کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 3 آسمان خراش برتر دنیا


کد خبر : ۲۹۱۰۱پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۴۴۱۰۵۵ بازدید

اولین بار در اواخر قرن 19 وقتی که نیویورک آمریکا اقدام به ساخت ساختمان‌های بلند آجری کرد، نام آسمان خراش را برای آن برگزید. اما به تدریج ..

اولین بار در اواخر قرن 19 وقتی که نیویورک آمریکا اقدام به ساخت ساختمان‌های بلند آجری کرد، نام آسمان خراش را برای آن برگزید. اما به تدریج با اضافه شدن طبقات به این ساختمان‌های بلند و به کار رفتن مواداولیه اساسی‌تر مانند فولاد به آن نام آسمان خراش بیشتر به این ساختمان‌های جدید می‌خورد که تا امروز هم این نام روی این نوع از بناها مانده است.

در مجله گردشگری الی‌گشت می‌خوانیم: سازندگان آسمان خراش‌های امروزی تمام تلاش خود را به کار می‌بندند، در ساخت آن از آخرین تکنیک‌های عمرانی و معماری استفاده کنند. در ادامه با 3 آسمان‌خراش بزرگ دنیا آشنا می‌شوید.

0yuza6tx10urwwrbc7um.jpg

مرکز مالی بین‌المللی پینگ‌آن در شهر شنزن، کشور چین (۵۹۹ متر/۱۸۲۱ فوت)

مرکز مالی بین‌المللی پینگ آن، در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ بنا شد و گرچه ساخت و ساز آن هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده اما جایگاه دومین سازه عظیم چین و چهارمین آسمان‌ خراش بزرگ دنیا را در اختیار گرفته است.

این برج که در وهله نخست برای پیشی گرفتن از برج شانگ‌های طراحی شده بود به بزرگ‌ترین آسمان‌ خراش چین مبدل شد اما آنتن ۶۰ متری که در فراز آن قرار داشت در اوایل سال ۲۰۱۵ به دلیل احتمال ایجاد مانع در مسیر پرواز هواپیماها برداشته شد.

این ساختمان در منطقه مرکزی تجارت و کسب و کار شنزن در چین قرار دارد که ۱۱۵ طبقه آن شامل دفتر مرکزی بیمه پینگ آن، اتاق‌های هتل، ادارات، فضاهای خرده ‌فروشی، یک مرکز خرید چند طبقه و یک عرشه مشاهده در بالای برج می‌باشد.

برج جهانی لوته در شهر سئول کره‌جنوبی (۵۵۵ متر/۱۸۲۱ فوت)

برج جهانی لوته یک آسمان خراش ۱۲۳ طبقه است که در نزدیکی رودخانه‌‎هان شهر سئول در همسایگی سینچئون دونگ قرار گرفته است. این برج در کنار نسل اول مجتمع جهانی لوته که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد قرار دارد و دربرگیرنده یک شهربازی، سالن تئاتر و فیلم و یک مرکز خرید بسیار بزرگ است.

این برج پس از ۱۳ سال کار طراحی و آماده‌سازی در سال ۲۰۱۵ بالا رفت و کل نمای خارجی ساختمان در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به اتمام رسید.

با این حال درهای این بنا هنوز به روی عموم گشوده نشده است. این برج ۱۲۳ طبقه دارای بخش‌هایی چون فروشگاه‌های خرده‌ فروشی، مکان‌های اقامتی، یک هتل لوکس، فضاهای اداری خصوصی، طبقات دسترسی عمومی و یک عرشه مشاهده در بالا برج می‌باشد.

مرکز تجارت جهانی وان (۵۴۱ متر/۱۷۷۶ فوت)

مرکز تجارت جهانی وان که در جنوب منهتن در نیویورک واقع شده است بلندترین و یکی از خاص‌ترین آسمان ‌خراش‌های کشور ایالات متحده به شمار می‌آید. این بنا پس از حوادث یازده سپتامبر توسط دیوید ام‌چایلدز طراحی شد تا نمادی برای افق کرانه شهر نیویورک باشد.

 ادارات مختلف، رستوران‌ها، تاسیسات آنتن و رادیو و عرشه مشاهده با نمایی نفس‌گیر از منهتن از جمله امکانات این ساختمان ۱۰۴ طبقه می‌باشند. سیستم ایمنی و استحکام بسیار زیاد این ساختمان با طراحی آن در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم ضد حریق متراکم و استفاده مجدد از آب باران در هم آمیخته است.

 علاوه بر این، موزه و یادبود ملی 11سپتامبر و قطب باز طراحی شده حمل و نقل مرکز تجارت جهانی در این ساختمان گنجانده شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها