کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت تمام شده برنج ایرانی، 3 برابر قیمت جهانی!


کد خبر : ۲۸۵۷۲جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۴۷۲۲۷۶ بازدید

دبیر انجمن واردات برنج ایران گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده برنج ایرانی با توجه به تمامی حمایت ها به دلایل مختلف از جمله عدم یکپارچه ...
قیمت تمام شده برنج ایرانی، 3 برابر قیمت جهانی!قیمت تمام شده برنج ایرانی، 3 برابر قیمت جهانی!

دبیر انجمن واردات برنج ایران گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده برنج ایرانی با توجه به تمامی حمایت ها به دلایل مختلف از جمله عدم یکپارچه شدن زمین‌های کشاورزی، فرسودگی ماشین‌آلات فرآوری، خرده مالکی و موارد دیگر نسبت به قیمت‌های جهانی سه برابر است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از اقتصادنیوز، مسیح کشاورز  افزود: واردکنندگان رسمی در بخش واردات برنج خارجی تابع نظام هستند، وزارت جهاد کشاورزی در زمان برداشت محصول برنج ممنوعیت چهار ماهه ای با هدف حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان در کشور اعمال کرده است. 

وی که با رادیواقتصاد مصاحبه می‌کرد،  گفت: برنج دومین کالای استراتژیک کشور است. بنابراین می‌طلبد زیرساخت‌های آماری این محصول در جامعه فراهم تا در مواقع لزوم بتوان تصمیمات اصولی و کارشناسی اتخاذ کرد. 

کشاورز با بیان اینکه از اول مرداد ماه سال جاری برای حمایت از تولید داخلی واردات برنج خارجی ممنوع شده است، گفت: در حال حاضر ارزشی که گمرک برای برنج های وارداتی تعیین می کند 850 دلار است. هم اکنون قیمت تمام شده برنج خارجی 4 هزار و 400 تا 4 هزار و 500 تومان است که با سود وارد کننده 4 هزار و 800 تومان بصورت عمده توزیع می شود. همچنین 500 تومان به عنوان ما به تفاوت برای حمایت از تولید داخلی از واردات برنج خارجی گرفته می شود.

وی در ادامه سهم بازار برای تقاضای برنج خارجی و داخلی را کاملا مستقل از هم دانست و افزود: با وجود ممنوعیت واردات برنج افزایش قابل ملاحظه ای در قیمت برنج خارجی در بازار مشاهده نمی شود چون این نوع برنج بستر و تقاضای جدایی دارد.

دبیر انجمن واردات برنج ایران اذعان کرد: معیشت مردم ، بحث های اقتصادی کشور و سایر آیتم ها نشان می دهد که اقشاری از جامعه نمی توانند از برنج ایرانی با این قیمت مصرف کنند . در حال حاضر قیمت تمام شده برنج ایرانی با توجه به تمامی حمایت ها به دلائل مختلف منجمله عدم یکپارچه شدن زمین های کشاورزی، فرسودگی ماشین آلات فرآوری، خرده مالکی و غیره نسبت به قیمت های جهانی سه برابر است.

کشاورز با بیان اینکه مسئولان وزارت جهادکشاورزی از افزایش 30 درصدی تولید برنج نسبت به سال گذشته در کشور خبر می دهند، گفت: تولید برنج سفید در کشور از یک میلیون و 700 هزار تن سال گذشته به دو میلیون و 200 هزار تن درسال جاری رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها