کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صدور ویزای اربعین کمتر از 40 دلار، کلاهبرداری است


کد خبر : ۲۸۶۶۹یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹:۴۷۷۵۹ بازدید

رئیس سازمان حج وزیارت گفت: قیمت ویزای اربعین حسینی از سوی دولت عراق 40 دلار تعیین شده و نمی‌توان با رقمی پایین‌تر از حد تعیین شده ...

رئیس سازمان حج وزیارت گفت: قیمت ویزای اربعین حسینی از سوی دولت عراق 40 دلار تعیین شده و نمی‌توان با رقمی پایین‌تر از حد تعیین شده ویزا صادر شود و تبلیغات صدور ویزای ارزان تر دروغ‌پردازی است.

سعید اوحدی درباره روادید متقاضیانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به‌ویژه اربعین حسینی را دارند، اظهار کرد: مردم باید نسبت به وعده‌های دروغین برخی دفاتر غیرمجاز و جاعلان ویزا هوشیار باشند و تمامی برنامه‌های سفر زیارتی خود را از مراکز قانونی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از فریب خوردگی برخی متقاضایان سفر به عتبات عالیات در روزهای گذشته به‌وقوع پیوست و بیش از ۸۰۰ نفر از زائران اصفهانی و تهرانی که ویزای غیرقانونی و جعلی را از طریق دفاتر غیرمجاز دریافت کرده بودند در مرزها سرگردان شده و اجازه خروج پیدا نکردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: دفاتر غیرقانونی و صادرکنندگان ویزای جعلی به‌دنبال این هستند تا در ماههای محرم و صفر و به‌ویژه ایام اربعین حسینی از عشق و علاقه معنوی مردم سوء‌استفاده کنند که به طور حتم با اینگونه افراد و مراکزی که قصد اخلال در برنامه‌های قانونی را دارند برخورد خواهد شد.

اوحدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای سفر زائران اربعین حسینی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تمام روند نام‌نویسی باید در سامانه سماح انجام گیرد و مراحل صدور ویزای اربعین نیز منوط به ثبت‌نام و گذراندن مراحل قانونی است.

وی ادامه داد: سامانه سماح ضمن معرفی دفاتر زیارتی مجاز، تاریخ ورود و خروج متقاضیان و مرز خروجی را نیز برای آنان مشخص خواهد کرد؛ بنابراین نظم‌بخشی و ساماندهی یکی از اولویتهای زائران اربعین حسینی است.

رئیس سازمان حج و زیارت به فعالیت برخی دفاتر غیر قانونی و آزاد اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی از این دفاتر که هیچگونه مجوزی را کسب نکرده‌اند، ادعای اخذ ویزای اربعین و عتبات عالیات را دارند که این اقدام آنها باعث اخلال در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خواهد شد.

اوحدی تصریح کرد: سامانه سماح خروج زائران اربعین حسینی در هر استان را بر اساس تقسیمات کشوری مشخص کرده و تاریخ خروج زائران نیز مشخص می‌شود که در صورت وجود ویزاهای غیر قانونی، شاهد بی‌نظمی و شلوغی در مرزها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به هر میزانی که ویزای آزاد و غیر قانونی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی صادر شود باید منتظر آشفتگی و ناهماهنگیها در مرزها باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دفاتر غیر قانونی ادعای صدور ویزا با رقم پایین‌تر از قیمت تعیین شده را دارند، گفت: این مجموعه‌ها با تبلیغات کذب به‌دنبال سوءاستفاده از احساسات پاک مردم هستند.

اوحدی افزود: قیمت ویزای اربعین حسینی از سوی دولت عراق ۴۰ دلار تعیین شده بنابراین به‌هیچ عنوان نمی‌توان با رقمی پایین‌تر از حد تعیین شده ویزا صادر شود و این تبلیغات دروغ‌پردازی و کذب است.

وی تاکید کرد: مردم باید مراقب این مجموعه‌های غیرقانونی و مشکوک در همه ایام و به‌ویژه اربعین حسینی باشند چرا که آنها قصد کلاهبرداری و مشکل‌آفرینی در حرکت روان زائران حسینی را دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سال گذشته هم ۳ هزار ویزای غیرقانونی و جعلی صادر شد، اظهار کرد: با صادرکنندگان ویزاهای جعلی برخورد شد و امسال نیز با دفاتر غیرقانونی که دنبال بی‌نظمی و اختلال باشند، برخورد بسیار جدی خواهد شد.

اوحدی درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح نیز گفت: استقبال مناسبی از سوی متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی صورت گرفته و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر عزیمت خود را به ثبت رسانده‌اند که تعداد متقاضیان در ایام پیش‌رو افزایش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها