کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جلسه وزير نفت با كارشناسان دفتر رهبری


کد خبر : ۲۸۰۷۱یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹:۰۲۱۳۷۵ بازدید

«جلسه وزير نفت با كارشناسان دفتر رهبري درباره قراردادهاي نفتي»؛ اين خبري بود كه روز گذشته از سوي فرج‌ا... رجبي نماينده شيراز در مجلس دهم ...

«جلسه وزير نفت با كارشناسان دفتر رهبري درباره قراردادهاي نفتي»؛ اين خبري بود كه روز گذشته از سوي فرج‌ا... رجبي نماينده شيراز در مجلس دهم اعلام شد. او در تشريح روند بررسي قراردادهاي نفتي در نشست غيرعلني مجلس اعلام كرد: وزير نفت در مجلس حاضر شد و ضمن تشريح فرايند عقد اين قراردادها، نحوه رسيدگي به انتقادها و نظرات دستگاه‌هاي نظارتي را توضيح داد و رئيس مجلس نيز نظرات كارشناسي دفتر رهبري را تشريح كرد و درنهايت در جلسه‌اي با حضور وزير نفت و نمايندگان رهبري مسائل جمع‌بندي شد و شاهد بوديم كه منتقدان در آن مقطع در سكوت كامل فرو رفتند اما بلافاصله پس از آن جلسه، بار ديگر هجمه‌هاي خود عليه اين مساله را آغاز كردند.

رجبي با اشاره به هجمه‌هاي اخير درباره پيوستن ايران به كارگروه ويژه اقدام مالي (پولشويي) موسوم به FATF گفت: اين شيوه‌ انتقاد كردن از دولت كه همراه با جريان‌سازي و تخريب عملكردهاي مثبت صورت مي‌گيرد، نگران‌كننده است و متاسفانه تبديل به روش و رويكرد هميشگي منتقدان شده است. او گفت: در سال‌هاي اخير دولت در هر مسيري گام گذاشته، منتقدان با بدبيني صرف به تخريب پرداخته‌اند و در ماه‌هاي گذشته، به جز موضوع FATF در بحث قراردادهاي نفتي نيز هجمه‌هاي مشابه عليه دولت صورت گرفت. عضو فراكسيون اميد در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بي‌شك استفاده ابزاري، تبليغاتي و سياسي از مسائلي كه سرنوشت و رونق اقتصادي مملكت به آن گره خورده، در درازمدت برخلاف مصالح نظام و منافع ملي خواهد بود.

خائن جلوه دادن دولت غيراخلاقي است

او با بيان اينكه منتقدان FATF مي‌توانند همچون مخالفان قراردادهاي نفتي از مسير قانوني نظرات خود را مطرح كنند، گفت: اينكه وانمود كنند رئيس‌جمهور، وزرا و به‌طور كلي دولت تدبير و اميد كه با راي قاطع مردم روي كار آمده، تعهدي به مردم و وطن ندارند و خائن و وطن‌فروش هستند، نادرست و غيراخلاقي است. رجبي با اشاره به برخي از انتقادهاي غيرمنطقي مخالفان FATF گفت: منتقدان مي‌گويند در جريان پيوستن به اين كارگروه اقدام مالي، اطلاعات سري مملكت به بيرون درز مي‌كند و اين درحالي است كه اساسا همكاري با FATF يك همكاري چندجانبه است و درصورتي كه اطلاعاتي جابه‌جا شود، طبيعتا به‌طور عكس اطلاعات طرف‌هاي خارجي نيز در اختيار ما قرار مي‌گيرد.

نماينده اصلاح‌طلب مردم شيراز در مجلس خاطرنشان كرد: بي‌شك مهم‌ترين مساله درباره پيوستن به FATF ايجاد شفافيت مالي و بانكي و مبارزه با پولشويي است، و به نظر مي‌رسد برخي از كساني كه امروز نگران پيوستن ايران به اين كارگروه هستند، از اين شفافيت مالي هراس دارند و نگران عملكرد مالي خود هستند، البته بسياري از منتقدان نيز بنابه دلایلي كه دارند، نسبت به اين مساله ابراز نگراني مي‌كنند و دغدغه ملي دارند. او گفت: به هر حال بايد مشخص شود كه ورودي‌هاي درآمدي اشخاص حقيقي و حقوقي از كجاست و با توجه به مسائل و مشكلات اقتصادي سال‌هاي اخير و پولشويي‌ها و اختلاس‌هايي كه در كشور شاهد بوديم، ضرورت ايجاد شفافيت مالي و بانكي بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها