کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت کمتر از 52 دلار شد


کد خبر : ۲۸۵۹۰شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۲۸۴۳۸ بازدید

قیمت نفت در معاملات روز گذشته بیش از یک درصد کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر 51 دلار و 93 سنت معامله شد.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته بیش از یک درصد کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر 51 دلار و 93 سنت معامله شد.

به گزارش رویترز، در حالی که تجار بازار نفت پس از افزایش 15 درصدی قیمت نفت به دلیل توافق هفته گذشته اوپک برداشت سود کردند، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت. دیگر عامل کاهش قیمت نفت، افزایش ادامه دار تعداد سکوهای حفاری در آمریکا بود. بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در 14 هفته از 15 هفته اخیر افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 58 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 51 دلار و 93 سنت رسید. اوایل دیروز، قیمت نفت برنت تا رقم 52 دلار و 84 سنت بالا رفت که تنها 3 سنت کمتر از بالاترین رقم یک سال اخیر بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 63 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش به 49 دلار و 81 سنت رسید.

اما علی رغم کاهش قیمت ها در روز جمعه، قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدییت همچنان 10 درصد نسبت به 8 روز قبل، یعنی زمانی که اوپک در اقدامی غیرمنتظره تصمیم به کاهش تولید گرفت، بالاتر است. در این هفته، قیمت نفت برنت 6 درصد و نفت خام آمریکا 3 درصد افزایش داشت.

از زمانی که اوپک در 28 سپتامبر طرح کاهش تولید خود را مطرح کرده و گفته این طرح را در نشست ماه نوامبر در وین رسمی خواهد کرد، سلسله نشست هایی بین تولید کنندگان نفتی برای نهایی کردن جزئیات این طرح در حال انجام است. هفته آینده اعضای اوپک برای رایزنی های غیررسمی با روسیه در استانبول گرد هم می آیند تا تولید کنندگان غیر عضو را نیز برای مشارکت در این طرح متقاعد کنند.

اوپک امیدوار است تولید خود را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و حدود 700 هزار بشکه در روز از مازاد عرضه جهانی کم کند. بر اساس براوردها، بازار هم اکنون با  یک تا یک و نیم میلیون بشکه در روز مازاد عرضه مواجه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها