کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد خرید گندم شکسته شد/ قیمت شکر کاهش می‌یابد


کد خبر : ۲۹۱۰۵پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۱۰۱۳۶۱ بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که امسال با خرید 14 میلیون تن گندم در کشور رکورد خرید گندم شکسته شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که امسال با خرید 14 میلیون تن گندم در کشور رکورد خرید گندم شکسته شد.

علی قنبری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل غلات استان قزوین که صبح امروز در سالن باغستان برگزار شد٬ تصریح کرد: امسال در بخش خرید گندم کار بی بدیلی صورت گرفت و توانستیم با خرید بیش از ۱۱ میلیون تن  گندم٬ رکورد تاریخ ایران را بشکنیم.

وی افزود: در سال جاری ۱۴ میلیون تن گندم تولید شد که با پرداخت ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توانستیم ۱۱ میلیون تن آن را خریداری کنیم که بزرگترین پروژه ملی را رقم زدیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: علی رغم وجود مشکلات و مسائل مختلف ما تاکنون توانسته‌ایم ۱۱هزار و  ۷۰۰ میلیارد تومان از مبلغ را پرداخت کنیم٬ همچنین سه هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز از طریق فروش اوراق مرابحه اسلامی تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان محصولات خود را به دولت فروخته‌اند و دولت موظف  است این مبلغ را پرداخت کند٬ با وجود مشکلاتی که در زمینه درآمدهای دولت و کاهش قیمت نفت وجود داشت٬ دولت بخش عمده‌ی این مبلغ را پرداخت کرد که در استان قزوین با سفر هیئت دولت کاملاً در این بخش تسویه شد.

قنبری با اشاره به اینکه وزارت کشاورزی تحولی در رشد اقتصادی کشور داشته است تأکید کرد: اگر بخش کشاورزی نبود رشد اقتصادی بخش صنعت و خدمات منفی می‌شد، اما با وجود بخش کشاورزی این رشد مثبت شد و پنج درصد رشد اقتصادی تحقق پیدا کرد.

وی اظهار کرد: در بخش کالاهای اساسی٬تأمین٬ ذخیره٬توزیع و فروش نیز یک حرکت بی نظیری در سال جاری انجام شد که در رأس  آن خودکفا شدن در زمینه‌ تولید گندم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون تن ذخیره گندم در کشور داریم٬ این در حالی است که مصرف سالانه خبازی ها در کشور پنج میلیون تن و ۲ میلیون تن نیز مصرف در صنایع مختلف است که با این وجود ۳ میلیون تن ذخیره گندم باقی خواهد ماند که آمادگی صادرات آن را داریم.

وی یادآور شد: یک حرکت اساسی و تاریخی در زمینه تولید گندم در کشور ایجاد شده است٬ در این میان بخش خصوصی در زمینه صادرات و ذخیره سازی این مقدار گندم می‌تواند کمک کند٬ ما نباید تنها به دست دولت چشم بدوزیم بلکه باید به  بخش خصوصی کمک شود.

قنبری تأکید کرد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی یکی دیگر از کارهای بزرگ انجام شده در سال جاری بود٬ به طوری که حدود ۶۶ هزار تن دانه‌های روغنی خریداری و پول آن طی یک هفته به کشاورزان پرداخت شد که آثار مثبتی دربرداشت.

وی خاطرنشان کرد این کار باعث شد که کشت ما سه برابر افزایش پیدا کند٬  ما  در زمینه خودکفایی روغن راه طولانی در پیش داریم ٬ هم اکنون ۹۳ درصد وابستگی در این بخش وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی انجام داده است تا به ۷۰درصد خودکفایی در زمینه روغن برسیم که با پیشرفت علم و تکنولوژی این امر به سرعت محقق می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع شکر در کشور خاطرنشان کرد: در کشور سالانه حدود ۲/۲ میلیون تومان شکر مصرف می‌شود٬ تولید شکر در کشور نیز ارتقا پیدا کرده و به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است و می‌توانیم به خودکفائی نزدیک شویم.

قنبری تأکید کرد: در سال جاری به علت عدم همکاری بخش خصوصی و واردات شکر با نوسانات قیمت در این بخش روبرو شدیم٬ اما توانستیم ظرف دو ماه٬ بیش از ۳۰۰هزار تن شکر وارد کنیم؛ در حال حاضر قیمت شکر در بازار آزاد با قیمت شکر در بازار دولتی تقریباً یکسان است.

وی تصریح کرد: قیمت شکر در عمده فروشی‌ها ۲۵۲۰ تومان است٬ این قیمت در خرده فروشی‌ها ۲۷۰۰ تومان است که با تنظیم بازار و عرضه شکر این مبلغ نیز به ۲۵۲۰ تومان می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در عرضه شکر در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد شکر عرضه می‌شود٬ در حال حاضر تقاضا کمتر از عرضه است. بنابراین در آینده شاهد پایین آمدن قیمت شکر  و تثبیت قیمت آن در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تنظیم بازار برنج تصریح کرد: در حال حاضر در کشور سالانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج مصرف  می‌شود که بیش از دو میلیون تن آن در کشور تولید  و بقیه وارد می‌شود٬ در حال حاضر ذخیره برنج در کشور وضعیت مناسبی دارد.

قنبری اظهار کرد: قیمت برنج داخلی به خاطر هزینه‌های آن افزایش پیدا کرده است، ما برای تنظیم بازار آمادگی داریم که برنج وارداتی را به بازار عرضه کنیم٬ تاکنون نیز برخی از برنج‌های وارداتی به ستاد  تنظیم بازار عرضه شده و همین امر  سبب تعدیل قیمت‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنج به دلیل نیاز داشتن به حجم بالای آب بیشتر  در شهرهای شمالی تولید می‌شود که باید با شیوه‌های اصلاح بذر، کشت، داشت و برداشت و افزایش واحد سطح به خودکفایی در برنج برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: کارخانجات آرد کشور ظرفیت مناسبی دارند، اما متاسفانه نیمی از این ظرفیت خالی است باید از طریق صادرات فراورده‌های گندم این ظرفیت را پر کنیم.

قنبری تصریح کرد: تعیین قیمت آرد٬ نان و گندم بر عهده دولت است و ما نظرات کارشناسی را می‌دهیم و از دو قیمته بودن آن راضی نیستم؛ دولت این موضوع را بررسی می‌کند به نحوی که آسیابانان نیز متضرر نشوند و بنا است به زودی تصمیمی اتخاذ شود.

وی با اشاره به کمبود آرد در استان گفت: ما می‌توانیم آرد به قیمت ۹۰۰ تومان به هر میزان که نیاز دارید در اختیار استان قرار دهیم٬ ۲۰ درصد نانوایی‌ها در استان آزادپز هستند که می‌توانید آن را نیز توسعه دهید و سهمیه بیشتری در این بخش دریافت کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها