کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اپل از تقلبی بودن محصولاتش در آمازون گفت


کد خبر : ۲۹۱۸۸یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸:۴۶۱۱۵۱ بازدید

اپل ادعا می‌کند حدود 90 درصد از شارژرهای فروخته شده در آمازون تقلبی است.
اپل از تقلبی بودن محصولاتش در آمازون گفتاپل از تقلبی بودن محصولاتش در آمازون گفت

اپل ادعا می‌کند حدود 90 درصد از شارژرهای فروخته شده در آمازون تقلبی است.

به گزارش از تک‌تایمز، خرده‌فروشی آنلاین بازار محبوبی برای کسانی است که می خواهند کالاهای جدیدی را بخرند اما نمی‌خواند قیمت کامل آن را بپردازند و از آنجایی که خریداری محصولات به طور مستقیم از اپل، ممکن است گران باشد، ممکن است بسیاری از افراد خرید از آمازون را برای گرفتن شارژرهای گم‌شده یا شکسته آیفون و مک‌بوک خود ترجیح دهند.

اما آنچه مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنند، ممکن است دقیقا آن چیزی نباشد که هزینه‌اش را پرداخته‌اند. اپل ادعا می کند که حدود ۹۰ درصد از آداپتورهای برق که به عنوان شارژر واقعی اپل به بازار عرضه و در آمازون فروخته می شوند، جعلی هستند.

در نتیجه، اپل شکایتی را علیه شرکت موبایل‌استار (Mobile Star) به اتهام فروش شارژر و آداپتورهای جعلی تحت نام اپل و با انتشار در آمازون، ترتیب داده است. البته اپل از آمازون برای تولید اقلام تقلبی شکایت نمی‌کند و تنها می‌تواند از این جهت که اجازه تبلیغ اشتباه محصولات اپل را می‌دهد، شاکی باشد. در عوض اپل درخواستی علیه موبایل‌استار انجام داده تا از فروش نسخه‌های تقلبی محصولات اپل در آینده جلوگیری کند. آمازون نیز فروش محصولات شرکت موبایل‌استار را در سایت خود ممنوع کرده است.

در متن شکایت اپل آمده است: مشتریان آگاه نیستند که محصولات جعلی اپل از شرکت موبایل‌استار که در آمازون موجود است، ایمنی کافی را ندارند، فاقد عایق کافی بوده و یا فاصله کافی بین مدارهای ولتاژ بالا و پایین ندارند که خطر قابل توجهی از گرمای بیش از حد، آتش‌سوزی و شوک الکتریکی ایجاد می‌کنند.

مردم اغلب با دیدن لوگوی اپل و اعتمادی که به آن دارند، اقدام به خرید محصولات می‌کنند. اپل نام تجاری بزرگی دارد و با استفاده‌های غیرقانونی این چنینی از برند خود غریبه نیست که شامل فروش گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های تقلبی می‌شود که در سراسر جهان به فروش‌ می‌روند، با این وجود استفاده از لوگو و برند اپل، قانون کپی‌رایت این شرکت را نقض کرده و به همین خاطر است که اپل درخواست غرامت ۱۵۰ هزار دلاری برای نقض قانون کپی رایت و غرامت ۲ میلیون دلاری برای استفاده غیر مجاز از برند این شرکت کرده‌ است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها