کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رنو کوئید هم حریف پراید در بازار ایران نمی‌شود


کد خبر : ۲۸۹۸۳سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷:۳۹۸۸۳۲ بازدید

یکی از مسوولان شرکت رنو پارس دیروز در حالی بالاخره از قیمت «کوئید» در ایران رونمایی کرد که با توجه به قیمت اعلامی، رویای خودرو ارزان همچنان ...
رنو کوئید هم حریف پراید در بازار ایران نمی‌شودرنو کوئید هم حریف پراید در بازار ایران نمی‌شود

یکی از مسوولان شرکت رنو پارس دیروز در حالی بالاخره از قیمت «کوئید» در ایران رونمایی کرد که با توجه به قیمت اعلامی، رویای خودرو ارزان همچنان در بازار کشور تعبیر نخواهد شد.

براین اساس، کوئید با قیمتی حدود 30 میلیون تومان روانه ایران می‌شود؛ بنابراین باز هم بخش بزرگ و پرمشتری بازار خودرو کشور یعنی بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان، از حضور محصولات جدید خارجی محروم خواهد ماند.

ازآنجاکه رنو به احتمال زیاد کوئید را در ایران خودرو یا به‌صورت مستقل تولید خواهد کرد، این موضوع می‌تواند در آینده، معادلات بازار خودرو کشور را تغییر دهد.  طبق برنامه سایپا، تیبا قرار است به‌تدریج جای پراید را بگیرد؛ بنابراین انتظار می‌رود طی دو سال آینده رقابتی نسبتا نزدیک میان تیبا و کوئید (به‌عبارت بهتر، ایران خودرو و سایپا) شکل بگیرد.

هرچند گمان می‌رفت کوئید در بازار ایران به رقیب پراید تبدیل شود، با این حال، قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول، همچنان پراید را در جایگاه خودرویی بدون رقیب در بازار ایران، نگه خواهد داشت.

پراید در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو کشور به شمار می‌رود و از نظر قیمتی، هیچ رقیبی را به خود نمی‌بیند و از همین رو مشتریان بسیار زیادی دارد. این در حالی است که مشتریان انتظار داشتند با لغو تحریم ها، محصول با کیفیت تری (در همان حول و حوش قیمتی) جایگزین پراید شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه کوئید می‌توانست این رویای مشتریان ایرانی را تعبیر کند، اما با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای آن، این اتفاق رخ نخواهد داد تا این خودرو (پراید) همچنان اقتصادی‌ترین محصول بازار خودرو کشور باقی بماند.

هرچند رنویی‌ها از قیمت 30 میلیون تومانی کوئید می‌گویند، با این حال تجربه نشان داده معمولا پیش‌بینی‌های قیمتی در خودروسازی ایران درست از آب در نمی‌آید و بعید نیست این محصول رنو نیز به سرنوشت نیاکان خود از جمله تندر-90 و ساندرو دچار شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها