کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاييد كارنامه مردودی مسكن مهر


کد خبر : ۲۸۹۱۲یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵:۱۲۷۶۲ بازدید

جلسه ديروز پارلمان درحالي آغاز شد كه رسيدگي به گزارش كميسيون آموزش درمورد لايحه تاسيس و اداره مدارس و مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتی ...

جلسه ديروز پارلمان درحالي آغاز شد كه رسيدگي به گزارش كميسيون آموزش درمورد لايحه تاسيس و اداره مدارس و مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي، گزارش كميسيون اصل 90 درمورد بررسي عملكرد دولت در پروژه مسكن مهر و تصويب استفساريه قانون انتخابات، مهم‌ترين دستور كار صحن علني بود. نمايندگان همچنين در ادامه جلسه با بررسي مواد اعاده شده لايحه «تاسيس و اداره مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي» توسط شوراي نگهبان، ماده20 اين لايحه را اصلاح كردند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، آنها براساس اين اصلاحيه به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند سالانه معادل 4درصد از شهريه دريافتي توسط مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي را دريافت و به حساب درآمدهاي اختصاصي ملي نزد خزانه‌داري كل كشور واريز كند. در جريان بررسي مواد اعاده شده لايحه تاسيس و اداره مدارس و مراكز آموزشي و پرورشي غيردولتي از شوراي نگهبان، نيز با اضافه كردن يك تبصره به ماده8 اين لايحه، مدارس اقليت‌هاي ديني را موظف كردند تا صرفا از دانش‌آموزان اقليت‌هاي ديني ثبت‌نام كنند.

 

 تشكيل كميته تسريع در اتمام پروژه‌ها

در ادامه صحن علني ديروز مجلس شوراي اسلامي، بهرام پارسايي سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس با گزارش اين كميسيون به جايگاه آمد تا بررسي عملكرد دولت در پروژه مسكن مهر را قرائت كند. در بخشي از اين گزارش جهت رفع معايب موجود و تسريع در واگذاري واحدها از سياست‌گذاران و مجريان خواسته شده جهت تسريع در اتمام پروژه‌هاي باقي‌مانده مسكن مهر و حل‌وفصل مشكلات ناشي از فراهم نبودن امكانات زيربنايي و روبنايي كميته‌يي جهت هماهنگي با محوريت وزارت راه و با عضويت كليه دستگاه‌هاي مرتبط تشكيل و براي پيشرفت كار تشريك مساعي كنند. در اين گزارش همچنين آمده بود: «براساس سرشماري عمومي نفوس و مسكن انجام شده در سال1385 كل واحدهاي مسكوني كشور، 926/859/15 واحد مسكوني بوده درحالي كه كل خانوارهاي كشور برابر 686/352/17 نفر برآورد شده است. عواملي مانند كمبود واحدهاي مسكوني براي خانواده‌ها، تراكم جمعيت در سنين ازدواج، تمايل به زندگي مستقل و تراكم جمعيت در سنين قبل از ازدواج، نشان مي‌داد كه نياز به واحدهاي مسكوني جديد در آينده روند افزايشي خواهد داشت.

دولت براي رفع كمبودهاي فوق و خانه‌دار كردن بخشي از مردم (به‌ويژه اقشار آسيب‌پذير جامعه) كه قدرت خريد پاييني داشته و بنا به ادله مختلف قادر به خريد سرپناهي براي خود نبودند، طرح مسكن مهر را در بند «د» تبصره‌6 لايحه بودجه سال1386 پيشنهاد كرد كه مورد‌تصويب مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت و بر اين اساس مديريت ساخت مسكن مهر نيز برعهده 3دستگاه بنياد مسكن انقلاب اسلامي، براي مناطق روستايي و كمتر از 25هزار نفر جمعيت، سازمان‌هاي ملي زمين و مسكن، براي كانون‌هاي جمعيتي بالاتر از 25‌هزار نفر و شركت عمران شهرهاي جديد، براي ايجاد يا احداث شهرهاي جديد گذاشته شد.  نادر قاضي‌پور نماينده اروميه پس از قرائت گزارش كميسيون اصل90 درباره بررسي عملكرد دولت در پروژه مسكن مهر در اخطار قانون اساسي بااشاره به اينكه در اين گزارش هيچ اشاره‌يي به مسكن روستاييان، كشاورزان و كارگران نشده است، گفت: آقاي آخوندي وزير راه‌وشهرسازي هنگام اخذ راي اعتماد از مجلس اظهار داشت كه مسكن اجتماعي كارگران را احداث خواهد كرد. مشروح گزارش كميسيون اصل 90 درباره پروژه مسكن مهر را در صفحه 9 بخوانيد.


تصويب تحقيق و تفحص از صندوق فرهنگيان

تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان در ادامه جلسه نيز به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد. اين درخواست با 200راي موافق، 6راي مخالف و 4 راي ممتنع از مجموع 255 نماينده حاضر در صحن تصويب شد.  در ادامه، ميرحمايت ميرزاده سخنگوي آموزش و تحقيقات هنگام قرائت گزارش تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان در صحن علني گفت: كميسيون آموزش با ارسال درخواست متقاضيان اين تحقيق و تفحص به وزير آموزش و پرورش پاسخي دريافت نكرد و باوجود آن اعضاي كميسيون باتوجه به حساسيت موضوع، طي دو جلسه با حضور وزير و مديرعامل و رييس هيات‌مديره صندوق ذخيره فرهنگيان و متقاضيان دلايل ضرورت تحقيق و تفحص و نظرات وزير را استماع كردند.

او خاطرنشان كرد: سرانجام متقاضيان نسبت به درخواست خود اصرار داشته و قانع نشدند، از اين رو كميسيون با استماع سوالات و پاسخ‌هاي ارائه شده انجام تحقيق و تفحص از بدو تاسيس صندوق ذخيره فرهنگيان، شركت‌ها و موسسات تابع و بانك سرمايه را به اتفاق آرا‌ تصويب و آن را الزامي مي‌داند.  جبار كوچكي‌نژاد نماينده رشت هم با عنوان يكي از متقاضيان تحقيق و تفحص از عملكرد صندوق ذخيره فرهنگيان در جلسه علني مجلس بااشاره به نتيجه نرسيدن تقاضاي تحقيق و تفحص از اين صندوق در مجلس هشتم و تهيه گزارشي از تخلفات آن در مجلس نهم گفت: اين صندوق به جاي حركت درراستاي منافع فرهنگيان 28شركت اقتصادي ايجاد كرد كه هيچ سنخيتي با فلسفه تاسيس خود نداشت. وي با تصريح بر اينكه 95درصد كاركنان شركت‌هاي تحت‌نظر صندوق ذخيره فرهنگيان، فرزندان غيرفرهنگي هستند، گفت: براي عضويت افراد در هيات‌مديره شركت‌هاي تحت‌نظر صندوق مذكور هيچ استعلامي از مراجع رسمي صورت نگرفته است.


 استفساريه براي دومين‌بار به شوراي نگهبان رفت

اما نكته مهم در جلسه روز يك‌شنبه مجلس اين بود كه پس از تصويب كليات و يك جزو از طرح استفساريه تبصره(۳) ماده(۵۲) قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي در پارلمان كه نخستين‌بار توسط علي مطهري نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي تهيه شد و مخالفت نمايندگان با تصويب جزو دوم اين طرح، شوراي نگهبان به‌دليل آنچه مغايرت با اصل۹۹ قانون اساسي اعلام شد، از تاييد نهايي آن خودداري كرد و بدين‌ترتيب، طرح استفساريه براي رفع ايراد به مجلس بازگشت و در نشست علني ديروز به تصويب مجدد مجلس رسيد و حال اين طرح استفساريه براي دومين‌بار به‌منظور تاييد نهايي دراختيار شوراي نگهبان قرار خواهد گرفت.

براين اساس اين طرح استفساريه با ۱۵۱راي موافق، ۶۶راي مخالف، ۹راي ممتنع از مجموع ۲۶۱نماينده حاضر در صحن به تصويب رسيد. قبل از تصويب اين طرح استفساريه، ابتدا عليرضا سليمي نماينده اصولگراي محلات در مجلس به‌عنوان مخالفت و سپس عبدالكريم حسين‌زاده نماينده اصلاح‌طلب نقده و اشنويه و نايب‌رييس فراكسيون اميد به‌عنوان موافق صحبت كردند. سليمي با تاكيد بر اينكه اين روش قانون‌گذاري صحيح نيست، تاكيد كرد: اين قانون‌گذاري نيست و نياز به استفساريه ندارد. حسين‌زاده نيز در موافقت با اين طرح گفت: اين استفساريه به‌دنبال محدود كردن شوراي نگهبان نيست.  اين طرح درحالي تصويب شد كه علي مطهري نايب‌رييس مجلس نيز درباره آن گفت كه مصوبه امروز (ديروز) نمايندگان درمورد استفساريه قانون انتخابات مجلس احتمالا زمينه ورود مينو خالقي را به مجلس فراهم مي‌كند.

 

 وزير اطلاعات به مجلس مي‌آيد

غلامرضا كاتب عضو هيات‌رييسه پارلمان در بخش پاياني نشست، موارد اعلام وصولي را قرائت كرد.

بر اين اساس، لايحه اصلاح تبصره86 اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم و لايحه استفساريه ماده22 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي مصوب سال1389 اعلام وصول شد. سوال جواد كريمي‌قدوسي نماينده مشهد، حسن نوروزي نماينده رباط‌كريم و حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده شاهين‌شهر از علوي وزير اطلاعات درباره اقدامات اين وزارتخانه در برخورد با پروژه نفوذ در جامعه‌هاي علمي كشور نيز اعلام‌وصول شد.  همچنين طرح قانوني اصلاح برخي مواد مربوط به قوانين تعزيرات حكومتي كه به امضاي 39نفر از نمايندگان رسيده بود و طرح قانوني عادي عضويت رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور در شوراهاي عالي كه به امضاي 32نفر از نمايندگان رسيده بود، اعلام وصول شدند. لايحه موافقتنامه انتقال محكومان به حبس بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري قرقيزستان كه ازسوي شوراي نگهبان به مجلس اعاده شده بود در مجلس موردبررسي مجدد نمايندگان قرار گرفت و به‌علت اصرار آنان در مصوبه قبلي خود جهت بررسي بيشتر به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت. نشست علني صبح ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اعلام مسعود پزشكيان نايب‌رييس اول پارلمان كه در غياب لاريجاني، رياست ساعتي از صحن علني را برعهده داشت، پايان يافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها