کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلای جهانی همچنان در سرازیری


کد خبر : ۲۸۵۳۲پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۴۴۱۵۴۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی که طی دو روز گذشته با افت شدیدی روبرو شده بود، امروز پنج‌شنبه نیز روند نزولی خود را دنبال کرده است.
قیمت طلای جهانی همچنان در سرازیریقیمت طلای جهانی همچنان در سرازیری

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو موجب شده است تا ارزش دلار با افزایش و قیمت جهانی طلا با کاهش چشمگیری روبرو شود. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به کمتر از 1265 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته 2.30 دلار کاهش نشان می دهد.

قیمت طلا هم اکنون نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 ماه اخیر قرار دارد. قیمت طلا برای نخستین بار از زمان برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به کمتر از 1300 دلار رسیده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال کاهش قیمت طلا تا سطح 1200 دلاری در کوتاه مدت وجود دارد. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با 0.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 96.19 واحد رسیده است. انتشار آمارهای مثبت مربوط به بهبود وضعیت بخش صنعت آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است. موسسه ای دی پی نیز روز گذشته اعلام کرد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته 154 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. قبلا پیش بینی شده بود که بخش خصوصی آمریکا در این مد ت 166 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده باشد.

وزارت کار آمریکا نیز قرار است فردا جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری سپتامبر را اعلام کند. به نظر می رسد انتشار این گزارش تاثیر  زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 60 درصد رسیده است.

موسسه تحقیقاتی فست مارکتس نیز اعلام کرده است که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1258 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

در بازار جهانی نفت نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.15 درصد کاهش به کمتر از 51.52 دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها