کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 اشتباه مخابرات در صورت‌حساب‌ تلفن‌ثابت


کد خبر : ۲۹۱۷۱شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۴۸۲۵۵۹ بازدید

مخابرات در قبوض این دوره تلفن ثابت علاوه بر اینکه درباره هزینه ثبت‌نام خط دچار تفسیر اشتباه شده و باید مبالغ را بازگرداند، به گفته رگولاتوری درباره ...

مخابرات در قبوض این دوره تلفن ثابت علاوه بر اینکه درباره هزینه ثبت‌نام خط دچار تفسیر اشتباه شده و باید مبالغ را بازگرداند، به گفته رگولاتوری درباره تعریف حداقل کارکرد خط نیز دچار سوء‌برداشت شده است.

قبوض این دوره تلفن ثابت تحت تاثیر چند مصوبه همزمان جنجالی شده است.

افزایش نرخ مکالمه تلفن‌ثابت، اخذ حداقل کارکرد الزامی، بازگشت مبلغ کدهای خدماتی و اخذ هزینه ثبت‌نام تلفن‌ثابت به صورت توامان در یک دوره قبوض دوره مرداد تا مهر را پرابهام کرد.


محاسبه اشتباه هزینه کدهای خدماتی رایگان/ هزینه برگشت داده شد

در قبوض این دوره برخی مشترکان عنوان «برگشت مبلغ کدهای خدماتی» دیده می شود که مبلغی را به مشترک بازگردانده است.

 سخنگوی مخابرات منطقه تهران و البرز در این باره به فارس توضیح داد: پیش از این، به دلیل اشکال فنی به اشتباه هزینه تماس با برخی کدهای خدماتی مانند 110 و 118 برای مشترکان محاسبه شده بود که نباید اخذ می‌شد و در این دوره به مشترکان بازگردانده شده است.


برداشت اشتباه مخابرات درباره مصوبه هزینه ثبت‌نام خط/ مبالغ بازگردانده می‌شود

همچنین در قبوض این دوره مبلغ 10 هزار تومان معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن برای برخی مشترکان لحاظ شده است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره گفته:‌ طبق مصوبه ٢٠٥ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه ثبت نام تلفن ثابت ١٠ هزارتومان در نظر گرفته شده است. این مصوبه برای تعداد کمی از مشترکان تهرانی که در سال 1394 و  95 اقدام به خرید تلفن ثابت کرده بودند اعمال شده است.

با اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر اشتباه بودن تفسیر مخابرات از این مصوبه، مقرر شد مخابرات این مبلغ را به عنوان بستانکاری به مشترکان بازگرداند.


سوء‌برداشت مخابرات از حداقل کارکرد/ رگولاتوری: هزینه‌ها بازگردانده شود

همچنین در قبوض این دوره برخی مشترکان، هزینه‌ای بابت حداقل کارکرد اخذ شده است.

به گفته سخنگوی شرکت مخابرات، مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات به شرکت مخابرات اجازه داده برای تلفن های بدون کارکرد حداقل کارکرد را اعمال کند که مشترکینی که ماهانه در شهرها کمتر از ٣٣٠ دقیقه و در روستاها کمتر از٢٠٠ دقیقه مکالمه شهری داشته اند مشمول این موضوع شده‌اند .

وی گفت: بر این اساس در این دوره برای مشترکان روستایی برای دو ماه 1800 تومان معادل400 دقیقه مکالمه شهری و برای سایر مناطق 2970 تومان معادل 660 دقیقه مکالمه شهری در قبوض اعمال شده است .

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده: علیرغم دریافت نظرات قبلی مجددا اقدامات لازم به منظور دریافت تفسیر مراجع نظارتی از این مصوبه انجام می‌دهد.

اما فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، مشترکان تلفن ثابت باید ماهانه حداقل کارکردی را داشته باشند، در غیر این صورت مبلغ حداقل کارکرد برای آنها درنظر گرفته می‌شود، اما روش اعمال این مصوبه توسط مخابرات دارای اشتباهاتی بوده است.

وی گفت: این هزینه مجموعا در شهرها معادل 330 دقیقه و در روستاها معادل مجموعا 200 دقیقه مکالمه شهری، بین‌شهری و موبایل است.

وی با بیان اینکه مخابرات از این مصوبه دچار سوءبرداشت شده، گفت: در قبوض برخی مشترکان حداقل کارکرد در بخش‌های شهری از سایر بخش‌ها تفکیک شده است، برای مثال اگرچه یک مشترک در بخش شهری به حداقل کارکرد نرسیده اما در بخش بین‌شهری، حداقل کارکرد را جبران کرده با این حال  در قبض مشمول حداقل کارکرد شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع شامل حال تمامی مشترکان نبوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها