کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولتیماتوم آخر به مشمولان غایب سربازی


کد خبر : ۲۹۱۸۰شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲:۲۱۳۴۵۳ بازدید

حدود دو ماه بعد از آغاز ارسال پیامک‌های تعیین تکلیف به مشمولان غایب، از صبح امروز اخطاریه کتبی برای مشمولان غایب صادر شده‌ است تا سازمان ...

حدود دو ماه بعد از آغاز ارسال پیامک‌های تعیین تکلیف به مشمولان غایب، از صبح امروز اخطاریه کتبی برای مشمولان غایب صادر شده‌ است تا سازمان وظیفه عمومی ناجا آخرین اولتیماتوم خود به سربازی‌ نرفته‌ها را داده باشد.

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: از تابستان امسال ستاد فراخوان مشمولان غایب تشکیل شد و این ستاد از طریق ارسال پیامک به بیش از ۲ میلیون مشمول غایب از آنان خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در پی ارسال اخطاریه پیامکی تعداد قابل توجهی از این مشمولان با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ وضعیت خدمتی خود را مشخص کردند، افزود: بعد از فرصت اولیه داده شده، آن دسته از مشمولانی که نسبت به تعیین تکلیف وضیت سربازی خو اقدام نکردند شناسایی شده و از صبح امروز اخطاریه کتبی به آدرس آنان ارسال شده است.

کریمی با بیان اینکه افراد حداکثر یک ماه بعد از دریافت اخطاریه کتبی فرصت تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود را دارند، اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا این است که تا پایان امسال تکلیف تمام مشمولان غایب مشخص شود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۵۸ قانون، اگر مشمولان غایب در موعد مقرر پس از دریافت اخطاریه کتبی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه نکنند تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر خواهند شد، ضمن اینکه محدودیت‌های بیشتری نیز برای آنان اعمال می‌شود و اجرای محدودیت‌های فعلی نیز تشدید خواهد شد.

وی همچنین در مورد ثبت نام جریمه ریالی مشمولان دارای بیش از ۸ سال غیبت نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر برای ثبت درخواست جریمه ریالی خود به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند و تا زمانی که استقبال از این طرح ادامه داشته باشد ثبت‌نام نیز انجام خواهد شد اما در مورد اجرای آن در سال آینده تا کنون تصمیمی گرفته نشده است.

به گفته کریمی از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها