کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شعله‌ور شدن یک آیفون 7 در خودرو - فیلم


کد خبر : ۲۹۱۷۸شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳:۴۷۴۳۴۱ بازدید

بدون شک صنعت موبایل های هوشمند در بازه زمانی عجیبی به سر می برد. بعد از ماجرای گلکسی نوت 7 و حوادث آن که به توقف تولید فبلت پرچمدار ...

دیجیاتو- بدون شک صنعت موبایل های هوشمند در بازه زمانی عجیبی به سر می برد. بعد از ماجرای گلکسی نوت 7 و حوادث آن که به توقف تولید فبلت پرچمدار سامسونگ منجر شد، چشم ها به آیفون 7 اهالی کوپرتینو دوخته شد تا یک بار دیگر شاهد رقابتی میان سامسونگ و اپل، البته این بار در زمینه آتش سوزی موبایل های هوشمند، باشیم.

بعد از گزارش های آتش سوزی آیفون 7 و آیفون 6 اس، حالا شخصی به نام مت جونز خبر از شعله ور شدن موبایل خود و به تبع آن، به آتش کشیده شدن اتومبیلش خبر داده است. ظاهراً آقای جونز مشغول یادگیری موج سواری در ساحل بوده و آیفون 7 هفت روزه خود را زیر لباسی در اتومبیل قرار می دهد. وقتی وی به سمت خودرو باز می گردد، با دودی سیاه مواجه می شود و گرمای شدیدی داخل اتومبیل را فرا گرفته بود.

جونز اصرار می کند که موبایل وی طی یک هفته ای که از خریدش می گذشته، با صدمه یا برخورد خاصی مواجه نشده و از تمام تجهیزات اصلی اپل برای شارژ آن استفاده کرده است. اهالی کوپرتینو نیز از این ماجرا ابراز آگاهی کرده اند و می گویند در حال بررسی موضوع هستند؛ هرچند که هنوز بیانیه ای منتشر ننموده اند.

مسلماً وقتی به داستان مت جونز فکر می کنیم، اولین مسئله ای که به ذهن خطور می کند، احتمال تابش نور خورشید به موبایل آیفون 7 و سپس، آتش سوزی است. اما اگر پرچمدار اپل واقعاً با لباسی پوشانده شده باشد، در آن صورت دیگر دلیلی ندارد که نور مستقیم آفتاب موجب شعله ور شدن آن گردد.


 

اپل تایید کرده که علت آتش سوزی موبایل بوده و با آگاهی از این ماجرا مشغول بررسی علت حادثه است.

گفتنی است نرخ کلی خرابی باتری های لیتیومی-یونی برابر با یک به ده است و به همین خاطر وقتی یک میلیارد کاربر فعال iOS داشته باشیم، بعید نیست اگر صد عدد از آنها دچار آتش سوزی شوند. در نتیجه انتشار گزارشات پراکنده از بروز این اتفاق را نمی توان دلیل بر وجود مشکل جدی در آیفون های جدید دانست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها