کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارشی از ارزش املاک اداری در شهر تهران


کد خبر : ۲۹۰۹۳پنجشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۱۵۱۵۰۸ بازدید

بررسی واحدهای اداری شمال،شرق، غرب، مرکز وجنوب تهران نشان می دهدکه شمال وغرب تهران درقیمت املاک اداری پیش رو بوده واملاک مناطق ...

بررسی واحدهای اداری شمال،شرق، غرب، مرکز وجنوب تهران نشان می دهدکه شمال وغرب تهران درقیمت املاک اداری پیش رو بوده واملاک مناطق مرکزی باوجود دسترسی آسان به تمام نقاط دررتبه سوم هستند.

بطور طبیعی قیمت هر متر مربع واحد اداری مناطق مختلف تهران نسبت به ملک مسکونی در همان منطقه متفاوت است، البته بادر نظرگرفتن این موضوع که در املاک اداری فعالیت اقتصادی و خدماتی انجام می شود و واحدهای مسکونی فاقد چنین امتیازی هستند این تفاوت قابل پذیرش است اما بااین وجود نمی توان حکم کلی درباره گرانتر بودن قیمت هر مترمربع واحد اداری نسبت به هر مترمربع ملک مسکونی صادر کرد.

مهر با توجه به این موضوع که مبلغ خرید واحدهای اداری در هزینه ارائه خدمات به متقاضیان و مشتریان موثر است در این گزارش قیمت واحدهای اداری را مورد بررسی قرار داده است.

 گزارش میدانی نشان می دهد با وجود آنکه انتظار می رود قیمت واحدهای اداری در مناطق مرکزی تهران به دلیل دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی و تمرکز مراکز دولتی و خصوصی در مرکز شهر، بالاتر از سایر مناطق باشد اما ارزش املاک اداری مناطق مرکزی پایتخت در رتبه سوم قراردارد.

گفتنی است مبنای محاسبات دراین گزارش،  واحدهای اداری کوچک متراژ (۵۵ تا ۷۰ مترمربع) درنظر گرفته شده اند.

شمال تهران

اگر قصد خرید یک واحد اداری نوساز  در زعفرانیه را دارید باید برای هرمترمربع ۲۲ میلیون تومان هزینه کنید که برای یک واحد ۶۰ متری، رقمی حدود ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان می شود.

در خیابان تجریش یک ملک اداری ۵۵ متری نوساز که هرمترمربع آن ۲۱ میلیون تومان است با قیمت کل ۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان فروخته می شود.

شرق تهران

برای خرید یک واحد اداری نوساز در خیابان بنی هاشم با متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، باید ۳۹۰ میلیون تومان هزینه کنید.          در خیابان نامجو هم یک ملک اداری با متراژ ۵۸ متر مربع و قیمت هر مترمربع ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان که ۱۰ سال از زمان ساختش می گذرد ۱۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

غرب تهران

در منطقه پونک، یک واحد اداری با متراژ ۶۰ متری نوساز که قیمت هر مترمربع آن ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، ۴۵۰میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

یک واحد اداری ۶۷ متری ۳ سال ساخت در خیابان کاشانی که قیمت هر مترمربع آن ۶ میلیون تومان است، با قیمت ۴۰۲ میلیون تومان به فروش می رسد.

مرکز تهران

اگر به دنبال خرید یک واحد اداری در مرکز تهران هستید باید حدود ۶ میلیون تومان برای هر مترمربع آن پرداخت کنید، برای یک واحد۶۵ متری با سن بنای ۱۵ سال که هرمترمربع آن ۵ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است باید ۳۷۵ میلیون تومان در چنته داشته باشید. در امیرآباد هم یک واحد اداری نوساز ۶۲ متری با قیمت هرمتر مربع ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۴۱۵ میلیون تومان فروخته می شود

جنوب تهران

در خیابان خزانه یک واحد اداری ۶۰ متری، ۳۰ ساله با ارزش متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۱۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. یک ملک اداری در نازی آباد که ۵۷مترمربع است و ۱۰ سال از زمان ساختش می گذرد، با قیمت متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۲۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

منطقه متراژ(مترمربع) قیمت(میلیون تومان)
زعفرانیه ۶۰ ۱۳۲۰
تجریش ۵۵ ۱۱۵۵
بنی هاشم ۶۰ ۳۹۰
نامجو ۵۸ ۱۸۲.۷
پونک ۶۰ ۴۵۰
کاشانی ۶۷ ۴۰۲
کارگرشمالی ۶۵ ۳۷۵
امیرآباد ۶۲ ۴۱۵
خزانه ۶۰ ۱۵۰
نازی آباد ۵۷ ۲۳۴.۵


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها