کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۹۱۵۰شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۳۲۴۹۶ بازدید

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته ای که گذشت با رشد یک درصدی روبرو شده تا برای دومین هفته متوالی با افزایش همراه شده باشد.

نگرانی های مربوط به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت جهانی طلا در شرایطی است که ارزش دلار آمریکا نیز با افزایش روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 20 سنت افزایش به بیش از 1267 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد یک درصدی همراه بوده است. اعلام تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ بهره و اجرای سیاست های انبساطی پولی موجب شد تا ارزش دلار در برابر یورو طی دو روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شود.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی روز گذشته با رشد 0.5 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد افزایش ارزش دلار آمریکا مانع بزرگی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد بود.

به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر بیشتر شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

البته انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا ، سرمایه گذاران بین المللی را نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر دچار سردرگمی کرده است. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد و هر گونه تصمیم گیری در این خصوص را به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول خواهد کرد.

آنتم بلانچارد تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به نظر من قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به روند صعودی خود ادامه می دهد و به بیش از 1400 دلار در هر اونس خواهد رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، بازارهای مالی جهان نیز منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که پس از برگزاری سومین و آخرین مناظره اکنون شانس هیلاری کلینتون برای پیروزی در انتخابات بسیار بیشتر از دونالد ترامپ خواهد بود.

البته برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که قیمت جهانی طلا فارغ از اینکه ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا پیروز شود، روندی صعودی خواهد داشت. ترامپ از سیاست های حمایتی دفاع می کند و سیاست های جنجالی وی در نهایت موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد. از سوی دیگر کلینتون نیز از نقش سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو در اقتصاد حمایت می کند و این مساله نیز در نهایت به نفع طلا است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها