کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با 10 کشور برتر محبوب گردشگران در جهان آشنا شوید


کد خبر : ۲۸۳۷۰یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳:۴۳۶۷۵۵ بازدید

سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل طبق آمار سال 2015 تازه‌ترین فهرست خود از کشورهای محبوب گردشگران در جهان را ارائه ...

به گزارش ایران‌جیب، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل طبق آمار سال 2015 تازه‌ترین فهرست خود از کشورهای محبوب گردشگران در جهان را ارائه کرده است. فرانسه، آمریکا و اسپانیا به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. جزئیات این گزارش را در ادامه می‌خوانید :

روسیه (رتبه 10)

روسیه

در سال 2015 میلادی حدود 31.3 میلیون گردشگر از روسیه دیدن کرده‌اند؛ کشوری که زادگاه نویسندگانی بزرگ چون تولستوی و داستایفسکی است. روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود و طبیعی است که تنها با یک سفر نمی‌توان با همه جذابیت‌های آن آشنا شد. مسکو از شهرهای مورد علاقه گردشگران است. تصویری از میدان معروف "سرخ" که از دیدنی‌های مسکو محسوب می‌شود.
 



مکزیک (رتبه 9)

مکزیک

اگرچه اکثر 32.1 میلیون گردشگری که در سال ۲۰۱۵ از مکزیک دیدن کرده‌اند، شیفته مناطق ساحلی این کشور هستند، اما باید اذعان داشت که این کشور از آثار فرهنگی زیادی برخوردار است. از معابد معروف مایا در تولوم گرفته تا جنگل‌های استوایی و بناهای تاریخی که از لحاظ معماری یادآور دورانی است که مکزیک مستعمره اسپانیا بود.
 



بریتانیا (رتبه 8)

بریتانیا

در بریتانیا آثار تاریخی و اسطوره‌ای فراوانی می‌توان یافت، از جمله "استون‌هنج" که از آثار دوران برنز و دوران نوسنگی است. قصر خانواده سلطنتی بریتانیا، تئاتر شکسپیر، بناهای قدیمی و موزه‌های دیدنی از جمله جذابیت‌هایی مهم بریتانیا هستند. شمار گردشگرانی که در سال گذشته میلادی از بریتانیا دیدن کرده‌اند بر 34.3 میلیون نفر بالغ می‌شده است.
 



آلمان (رتبه 7)

آلمان

آلمان از کشورهایی است که هم به خاطر طبیعت زیبایش و همه به خاطر شهرهای دیدنی و آثار تاریخی‌اش گردشگران را جذب می‌کند، از جشن معروف اکتبر در مونیخ گرفته تا پارتی‌های عظیم موسیقی تکنو در برلین. آلمان قصرها و قلعه‌های تماشایی زیادی دارد، از جمله قصر رویایی نوی‌شوان‌اشتاین. در سال ۲۰۱۵ نزدیک به 35 میلیون نفر از آلمان دیدن کرده‌اند.
 



ترکیه (رتبه 6)

ترکیه

استانبول که پل بین اروپا و آسیا محسوب می‌شود، شهری است پرجنب‌وجوش و منحصربه‌فرد که با برخورداری از بناهای تاریخی‌اش چون ایا صوفیه (تصویر) از محبوبیت زیادی برخوردار است. افزون بر این مناطق ساحلی ترکیه نیز طرفداران زیادی دارد. در سال گذشته نزدیک به 40 میلیون گردشگر از ترکیه دیدن کرده‌اند. البته با توجه به خطر سوءقصدهای تروریستی پیش‌بینی می‌شود که شمار آنان در سال جاری کاهش یابد.
 



ایتالیا (رتبه 5)

ایتالیا

ایتالیا مهد امپراطوری رم باستان است، خاستگاه رنسانس و کشوری که نام آن با پیتزا، پاستا و اسپرسو پیوند خورده است. سراسر ایتالیا پر است از نقاط دیدنی؛ از رم و ونیز گرفته تا توسکانی و جزیره سیسیل. در سال ۲۰۱۵ نزدیک به 51 میلیون گردشگر راهی ایتالیا شدند تا طعم "زندگی شیرین" به سبک ایتالیایی را بچشند.
 



چین رتبه (4)

چین رتبه (4)

چین مهد یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ است و در عین حال یکی از پرشتاب‌ترین کشورهای جهان؛ دست کم از لحاظ توسعه و دگرگونی. در سال گذشته میلادی حدود 57 میلیون گردشگر راهی چین شدند تا با طبیعت متنوع و نیز میراث فرهنگی و بناهای تاریخی این کشور از جمله دیوار معروف چین آشنا شوند.
 



اسپانیا (رتبه 3)

اسپانیا قصر معروف الحمرا

رتبه سوم در رده‌بندی سازمان جهانی گردشگری را کشور اسپانیا به خود اختصاص داده است. اسپانیا در سال گذشته میلادی موفق شد 58.2 میلیون گردشگر را به خود جذب کند. اسپانیا از جهات گوناگون مقصدی جذاب برای گردشگران است. این کشور افزون بر طبیعت و سواحل زیبایش، بناهای تاریخی زیادی دارد، از جمله قصر معروف الحمرا (تصویر). موزه‌های شهر ماردید نیز شهرت زیادی دارد.
 



ایالات متحده آمریکا (رتبه 2)

ایالات متحده آمریکا (رتبه 2)

محصولات آمریکایی به ویژه در عرصه فیلم و موسیقی در بسیاری از کشورهای جهان به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره بدل شده است. در سال گذشته میلادی اما 77.5 میلیون گردشگر راهی ایالات متحده شدند تا از نزدیک با این کشور آشنا شوند. آمریکا جذابیت‌های گوناگونی به گردشگران عرضه می‌کند؛ از طبیعت‌های ناب و دست‌نخورده گرفته تا کلان‌شهرهایی پرجنب‌وجوش چون نیویورک با معماری خیره‌کننده.
 



فرانسه (رتبه اول)

فرانسه

فرانسه نه تنها به خاطر پایتخت‌اش پاریس گردشگردان بی‌شماری را هر ساله جذب می‌کند، بلکه علاقمندان زیادی به خاطر قصرهای کوچک و بزرگ، غذای معروف، تاکستان‌های زیبا و همچنین سواحل گوناگون، راهی این کشور می‌شوند. در سال گذشته میلادی 84.5 میلیون گردشگر از فرانسه دیدن کردند. با توجه به سوءقصدهای تروریستی اخیر باید دید که آیا در سال 2016 نیز این شمار توریست راهی فرانسه خواهند شد یا نه.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها