کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات نخستین مناظره تلویزیونی کلینتون و ترامپ


کد خبر : ۲۸۱۸۸سه شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۲۴۳۹۶۶ بازدید

سرانجام هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره‌ای مستقیم در نیویورک با یکدیگر روبرو شدند.
جزئیات نخستین مناظره تلویزیونی کلینتون و ترامپجزئیات نخستین مناظره تلویزیونی کلینتون و ترامپ

سرانجام هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره‌ای مستقیم در نیویورک با یکدیگر روبرو شدند. بیش از 100 میلیون نفر شاهد مستقیم این مناظره بودند. 

نخستین مناظره مستقیم میان هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان شامگاه دوشنبه (۲۶ سپتامبر) در دانشگاه هافسترا در ایالت نیوریورک برگزار شد. به گفته رسانه‌های آمریکایی احتمالاً این مناظره سیاسی به لحاظ شمار بینندگان رکوردی در تاریخ جهان ثبت کرده است. بنا بر برخی ارزیابی‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون نفر این مناظره را مستقیم دنبال کردند.

نخستین دوئل کلینتون و ترامپ 90 دقیقه طول کشید. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در باره موضوعاتی نظیر تجارت، مالیات، تروریسم و نژادپرستی به گفت‌وگو پرداختند. به باور اغلب ناظران سیاسی، هیلاری کلینتون در این مناظره از آمادگی بیشتری برخوردار بود و پاسخ‌های بهتر و دلایل محکم‌تری داشت.

در نخستین نظرسنجی که توسط شبکه خبری "سی‌ان‌ان" نیز صورت گرفته ۶۲ درصد پرسش‌‌شوندگان هیلاری کلینتون و ۲۷ درصد دونالد ترامپ را پیروز این دوئل تاریخی خوانده‌اند. ترامپ در بخش‌هایی از مناظره لحنی تهاجمی داشت و به نظر می‌رسید که در پاسخ به پرسش‌ها عجول و بی‌حوصله است. ترامپ چندین بار سخنان کلینتون را قطع کرد، در حالی‌که مجری برنامه خواهان پاسخ‌از سوی کلینتون بود.

هیلاری کلینتون آرام و خونسرد به نظر می‌رسید و می‌کوشید که پاسخ‌هایی قانع‌کننده به پرسش‌ها دهد. در برابر حملات کلامی ترامپ، کلینتون آرامش خود را حفظ می‌کرد و تنها لبخندی معنادار بر لب داشت.

تروریسم و نژادپرستی

یکی از موضوعات مهم در این مناظره چگونگی مقابله با تهدیدات تروریستی بود. دو نامزد در این زمینه نظرات متفاوتی ارائه کردند. هیلاری کلینتون تاکید کرد که مبارزه علیه گروه داعش باید با جدیت دنبال شود. او افزود: «ما باید حملات هوایی علیه گروه داعش را شدت ببخشیم.»

نظرات کلینتون در باره مشکلات سیاه‌پوستان و نژادپرستی در جامعه‌ی آمریکا نیز صریح بود و آشکارا بر حمایت خود از اقلیت‌ها تاکید کرد . به گفته ناظران سیاسی این موضع‌گیری کلینتون پیام روشنی برای اقلیت‌ها در بر داشت. کلینتون گفت که نژادپرستی "چالشی" مهم برای آمریکاست. کلینتون با توجه به ناآرامی‌های اخیر، خواهان همکاری میان شهروندان و نیروهای انتظامی شد و بر ضرورت ایجاد اعتماد میان سیاه‌پوستان و نیروهای پلیس تاکید کرد.

ترامپ در مقابل گفت که این نا‌آرامی‌ها ریشه در نبود قوانین و نظم دارند و باید این خلاء را پر کرد.

agik8ab8rg3o2b7vc9k.jpg

جدل‌های شخصی

ترامپ در مقابل به موضوع ایمیل‌های کلینتون اشاره کرد و گفت حاضر است که برگه‌های مالیاتی خود را منتشر کند به شرطی که خانم کلینتون نیز دست به انتشار ۳۳۰۰ ایمیل خود بزند. گفته می‌شود که هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت امورخارجه آمریکا ایمیل‌های اداری را از طریق سرورهای خصوصی به مخاطبان ارسال کرده است. حتی پلیس فدرال آمریکا نیز تا کنون موفق به یافتن این ایمیل‌ها نشده است.

ترامپ وعده داد که مالیات اقشار مرفه در آمریکا را کاهش خواهد داد، در مقابل کلینتون بهبود وضعیت معیشتی اقشار میانی را هدف اقدامات اقتصادی خود خواند. ترامپ گفت که او مدیر توانایی است و کمپانی او فعالیتی موفق داشته و حال زمان آن فرارسیده کسی که از پول سررشته دارد، سکان هدایت اقتصادی آمریکا را نیز در دست بگیرد.

کلینتون در پایان مناظره ترامپ را متهم کرد که او زن‌ها را "خوک‌های زشت" خوانده و خطاب به حاضران در این مناظره گفت به یاد بیاورید که دونالد ترامپ از زنان به عنوان "نیروی کار بی‌ارزش" یاد کرده و آنها را "سگ‌های ماده" نامیده است. ترامپ که از این اظهارات آشفته شده بود در اعتراض گفت که این حرف "صحت ندارد."

در مجموع 3 مناظره تلویزیونی برای کلینتون و ترامپ در نظر گرفته شده که دو رویارویی دیگر در ۹ و ۱۹ اکتبر خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها