کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دست آنلاینی‌ها از عرضه اولیه سهام آسان‌پرداخت کوتاه شد


کد خبر : ۲۸۹۴۲دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۵۰۱۲۱۵ بازدید

عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت آسان پرداخت پرشین در حالی امروز انجام می شود که سهامداران آنلاینی اجازه خرید مستقیم در این عرضه اولیه را ندارند.

عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت آسان پرداخت پرشین در حالی امروز انجام می شود که سهامداران آنلاینی اجازه خرید مستقیم در این عرضه اولیه را ندارند.

در حالی که بنا بر آمار منتشر شده توسط اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار تهران در نیمه نخست امسال از 107 کارگزار فعال در بورس، 104 کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند و بیش از 34.73 درصد از کل معاملات الکترونیکی در این مدت در 5 کارگزاری انجام شده است و در مجموع سهامدارن آنلاینی سهم قابل توجهی و غیرقابل انکاری را از معاملات بورس نه تنها در کشور ما بلکه در سایر بورس های دنیا دارند، در اقدامی جالب در عرضه اولیه امروز بورس اوراق بهادار معامله گران آنلاینی اجازه خرید مستقیم سهام شرکت آسان پرداخت پرشین را ندارند.

بر اساس این گزارش؛ در حالی امروز 10 درصد سهام شرکت آسان پرداخت پرشین به عنوان یازدهمین شرکت تازه وارد بازار سهام و دومین شرکت تازه وارد بورسی کشف قیمت می شود که از تعداد 100 میلیون سهم "آپ"، 40 میلیون سهم برای کارکنان این شرکت تعلق گرفته و بقیه این سهام نیز تنها توسط کارگزاران قابل خریدن است.

البته هر چند در اطلاعیه عرضه اولیه امروز آورده شده است که کارگزاری موظف هست 25 درصد از سهمیه خود را به کاربران آنلاین براساس سفارش خرید مشتریان تخصیص دهند و این موضوع در حالی به عجایب بورس و عرضه های اولیه آن اضافه کرده است که معمولا عرضه های اولیه سود قابل توجهی را نصیب خریداران خود می کند و در عمل باید این گونه اظهار داشت که امروز دست معامله گران آنلاینی از عرضه اولیه سهام "آپ" کوتاه خواهد ماند و این موضوع رعایت انصاف و موازات در معاملات بورس را به روشنی مشخص می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها