کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه‌گذاران گردشگری در ایران از مالیات معاف می‌شوند


کد خبر : ۲۸۴۱۲دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۴۷۸۷۱ بازدید

معاون وزیر اقتصاد گفته است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که در بخش گردشگری ایران سرمایه‌گذاری ‌می‌کنند تا چند سال از دادن مالیات معاف ...
سرمایه‌گذاران گردشگری در ایران از مالیات معاف می‌شوندسرمایه‌گذاران گردشگری در ایران از مالیات معاف می‌شوند

معاون وزیر اقتصاد گفته است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که در بخش گردشگری ایران سرمایه‌گذاری ‌می‌کنند تا چند سال از دادن مالیات معاف خواهند بود.

به گفته محمد خزاعی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشورمان، "این معافیت در مناطق محروم 13 سال و در مناطق غیرمحروم پنج سال است".

خزاعی در همایش سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در تهران همچنین گفت سرمایه‌گذاران خارجی که در بخش‌هی مختلف اقتصادی ایران فعال شوند، اجازه اقامت سه ساله خواهند گرفت که تا سه سال دیگر هم قابل تمدید است.

مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم در همایش دیروز یکشنبه 11 مهر گفت که دولت در پی آزادسازی قیمت هتل‌ها است و "مقدمات این کار انجام شده است".

سلطانی‌فر پیشتر هم گفته بود که براساس اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تا ده سال آینده باید ۳۰۰ هتل جدید در ایران ساخته شود.

از زمان اجرای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها دولت ایران برای جذب گردشگران خارجی و تشویق خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بخش تلاش می‌کند.

بر اساس آمارهای دولتی در کشورمان تعداد گردشگران خارجی در سال‌های گذشته و هم‌زمان با روی کار آمدن دولت حسن روحانی افزایش یافته و از حدود ۲ میلیون نفر در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۵ میلیون نفر در سال ۱۳۹۴ رسیده است.

مشهد، هدف سرمایه‌گذاری

کشورمان امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی تعداد گردشگران خارجی را به ۲۰ میلیون نفر در سال برساند و درآمدی ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری از این راه کسب کند.

کریستف لانده، یکی از مسئولان گروه هتل‌های اکور فرانسه که به تهران آمده، به خبرگزاری فرانسه گفته است که این شرکت در حال کار روی ۱۰ تا ۱۵ پروژه در ایران است. اکور اولین شرکت بین‌المللی بود که حدود یک سال پیش و اندکی بعد از اعلام توافق هسته‌ای دو هتل در فرودگاه امام خمینی تهران افتتاح کرد.

آقای لانده گفته است که این شرکت امیدوار است در شهر مشهد هم که به گفته او باحدود ۲۵ میلیون زائر بیشتر از شهر مکه مسافر زیارتی دارد، سرمایه‌گذاری کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها