کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حکم «قطع دست» برای سارق شرق تهران؟


کد خبر : ۲۹۰۶۷چهارشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۳۸۱۱۳۱ بازدید

سارق سابقه‌دار وقتی از زندان آزاد شد باز هم تصمیم گرفت دست به سرقت از منازل شهر بزند اما بعد از سرقت از ۹ خانه که یکی از آنها خانه تازه عروس ...

سارق سابقه‌دار وقتی از زندان آزاد شد باز هم تصمیم گرفت دست به سرقت از منازل شهر بزند اما بعد از سرقت از ۹ خانه که یکی از آنها خانه تازه عروس و دامادی بود، دستگیر شد و در جلسه محاکمه نماینده دادستان تهران برای او تقاضای قطع دست کرد.

چندی قبل مردی با پلیس تماس گرفت و از دستبرد سارقان به خانه‌اش خبر داد. دقایقی بعد وقتی مأموران به خانه مالباخته در شرق تهران رفتند، معلوم شد كه سارقان وقتی صاحبخانه به مسافرت رفته بود با تخریب در ورودی وارد آنجا شده‌اند و وسایل با ارزش خانه را سرقت كرده‌اند. صحنه جرم نشان می‌داد سارقان از خالی‌‌بودن خانه اطلاع داشتند و با خیال راحت نقشه‌شان را اجرا كرده‌اند. چند شب بعد درحالی‌كه هنوز مأموران نتوانسته بودند سارقان را شناسایی كنند، سرقت مشابهی در همان محدوده گزارش شد. ماجرا از این قرار بود كه عروس و دامادی پس از جشن عروسی‌شان وقتی از تالار به خانه رفتند با در شكسته مواجه شدند و مقدار زیادی از جهیزیه تازه عروس سرقت شده بود.

تازه‌داماد در این‌باره به مأموران گفت: از چند‌ماه قبل خانه‌مان را آماده كردیم و وسایل را در آن چیدیم. امشب بعد از پایان جشن عروسی به خانه‌مان رفتیم اما دیدیم كه در ورودی خانه شكسته است. وقتی وارد شدیم و دیدیم كه وسایل خانه‌مان سرقت شده، حال همسرم بد شد و نخستین شب زندگی مشترك‌مان كه قرار بود بهترین شب باشد، یكی از تلخ‌ترین شب‌های عمرمان شد. همسرم حاضر نشد در آن خانه زندگی كنیم و از آن شب دچار بیماری روحی شد. وی ادامه داد: سارقان وسایلی مثل تلویزیون، لپ تاپ، چرخ خیاطی، مایكروفر، مقداری طلا و... را سرقت كرده بودند و در شروع زندگی مشترك ما را به دردسر بزرگی انداختند.

سرقت از خانه عروس و داماد با سرقت قبلی شباهت زیادی داشت و نشان می‌داد كه به‌احتمال زیاد هر دو سرقت توسط اعضای یك باند انجام شده است. مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان آغاز كردند تا اینكه به اطلاعاتی دست یافتند كه نشان می‌داد 2مرد كه یكی از آنها سابقه‌دار است در این دستبردهای شبانه دست دارند. به این ترتیب دو متهم دستگیر شدند.

شواهد به‌دست آمده از دستگیر‌شدگان نشان می‌داد یكی از آنها از سارقان سابقه‌داری است كه پیش از این 5مرتبه دستگیر و زندانی شده است. او در دور تازه سرقت‌هایش به تنهایی مرتكب هفت فقره سرقت شده و در دو سرقت نیز همدستش او را همراهی كرده بود. از طرفی معلوم شد كه چند فقره از سرقت‌های سارق سابقه‌دار در روز تاسوعا انجام شده است و او از حضور شهروندان در مراسم عزاداری برای ارتكاب سرقت استفاده كرده است.

در چنین شرایطی كیفرخواست پرونده صادر و نماینده دادستان سرقت‌های متهم اصلی را از نوع حدی تشخیص داد و برای وی درخواست صدور حكم قطع دست كرد.در جلسه محاكمه كه صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی توكلی برگزار شد، درحالی‌كه فقط متهم ردیف اول حضور داشت، ابتدا نماینده دادستان به قرائت كیفرخواست پرداخت. سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: من پیش از اینكه سارق شوم، لوله‌كش بودم. درآمد خوبی هم داشتم اما چون به شیشه اعتیاد پیدا كردم مجبور به سرقت شدم.

وی ادامه داد: من 5مرتبه به اتهام سرقت دستگیر شده بودم و بار آخر وقتی با قرار آزاد بودم، این سرقت‌ها را مرتكب شدم تا بتوانم با پول‌هایی كه به‌دست می‌آورم رضایت شاكیان قبلی را جلب كنم. من فقط مرتكب دو فقره سرقت شدم و 9 سرقت را قبول ندارم. در این دو سرقت كه یكی از آنها از خانه تازه‌عروس و داماد بود همدستم حضور داشت. ما آن خانه را از چند روز قبل تحت نظر داشتیم و چون چراغ‌های خانه خاموش بود، فكر كردیم كه صاحبخانه مسافرت رفته است. به همین دلیل صبر كردیم تا شب شد. ابتدا با یك كارت در ورودی حیاط را باز كردیم و سپس قفل در ورودی آپارتمان را شكستیم و وارد آنجا شدیم.

او افزود: همه‌‌چیز نو و مرتب بود. ما نمی‌دانستیم كه آنجا خانه تازه عروس و داماد است و با عجله وسایل با ارزش را برداشتیم و سوار بر ماشین پرایدی كه داشتیم فرار كردیم. همه‌‌چیز تقصیر همدستم است. او در یكی از سرقت‌ها كه من جلوی در ورودی كشیك می‌دادم وارد خانه‌ای شد و مقداری طلا دزدید اما به من گفت كه چیزی گیرش نیامده است. او من را بدبخت كرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه، هیأت قضایی وارد شور شدند و درصورتی كه این سرقت را از نوع حدی تشخیص دهند، حكم به قطع دست این متهم خواهند‌ داد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها