوبت به یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ اورپایی رسیده تا شانس خود را در بازار ایران امتحان کند.

هرچند برای رویت تاثیرات برجام در ناوگان هوایی ایران هنوز به چند هفته زمان احتیاج است اما لااقل تصمیم برای از سرگیری روابط  دو جانبه با ایرلاین‌های بین المللی مراحل مختلف خود را با سرعت بیشتری طی می‌کند و نگاهی به فهرست پروازهای ورودی فرودگاه امام این امر را به خوبی نشان می‌دهد. نخستین نشانه‌های این امر زمانی خود را نشان داد که شرکت‌هایی مانند لوفت هانزا اعلام کردند آماده افزایش تعداد پروازهایشان به تهران و حتی دیگر شهرهای ایران هستند و در جریان مذاکرات پسا برجامی هیئت‌های اقتصادی، افزایش تعاملات با فرودگاه های ایران به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت.

نتیجه این مذاکرات ورود شرکت‌هایی چون ایرفرانس، بیریتیش ایرویز، ایراستانا و هواپیمایی تایلند به آسمان ایران بود تا جایی که فرودگاه اما رسما اعلام کند در حال حاضر پذیرای 57 ایرلاین مختلف داخلی و خارجی است.

آخرین شرکتی که به جمع شرکای اروپایی خود در تهران اضافه شده شرکت هواپیمایی KLM هلند است. شرکتی که قدیمی‌ترین ایرلاین فعال جهان به حساب می‌آید و بعد از حدود سه سال وقفه آماده شده تا بار دیگر شانس خود را در تهران امتحان کند.

این شرکت هواپیمایی در سال 1919 تاسیس شد و نخستین پرواز خود را در سال 1920 از لندن به آمستردام انجام داد.

این شرکت هلندی که اعلام کرده 37 پرواز هفتگی به 9 مقصد در خاورمیانه دارد در قالب گروهی مشترک با ایرفرانس اداره می‌شود و جز بزرگترین ایرلاین‌های اروپای غربی است.

آخرین آمارها از وضعیت ناوگان KLM نشان می دهد این شرکت 119 فروند هواپیمای مسافری فعال دارد و 22 فروند هواپیمای جدید نیز سفارش داده است.

بخش عمده‌ای از ناوگان KLM از بویینگ 737 تشکیل شده و البته این شرکت بخش زیادی از سفارش‌های جدید خود را تحویل ایرباس داده است.

ورود قدیمی ترین شرکت هواپیمایی جهان به ایران می‌تواند نشانه مثبت دیگری از هدفی باشد که در طول سال‌های آینده محقق خواهد شد. ایران برای دست یابی دوباره به جایگاه سال‌های گذشته خود دورخیزی جدی کرده و ورود ایرلاین‌های جدید به آسمان ایران فضا را برای این اتفاق آماده خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها