کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مدار دلار و سکه نزولی شد


کد خبر : ۲۸۱۶دوشنبه، ۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶:۵۲۴۷۸۲ بازدید

در حالی که قیمت دلار و سکه طی روزهای گذشته مدار صعودی را پیش گرفته بود امروز و بعد از اظهارات ارزی وزیر اقتصاد تب افزایش قیمت خوابید و قیمت‌ها نسبت به روز قبل نزولی شد.

بازار طلا، سکه و ارز از روزهای اخیر و بخصوص روزهای پایانی هفته گذشته و ابتدایی هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار و سکه بود تا جایی که دلار که مدت‌ها در کانال قیمتی 2900 تومان در جا می زد بار دیگر توانست رکورد 3000 تومان را بزند.

در پی همین افزایش قیمت روز گذشته دلار در بازار فردوسی با قیمت 3020 تومان از مردم خریداری و با قیمت 3000 تومان از آنها خریداری می شد این روال افزایش قیمت البته برای سایر ارزهای موجود در بازار ارز نیز وجود داشت.بازگشت مجدد دلار به کانال 3000 تومان باعث شد تا علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به بیان تحلیلی درباره چرایی افزایش قیمت ارز در بازار بپردازد.

وزیر اقتصاد گفته است که "خوشبختانه در حوزه بازار ارز به آرامش نسبی و ثبات رسیده‌ایم که براساس برآوردها و اطلاعات وزارت اقتصاد مشخص است که وضعیت عرضه و تقاضا در بازار متعادل است و این موضوع نیز قابل مشاهده برای همه مردم بوده است".

وی همچنین تاکید کرد: در همه بازارها در مقاطعی نوسانات موردی رخ می‌دهد که این موضوع طبیعی است و در بازار ارز نیز با توجه به ایام کریسمس و همچنین با نزدیک شدن به سال جدید میلادی ممکن است نوساناتی رخ دهد که قطعاً  جزیی و موقتی است. بنابراین خوشحالیم که آرامش ایجاد شده در بازار ارز روند برنامه‌ریزی برای فعالین اقتصادی را میسر می‌کند.

البته صراف‌ها و فعالان بازار ارز هم مانند وزیر اقتصاد معتقدند که بازگشت دلار به 3000 تومان در پی افزایش تقاضا همزمان با سال نوی میلادی است و عامل مهم دیگری در بازار دخالت ندارد چراکه عرضه ارز در بازار مشابه قبل است.

به گزارش تسنیم از صبح امروز قیمت دلار وارد مدار نزولی شده به نحوی که هم اکنون دلار با قیمت 3015 تومان، یورو با قیمت 4135 تومان، پوند انگلیس با قیمت 4955 تومان، درهم امارات متحده عربی با قیمت 823 تومان و یوان چین با قیمت 502 تومان به متقاضیان ارز در خیابان فردوسی فروخته می شود.

در بازار طلا و سکه هم کاهش قیمت مشهود است چراکه هم اکنون طلافروشان بازار سبزه میدان هر گرم طلای 18 عیار را با قیمت 89 هزار و 200 تومان می فروشند در حالی که هر اونس طلای جهانی در بازار 1205 دلار قیمت گذاری شده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز در بازار با قیمت 875 هزار و 500 تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 875 هزار و 500 تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 445 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت 276 هزار تومان، سکه یک گرمی نیز با قیمت 172 هزار تومان بفروش می رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها