کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

فیات با چه خودرویی به ایران خواهد آمد؟

کدخبر:۲۸۵۲۸پنجشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸:۴۷۱۰۰۰۳ بازدید

فیات تیپو یکی از خودروهایی است که به زودی توسط ایران خودرو تولید خواهد شد. در این گزارش به بررسی این خودرو، قیمت و دیگر حاشیه‌های مهم ...

فیات تیپو یکی از خودروهایی است که به زودی توسط ایران خودرو تولید خواهد شد. در این گزارش به بررسی این خودرو، قیمت و دیگر حاشیه‌های مهم آن خواهیم پرداخت.

نام تیپو چند بار در تاریخ فیات مشاهده شده، اما این بار در قالب نسل جدید یک سدان اقتصادی ظهور کرده است. نسل جدید تیپو وطن‌اش را ترک گفته و عازم سرزمین ترک‌ها شده است. بیش‌ترین سرمایه‌گذاری فیات روی تیپو، در ترکیه متمرکز شده است، به طوری که حتی اولین رونمایی از آن نیز، در نمایشگاه خودروی شهر استانبول انجام گرفت. با وجود تمام این موارد، تیپو هنوز هم از مهندسی ناب و طراحی اصیل ایتالیایی بی بهره نیست، به گونه‌ای که اتاق آن روی پلت فرم جهانی GM GAMMA که با همکاری جنرال موتورز و فیات شکل گرفته و تاکنون خودرو‌های مختلفی چون شورولت سونیک، اوپل موکا و شورولت ترکس از آن مشتق شده‌اند، سوار شده است.

فیات تیپو

مجسمه زیبایی با چاشنی اقتصادی

دماغه پست مدرن با حالت تهاجمی چراغ‌ها، جلوپنجره پوزه مانند به بهترین حالت با چراغ‌ها ترکیب شده است. به سمت انتهای بدنه که می‌رویم، بازی زیبا با خطوط، طراحی پخته ستون‌ها و فریم درها و توجه ویژه به جزییاتی چون رینگ‌های اسپرت و آینه‌های آیرودینامیک تصویر چشم نوازی از نمای کناری را به نمایش می‌گذارند. در نهایت به نمای عقب که می‌رسیم، این هندسه خلاقانه چراغ‌ها است که پیش از هرچیز جلب توجه می‌کند و البته اگر تا روی در صندوق کشیده می‌شدند، زیباتر هم بودند.

نوار نازک کرومی متصل کننده چراغ‌های عقب، جلوه لوکسی خوبی را به این قسمت هدیه کرده و از طرفی با وجود دیفیوزر مشکی به همراه دو عدد رفلکتور، جنبه اسپرتی تیپو نیز همچنان حفظ شده است، هرچند در این بین، فقدان خروجی اگزوز فلزی در پایین سپر به شدت احساس می‌شود.
 
 
کابین و امکانات

کابین فیات تیپو

اگر به هیچ وجه با تیپو کنار نیایید و آن را سرشار از نقاط ضعف هم بدانید، از کابین زیبای آن بدون شک نمی‌توانید به سادگی عبور کنید. اگرچه ممکن است زیبایی طراحی داخلی به دلیل شباهت المان‌های کابین به برخی از برندها باشد، اما در عین حال نمی‌توانید اتاق آن را مطلقا شبیه به خودروی دیگری بیابید و از این نظر مصون از هرگونه اتهام به کپی‌کاری است.

سیستم صوتی در قسمت فوقانی داشبورد و به وسیله برخی خطوط از دیگر بخش‌ها تفکیک شده است و از نظر ارگونومی در بهترین حالت قرار دارد. مجموعه کلیدهای کاربردی در نواری نقره‌ای رنگ تضاد زیبایی را با سایر بخش‌های مشکی ایجاد کرده است. به جز این کلیدها، تنها سه کنترل دوار روی کنسول خودنمایی می‌کنند و به طور کلی خبری از ازدحام و پیچیدگی ادوات نیست. مانند سوپر اسپرت‌ها دو دستگیره در طرفین دسته دنده جانمایی شده است و فرمان اسپرت سه شاخ نیز، که مشابه آن را قبلا در پاندا و 500 هم دیده‌ایم، زیر دست‌های راننده و گوش به فرمان اوست.

در فهرست تجهیزات رفاهی و ایمنی گران‌ترین نسخه تیپو موارد راضی کننده‌ای چون رادیو پخش Uconnect، نمایشگر 5 اینچی، فرمان برقی، در اتوماتیک صندوق عقب، گرم‌کن آینه‌های بغل، سیستم کنترل پایداری به همراه سیستم نگه دارنده در سربالایی‌ها، سیستم کنترل لغزش، سیستم ایزوفیکس، شش کیسه ایمنی هوا، نشان‌گر فشار باد لاستیک‌ها، چرخ‌های 16 اینچی، دستگیره‌های کرومی درها، آینه عقب فوتوکرومیک، اتولایت، برف پاک‌کن هوشمند حساس به باران، چراغ‌های مه شکن، تهویه مطبوع خودکار و کروز کنترل مشاهده می‌شود.

Fiat Tipo 2016

مشخصات فنی

برای قلب تپنده تیپو در حال حاضر در بازار جهانی پنج گزینه روی میز است. 1.4 لیتری بنزینی با 95 اسب بخار قدرت، 1.4 لیتری توربو دوگانه سوز با 120 اسب بخار، 1.6 لیتری دوگانه سوز با 110 اسب بخار و 1.3 و 1.6 لیتری توربو دیزل به ترتیب با 95 و 120 اسب بخار قدرت سبد انتخاب مشتری را شامل می‌شوند. همچنین چهار نوع گیربکس 5 و6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک معمولی یا دوکلاچه نیز مکمل قوای حرکتی این خودرو است.شتاب این سدان کامپکت با موتور 1.6 لیتری بنزینی بنا بر آن‌چه رسانه‌های خارجی اندازه‌گیری کردهاند، رقم 11.2 ثانیه را نشان می‌دهد و ضمن آن که تیپو با این موتور و با تولید 152 نیوتن‌متر گشتاور، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت را دارد. ظرفیت باک بنزین تیپو مانند همکلاس‌های خود 45 لیتر است، در حالی که این ایتالیایی با صندوق بار 520 لیتری از نظر خانوادگی بودن، در بین رقیب‌ها منحصر به فرد است.

تیپو در ایران

تیپو 2016 ایران خودرو

مذاکرات ایران خودرو با فیات بر سر تیپو تقریبا نهایی شده و به زودی باید منتظر اعلام خبر انعقاد قرارداد دو طرف باشیم. اما قطعا آماده‌سازی تیپو از راه اندازی خط تولید تا عرضه به بازار زمان‌بر است. با توجه به از سرگیری همزمان شراکت طرف ایرانی با پژو، ایران خودرویی‌ها دو راهکار را برای وضعیت تیپو در ایران پیش رو دارند.

اول آن‌که در دور جدید همکاری‌ها پژو را به برند لوکسشان تبدیل و ذهنیت‌ها را درباره این شرکت فرانسوی در ایران متحول کنند و همزمان وظیفه تامین خودروهای اقتصادی را به فیات بسپارند، و اما دوم آن‌که با تعیین قیمتی فراتر از بهای 60 میلیونی پژو 301، فیات را از ابتدا در جایگاهی بالاتر به جنگ لوکس‌های چینی بفرستند و در نهایت عرضه پژوها را نیز به همان روال سابق ادامه دهند. 

لازم به ذکر است که ارزان ترین نسخه تیپو در بازار بریتانیا اندکی بیش‌تر از 12500 یورو می‌ارزد و در ایران قرار است با قیمتی بین 60 تا 70 میلیون تومان روانه بازار شود.

 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ع ع: 1395/7/1521:09:51،
35
120
اگه با این قیمت بدن عالیه ولی .......
کرمانشاه: 1395/7/1523:58:01،
35
66
ظاهرا ماشین خوبیه
حداقلش فیات بعداز 40سال دوباره اومده از پژو و رنو جذابتره
ولی قیمتش اگه تا 85نرفت!
amin: 1395/7/1600:46:31،
71
16
تملم این ماشینا داره بازار بین 60 تا 80 تومنو بهش رونق میده الان در حال حاضر مهم ترین بازار زیر 40 تومنه باید اونو درست کنن.مشکل مردمم همینه
محمد: 1395/7/1602:12:23،
152
37
دوستان لطفا در نظر سنجی شرکت کنید:
آیا با پلاک شدن خودروها به حروف و اعداد انگلیسی موافق هستید؟ بله(+) خیر(-)
سعید: 1395/7/1602:51:55،
59
9
12500 یورو میشه 50 میلیون , تازه قدرت خرید و درامد سرانه مردم بریتانیا کجا و ما کجا تازه 10 تا 20 میلیون هم باید گرونتر از اونا بخریم اینو.
کیانی: 1395/7/1607:13:36،
15
14
بابا نه به داره نه به بار . فقط حرفه هنوز تفاهم نامه هم نشده مقاله قیمت و همه چیرو اعلام کرده . از این حرفا زیاده هیچ خودرو ساز دیگه ای هم نمیاد . قرار های پشت پرده از دراختیار گذاشتن بازارانحصاری برای پژو است
ویران خودرو سارق: 1395/7/1610:53:42،
30
11
ایران خودروی دزد ماشین های جدیدش رو که باید زیر 30 میلیون بده رو از 60 میلیون به بالا به مردم خواهد فروخت
sorino: 1395/7/1611:07:42،
16
29
مجسمه زیبایی البته کار مهران پنج ساله از گودرزآباد .
کمپین شکایت از خودروسازان داخل: 1395/7/1613:07:39،
32
10
تو اروپا اقتصادیه میاد ایران میشه ماشین قشر مرفه!
پوریا: 1395/7/1521:10:59،
17
167
فیات بیاد پژو بیاد اصلا خود بوگاتی هم بیاد
تا ده سال آینده رقیبی برای کیا سراتو 1600 دنده ای سایپا در محدوده زیر 80 میلیون وجود نخواهد داشت
سراتو : 1395/7/1609:46:50،
71
12
آقا پوریا ضمن احترام به نظر شمابنده هم میخواستم بخرم رفتم از چند تا از دوستام و افرادیکه از این خریدند و دارند و متخصصین خودرو پرسیدم، اکثرا اذعان داشتند با اون قیافه 10 سال قبل و موتور ضعیف و با کمترین آپشن، یکی باید مغز خر خورده باشد 70 تومن بهش بدهد. .
داریا: 1395/7/1521:13:32،
52
13
ما میگیم نره .....تو میگی بدوش
حاجی گرینف: 1395/7/1521:25:33،
50
17
همه فقط قراره بیان اما تو.خواب شب... راستی انتخابات چند ماه دیگس؟!
دبیر 98: 1395/7/1521:33:09،
53
18
زیادی دارم خوشبین میشم به آینده.رنو نیسان -پژو سیترون -هیوندای-فولکس واگن و حالا هم فیات .شرکتهای خودروسازی که حداقل تو 100 کشور دنیا فروش دارند وبر خلاف چری و لیفان و ام وی ام وسایر چینی های بدنام و بی کیفیت به خوشنامی وتولیدات عامه پسند مشهورند دارن یکی یکی وارد ایران میشن و میخوان همه اقشار و طبقات ایرانی را صاحب ماشین با کیفیت کنند .البته این وعده های چند سال گذشته درزمان به خبرهای خوش معروف بودند مثلا خبر های هسته ای که کلا هیچگاه اعلام نمیشد ویا بسیار بی ارزش و بدون کاربرد بودو حالا به خبر های پسا برجامی.امیدوارم این وعده ها روزی شکل واقعیت به خود بگیرند و نتایج عینی و ملموس در زندگی مردم عادی داشته باشند
مجتبی: 1395/7/1521:37:46،
36
21
اگه با همون مشخصات فنی و موتوری که توی بریتانیا با 12500 یورو میفروشن توی ایران هم حاضر بشه با این قیمتی که گفتن (60 تا 70) خوبه
در غیر اینصورت بازنده خواهد بود
عدالت کجاست: 1395/7/1521:42:01،
56
12
چرا. مسولین روی خودرو انقدر حساسیت دارن. چرا تعرفه ظالمان. خودرو ور نمیدارید. چرا اجازه نمیدید از بازار استوک خودرو استفاده کنیم. اجازه نمیدید تا که چی. ما هم نمیخریم . بچرخ تا بچرخیم.
خشایار: 1395/7/1521:50:44،
19
46
سلام دوستان میخوام ماشین بخرم ،6 تا ماشین مدنظرم هست . لطفا راهنماییم کنید که ازین 6 تا کدوم فروششون خوبه و من موقع فروش کمترین ضرر را میکنم ... لطفا فقط از نظر بازار فروش راهنماییم کنید نه کیفیتشون ... راجع به کیفیتشون خودم تحقیق کردم ...
1- اپتیما
2- پرادو
3 -سانتافه
4- کمری
5- اسپورتیج
6- هایلوکس

9090: 1395/7/1600:42:52،
52
17
کسی که بلای 200 میلیون پول نقد داره زرنگتر از این حرفهاست که بنظر کسی احتیاج داشته باشه یا اینکه بیکاری مردم را گذاشتی سر کار هه هه هه
رضا: 1395/7/1609:16:33،
23
18
نمیدانم منظور شما چیست آخه پرادو را با اپتیما مقایسه میکنند چون در دو کلاس کاملا جداگانه است. بایستی با سانتافه یا شاسی بلند دیگه مقایسه بشه. ولی نظر من اینه هر ۶ ماشین بخر و خودت نتیجه بگیر
خشایار: 1395/7/1610:22:29،
18
14
رضا آقا مقایسه نکردم.. اصلا فهمیدید که من چی پرسیدم ؟؟؟ گفتم از نظر بازار فروش ... ماشینی میخوام که موقع فروش کمترین ضرر را کنم .. کدوم ازین ماشینا بازار فروششون خوبه
حسن: 1395/7/1700:05:55،
12
7
اسپورتيج و سانتافه خيلي خوش فروشن
مازیار: 1395/7/1521:54:10،
48
12
فیات خوبه امیدوارم سراغ اشکودا هم بروند
دانیال: 1395/7/1522:01:41،
31
13
هرکسی میخواد از همین الان 90 تا 110 میلیون کنار بذارید. اگه کمتر از این بفروشن دیگه کسی ساندرو نمیخره. پس تقاضای تخفیف نکنید
هزاره سوم: 1395/7/1522:07:10،
30
20
خريد رنو فلوئنس با موتور ٢٠٠٠ و فرمان برقي تو همين بازه قيمت خيلي منطقي تره
Saeed: 1395/7/1609:57:06،
18
13
فلوئنس اتوماتیک 130 تاست چطور مقایسه کردی دستیش هم 95 تا
هزاره سوم: 1395/7/1615:04:49،
23
7
شما بريد سايت باما دستي فلوئنس رو در پايين ترين تيپ 84 قيمت زدند دوست عزيز
اکبر: 1395/7/1522:07:25،
14
14
دوستان در محدوده 40 تا 60 میلون الان چه پیشنهادی میدهید که کدام خودرو بهتر است لطفا درست راهنمایی بفرمایید
مازیار: 1395/7/1600:34:17،
24
15
اگر میتونی هفت هشت ماه صبر کن فیات یا 301 پژو بگیر
اگر ماشین لازم هستی یه ال نود دنده ای 37.5 بگیر که تا یکسال دیگه نه خرج داره نه موقع فروش افت قیمت زیاد بعد بازار رو ببین عوضش کن
اکبر: 1395/7/1522:09:03،
19
12
دوستان عزیز سعی کنید مطالبی بنویسید که همه بتونیم استفاده بهینه بکنیم که از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ کیفیت خودرو ممنون میشیم
ازاد: 1395/7/1522:20:18،
33
14
اقا با این قیمتا نه پژو خواستیم نه فیات. همون پراید و ۴۰۵ بزنید بهتره
مهرداد: 1395/7/1522:34:36،
15
31
می ارزه
نسترن: 1395/7/1522:50:55،
16
30
دوستان میخوام تیبا ۲ بخرم/ میگویند دید شیشه عقبش خیلی بده/ کسانیکه داشتند خوبه یا بد لطفا راهنمایی کنید؟
امیر: 1395/7/1522:52:19،
26
13
صد در صد هرچی از اروپا بیاد از فرغون های فعلی بهتره حالا یک عده میان میگن از فرانسه نیار از اونجا بیا از اینجا نیار از اوجا بیار
على آباد: 1395/7/1522:54:13،
25
12
ايران خودرو وخودروى ايتاليايى؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
تلاش نکنین ورشکستین: 1395/7/1523:01:49،
39
12
در کنار این 4چرخا دستگاه پول چاپ کن هم وارد کنین که قدرت خرید بره بالا...البته برا مدیران بیسواد ونالایقی که از عهده اداره حتی یه مدرسه عاجز هستن وحقوقشون از رییس جمهور امریکا بیشتره مبلغی نیست! در هر صورت دیر به فکر افتادن ،بازاردچار سیروز کبدی شده وقابل احیا نیست، اول برید خیابون ها رودرست کنین وپل وپارکینگ وجاده بسازین بعد برید دنبال خودرو !
فطرتی: 1395/7/1523:03:02،
21
10
مبارک باشه کم کم به لطف خودروسازان داخلی قیمت ماشین به شصت تا هفتاد میلیون تومان رسید . همه خودروهایی که قرار است تولید بشه حداقل بین شصت تا هفتاد میلیون قیمت دارند . تازه این با قیمت دلار در این زمان است یعنی اگر دلار گران بشود باید انتظار افزایش قیمت آنها را داشته باشیم مانند موضوع قرارداد ال 90 .
آرش: 1395/7/1523:13:20،
34
14
از پژو بهتره
وحید : 1395/7/1523:16:39،
34
13
با این قیمت نمی صرفه
بهزاد : 1395/7/1523:25:57،
23
12
اشتباه در اینه که فیات رو با قیمت بالا عرضه کنند .چون فیات همیشه با ذهنیت اقتصادی و ارزان بودن در ایران فروش کرده و نمیتونه نقش لوکس رو بازی کنه . بعدشم داداچ وقتی یکی تو تمام دنیا اقتصادی حساب میشه چرا باید اینجا سلطان باشه و بهش بگن لوکس؟؟!!!!
مسعود موسوی: 1395/7/1523:28:59،
41
15
بسیار بهتر از پژو (دنگ فنگ) 301 هست،
یک ایتالیایی اصیل،
بازار ایران تشنه این ماشین هست و رقبایی مثل سراتوی 1600 سایپارو محو مکینه
فرجام: 1395/7/1523:38:06،
16
12
انحصار و مافیا در صنعت خودروی ایران بیداد می کند. وقتی فقط ایران خودرو و سایپا با خودروسازهای دنیا قرارداد می بندند یعنی بازار خودرو به طور کامل دست ایناست!
پوریا: 1395/7/1523:46:29،
17
71
خدایی قیافه شو ببین
یه چرخ سراتو 1600 میارزه کل ماشین های ایتالیا رو
ارشد: 1395/7/1523:58:49،
48
13
سراتو داری نه
میترسی در آینده رو دستت باد کنه
حقوقی: 1395/7/1600:02:58،
30
9
خوب شد پیکان نخریدی هرچی پست خودرو سراتو تو هم هست
شاهد: 1395/7/1523:55:36،
29
15
قصد سیاه نمایی ندارم اما دلیل اینکه صنعت خودرو ما تأکید عجیبی روی واردات و مونتاژ ماشینهای با موتور ضعیف و صرفأ مصرف درون شهری دارد را فقط در یک چیز میدونم اینکه ورود و تولید این تیپ ماشینها نسبت به ماشینهای قوی بیشتر برای حضرات میچربه و سودآوری خوبی براشون داره حال اینکه طیف های مختلف مردم بسته به نیاز خودشون به ماشینهایی با کاربرد های گوناگون نیاز دارند
برای پوریا: 1395/7/1600:23:50،
32
10
پوریا جان سراتو 1600 سایپا از بوگاتی ویرون و لامبورگینی اونتادور و رولزرویس فانتوم و میباخ و هر موجود چهارچرخی که تو دنیا هست بهتره خواهشأ بکش بیرون ازش بزرگوار
سامان : 1395/7/1602:40:17،
12
12
اینا همش وعده توخالین خودروها همین خودروهای بی کیفیت هستن هیچ تغیری پیش نمیادنه در قیمت نه در کیفیت
علي: 1395/7/1602:59:57،
17
12
اقا فيات كه سهله اصلا بنز و بي ام و رو با ٧٠ اا ٨٠ميليون بياريد اخه مگه قدرت خريد قشر كارگر يا جونامون چقدره كه بيان ٧٠ ٨٠ ميليون تومن هزينه ماشين خريدن كنن!!!!!!!
Saeed: 1395/7/1610:40:31،
19
11
کارگرا لزوما نباید بنز و بی ام و سوار شن
امین: 1395/7/1607:08:13،
13
11
دوستان این ماشینا گرون نیست...پول ایران بی ارزشه و قدرت خریدو محدود میکنه.
گرچه اگر به قیمت اصلی و بدون عوارض گمرکی و قیمت رقابتی محاسبه بشه، اوضاع خیلی بهتر میشد.
ناشناس: 1395/7/1610:24:17،
10
11
گیربکس شش سرعته فیات رو مقایسه کنید با گیربکسهای چهارسرعته پژو های جدید ببینید چه کلاهی داره میره سر خریدارای پژو
آرنا: 1395/7/1611:50:51،
14
9
تفکر جاه طلبانه حاکم بر ایران خودرو و سایپا از ترس به خطر افتادن حاشیه امن و پر سود ماشین های بی کیفیت زیر 35 میلیونی شون , بهیچ وجه سراغ خودروهای با کیفیت روز دنیا در این رنج قیمتی نخواهند رفت.
باز هم گلی به جمال کفار رنویی که در فکر تولید یک محصول در رنج قیمت پایین هستند(کویید)
جواد: 1395/7/1612:49:08،
14
12
کمپین نخریدن خودروهای گران مثلا جدید رو رابیندازین تا شاید یه کم هم بفکر مصرف کننده باشن
خلیل: 1395/7/1616:58:21،
13
8
بعد شرکتهای ایرانی اینقدراین خودرو رو بی کیفیت تولید میککند که آبروی این شرکت میره بعد ش میگن فیات ماشینهای خوبی نداره وجزو رده پایین هاست .بلایی که سر پژو اومد
رضا ص: 1395/7/1620:24:50،
15
8
اصلا معلوم هست اين خودرو سازها چكار مى خواهند بكنند؟ خودروهاى قبلى را كه از رده خارج نمى كنند و مى خواهند به توليدش ادامه دهند چند خودرو چينى را هم كه در خط دارند حالا هم كه يكروز با پژو ، يكروز با رنو ، يكروز با فولكس و يكروز با فيات اخه يكى نيست بگه برو با يه شركت درست و حسابى يه قرارداد درست ببند و ازش بخواه توليدات روزش را در اينجا توليد و هم صادر كنه و هم داخل بفروشه و كم كم دانش خودرو سازى را ازش ياد بگيرن اخه اين كارى كه اينها مى كنند غير از اوردن يكسرى خودرو بدون پشتوانه و قطع توليد يا واردات انها و بعد مشكل قطعه و خدمات براى مصرف كننده چه سودى داره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا