کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هدیه 2 گیگابایت سرشماری اینترنتی را دولت نمی‌دهد


کد خبر : ۲۸۹۳۸دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۳۶۲۲۴۱ بازدید

علی‌رغم انتظارات، ظاهراً دولت یارانه‌ای برای هدیه دوگیگابایتی شرکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در نظر نگرفته است.

علی‌رغم انتظارات، ظاهراً دولت یارانه‌ای برای هدیه دوگیگابایتی شرکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در نظر نگرفته است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، خانواده‌های ایرانی تا بیست و هفتم این ماه فرصت ثبت نام اینترنتی در طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن را دارند و اگر تا این تاریخ موفق به ثبت اطلاعاتشان نشوند باید منتظر مأموران سرشماری در منازلشان بمانند.

ثبت اطلاعات آماری مربوط به خانوار برای اولین بار است که به‌شکل اینترنتی و در این ابعاد گسترده انجام می‌شود و از آن به‌عنوان اولین پروژه اجرایی بزرگ بر بستر شبکه ملی اطلاعات یاد می‌شود. تاکنون با ثبت بیش از 20 میلیون رکورد آماری، ایران توانسته به‌گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه دوم را در مشارکت اینترنتی این طرح به دست آورد.

از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده برای جذب حداکثری مردم در سرشماری اینترنتی نیز برگزاری قرعه‌کشی جوایز نقدی و اهدای دو گیگابایت حجم رایگان اینترنت به هر IP تا سقف 10 گیگابایت است.

علی‌رغم اینکه تا دیروز گمان برده می‌شد دولت قرار است هزینه حجم‌های رایگان اینترنت را به شرکت‌های اینترنتی بپردازد اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از یک شرکت اینترنتی که حجم دو گیگابایت را به کاربران شرکت کننده در طرح سرشماری اختصاص داده است، خلاف این موضوع را ثابت کرد.

این شرکت که اقدام به هدیه دوگیگابایتی به کاربران خود (کسانی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند) به‌مدت دو روز کرده است، در پاسخ به چرایی اختصاص مدت زمان محدود دوروزه به این هدایا گفت: برای تشویق کاربران به ثبت‌نام اینترنتی در طرح ملی سرشماری که منافع ملی به‌دنبال دارد، به‌شکل کاملاً داوطلبانه مزایایی از جمله هدیه ترافیک رایگان برای کاربران خود در نظر گرفته‌ایم.

جالب است که این شرکت ادعا کرد برای در اختیار گذاشتن این مزایا به کاربران خود هیچ سوبسیدی از دولت یا نهادهای حاکمیتی دریافت نکرده و این حرکت را در راستای مسئولیت‎های اجتماعی خود دانست.

این شرکت استدلال کرد که با حجم بالای کاربران، این تصمیم هزینه‌ بسیار قابل توجهی را به شرکت تحمیل می‌کند و لذا نباید از عملی داوطلبانه بیش از این توقع داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها