کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرکنندگان از دادن مالیات معاف شدند


کد خبر : ۲۸۲۰دوشنبه، ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱:۰۹۲۸۰۶ بازدید

در جلسه امروز شورای گفت‌وگو معافیت مالیات از صادر‌ات ابلاغ رسمی شد.

غلامحسین شافعی - رییس اتاق بازرگانی ایران - در چهارمین جلسه‌ شورای گفت‌وگو بین دولت یازدهم و بخش خصوصی گفت: از حدود دو ماه پیش قرار بود مصوبه‌ معافیت مالیاتی صادرات ابلاغ شود، ولی تاکنون اجرایی نشده بود.

وی ادامه داد: ابلاغ این مصوبه در جلسه امروز شورای گفت‌وگو مطرح و از این پس با توجه به بخشنامه دولت دهم مبنی بر اینکه صادرات‌کنندگان در صورت عدم بازگرداندن ارز خود به کشور از معافیت مالیاتی برخوردار نیستند، لغو شد.شافعی با بیان این‌که براساس جلسه امروز قرار شد مصوبات به صورت رسمی در سازمان‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: تقاضا در جلسه امروز شورای گفت‌وگو مبنی بر این بود که ترتیبی اندیشیده شود که فاصله‌ بین مصوبات و اجرا در کشور کمتر شود.به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه امروز شورای گفت‌وگو بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی گزارشی از سوی سازمان امور اقتصادی و دارایی درباره‌ چگونگی اجرای مصوبات دولت مطرح و معاونت اقتصاد گزارشی از روند اجرای مصوبات دولت ارائه کرد.وی تصریح کرد: یکی از مواد قانونی فضای کسب‌وکار در مورد قطع گاز واحد‌های تولیدی مطرح و مورد توجه اعضاء قرار گرفت و تصمیم بر این شد که این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد.

درخواست تسریع در اجرای قانون نظام صنفی

شافعی با تاکید بر این‌که در جلسه‌ امروز شورای گفت‌وگو درخواست تسریع اجرای قانون نظام صنفی مطرح شد، گفت: هم‌چنین قرار شد در وزارت امور اقتصادی و دارایی کمیته‌ای درباره‌ بررسی موانع و مشکلات تولید تشکیل شود.وی در ادامه با اشاره به کمیته ماده 76 که جلسات آن در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود، گفت: اقدامات این کمیته تاکنون بسیار کارساز بوده و اثرات مطلوبی داشته است.رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به موضوع ترخیص کالاهای واحد‌های تولیدی با اخذ مبلغ حقوق عوارض گمرکی بیان کرد: قرار شد ترخیص کل کالا در طی روندی توسط وزارت اقتصاد در کشور بهبود یابد. هم‌چنین سیستم ارزیابی ویژه گمرک در محل واحد‌های تولیدی برای ترخیص مواد اولیه نیز مطرح شد.شافعی با اشاره به مصوبه‌ دولت مبنی بر واردات ماشین‌آلات دست دوم گفت: واردات این ماشین‌آلات روند خوبی داشته و بخش تولید واردات روند این ماشین‌آلات را انجام می‌دهند.

* کشت فراسرزمینی در کشور‌های همسایه

وی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه شورای گفت‌وگو اظهار کرد: در جلسه امروز کشت فراسرزمینی مطرح شد. از آنجایی که ایران محدودیت منابع آب دارد، موضوع کشت و کشاورزی در کشور‌های همسایه مورد بررسی است و قرار است وزارت کشاورزی پیگیر این موضوع باشد.رییس اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز استفاده بیشتر از اعتبارات بانک اسلامی بود. قرار شد تمهیدات لازم اندیشیده شود تا کشور بتواند از منابع این بانک استفاده کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها