کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وزیر دفاع کره جنوبی: اگر مجبور شویم رهبر کره شمالی را می‌کشیم


کد خبر : ۲۸۱۰۷یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲:۳۲۱۶۷۶ بازدید

اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه خصوصی پارلمان این کشور تایید شد. هان مین کو گفته اگر مطمئن شویم که قرار است حمله اتمی از طرف کره شمالی ...

اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه خصوصی پارلمان این کشور تایید شد. هان مین کو گفته اگر مطمئن شویم که قرار است حمله اتمی از طرف کره شمالی شود، رهبر این کشور را از بین می‌بریم.

Han Min-goo

وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه (21 سپتامبر/ 31 شهریور) در پارلمان اعلام کرده است که کشورش در صورت احساس خطر و تهدید به حمله اتمی از سوی کره شمالی، رهبری کره شمالی را از بین خواهد برد. "یواس‌اس تودی" این خبر را روز شنبه منتشر کرده است. خبرگزاری "سی‌ان‌ان" آمریکا نیز پیش از آن خبر مشابهی مخابره کرده بود.

هان مین کو در پاسخ به این پرسش نمایندگان که آیا کره جنوبی نیروی ویژه‌ای  برای از بین بردن رهبر کره شمالی تدارک دیده، گفته است: «بله، ما چنین برنامه‌ای داریم. کره جنوبی یک برنامه کلی برای استفاده از قابلیت موشک‌های دقیق‌زن به منظور هدف‌گیری نقاط حساس دشمن و نیز از بین بردن رهبری آن دارد.»

وزیر دفاع کره جنوبی گفته است اگر برای کره جنوبی محرز شود که "دشمن" می‌خواهد به این کشور حمله اتمی کند، برای توقف و از بین بردن هدف دشمن، طرحی در دسترس است که بر اساس آن نیروهای ویژه، مناطق و اشخاص کلیدی کره شمالی از جمله رهبری این کشور را از بین خواهند برد.

او البته تاکید کرده که این برنامه برای "بدترین سناریو" تدارک دیده شده است. وزیر دفاع کره جنوبی همچنین ادعا کرده که کره شمالی خود را برای ششمین آزمایش اتمی‌اش آماده کند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، این "نیروهای ویژه" هم اکنون سازماندهی شده و آماده هستند اما گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که تشکیل نیروهای ویژه به این منظور هنوز در حد طرح و برنامه است.به گفته وزیر دفاع کره جنوبی، این کشور به نیم میلیون سرباز آماده به خدمت نیاز دارد تا بتواند حمله احتمالی از سوی کره شمالی را که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیرو دارد، دفع کند.

روز ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) کره شمالی علیرغم تمامی تحریم‌ها و ممانعت‌های بین‌المللی پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داد. این اقدام واکنش‌ها و انتقادهای تند جامعه بین‌الملل را به دنبال داشت و نیز تنش میان این کشور با همسایه جنوبی‌اش را بیشتر کرد.

چند روزی پس از آزمایش اتمی کره شمالی، ارتش آمریکا دو بمب‌افکن از نوع B-1B را بر فراز آسمان کره جنوبی و در حدود یکصد کیلومتری مرز این کشور با کره شمالی به پرواز درآورد. به گفته مقامات نظامی آمریکا، این اقدام به منظور تأکید بر پشتیبانی‌ آمریکا از کره جنوبی و همچنین نمایش قدرت نظامی‌اش صورت گرفت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها