کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 کاتالیزور احتمالی برای قیمت طلای جهانی تا پایان سال 2016


کد خبر : ۲۹۱۹۹یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۱۰۶۷۷ بازدید

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون با رشد خوبی روبرو شده و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایر دارایی‌ها و کالاها داشته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، قیمت طلا هنوز تا رسیدن به سطح 1900 دلاری سال 2011 میلادی فاصله زیادی دارد ولی از ابتدای امسال تاکنون پس از 3 سال افت متوالی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که 4 عامل می تواند تا پایان امسال به عنوان کاتالیزور برای نوسانات قیمت طلا عمل کند.

نخستین عامل انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اکتبر است که قرار است 4 نوامبر منتشر شود. بازار طلا و ارز معمولا نسبت به انتشار امارهای اشتغال آمریکا واکنش نشان می دهد. آمارهای اشتغال آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال داشته باشد.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر بالا رفته است. از سوی دیگر اگر آمارهای اشتغال آمریکا ناامید کننده باشد، ارزش دلار با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا است.

عامل دوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر در آمریکا است. برگزاری مناظرات انتخاباتی و ادعای جنجالی ترامپ در خصوص احتمال تقلب در انتخابات، عرصه سیاسی آمریکا را متشنج کرده است. ترامپ هشدار داده است که در صورت شکست در انتخابات ممکن است نتیجه نهایی را قبول نکند و این نتیجه را از نظر حقوقی به چالش بکشد.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پیروزی ترامپ یا کلینتون تاثیر چندانی بر قیمت جهانی طلا نخواهد داشت و در هر صورت روند قیمت طلا صعودی خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، عامل سوم انتشار آمارهای اشتغال ماه نوامبر است که 2 دسامبر اعلام خواهد شد. این آخرین وضعیت بازار اشتغال آمریکا خواهد بود که پیش از نشست دسامبر منتشر می شود.

عامل چهارم نیز برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در 14 دسامبر خواهد بود. با برگزاری این نشست بازارهای بین المللی سرانجام وضعیت نرخ بهره آمریکا را مشاهده خواهد کرد.

اگر فدرال رزرو آمریکا در این نشست نرخ بهره را افزایش دهد، احتمال می رود که قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش روبرو شود. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که هرگونه کاهش قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره موقتی و زودگذر خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها