کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سه بانک بزرگ بین المللی پیش بینی کردند


کد خبر : ۲۷۸۲یکشنبه، ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱:۳۴۲۱۸۱ بازدید

درحالی که طلا طی سال جاری میلادی یک سوم ارزش خود را از دست داده است سه بانک بزرگ بین المللی سال 2014 را نیز برای طلا ناامید کننده پیش بینی کرده و از احتمال کاهش قیمت فلز زرد به کمتر از 1050 دلار در این سال خبر داده اند.

طلا در آستانه ثبت بزرگترین کاهش قیمت سالانه در طی سه دهه اخیر و پایان دادن به یک دهه همراه با رشد قیمت قرار دارد.

رشد شاخص سهام در بازارهای بورس و خوش بینی نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری را کاهش داده و باعث افت بیش از 30 درصدی قیمت طلا در سال 2013 شده است. نقره نیز امسال 36 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و بر اساس آمارها، سال 2013 بدترین سال برای این فلز دست کم از سال 1982 تاکنون بوده است.

نگرانی ها در مورد شروع تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا  و تصمیم اخیر این بانک در مورد آغاز تعدیل این سیاست از ماه ژانویه، تاثیر عمده ای بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. در هند، که یکی از مصرف کنندگان بزرگ طلا در جهان است، اقدام دولت در افزایش قیمت طلا از طریق وضع محدودیت های سختگیرانه در زمینه واردات، بر کاهش تقاضا برای طلا موثر بوده است.

سی پی کریشنان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تقاضای فیزیکی ضعیف از سوی هند، به عنوان یک مصرف کننده بزرگ طلا به دلیل بالا بودن قیمت فلز زرد در این کشور و کاهش علاقمندی به سرمایه گذاری در بازار طلا موجب کاهش قیمت طلا در بازار جهانی شده است.»

یکی از عوامل مهمی که بر چشم انداز تقاضا برای طلا در هند و متعاقبا بازارهای جهانی تاثیرگذار است، کاهش ارزش روپیه هند در مقابل دلار آمریکاست.کونال کومار کوندو، معاون بانک سوشیت جنرال و تحلیلگر بازار طلا گفت: «ما معتقدیم پس از برگزاری انتخابات هند، ارزش واحد پول هند می تواند تا فصل تابستان به سمت  واحد63 (در برابر دلار) و تا پایان سال به سمت 61 واحد افزایش یابد.»تحلیلگران پیش بینی می کنند، قیمت طلا در سال آینده میلادی بیش از پیش در بازار جهانی کاهش یابد، اما این کاهش به حد سال 2013 نخواهد بود. انتظار می رود دولت هند برای مدیریت کسری حساب جاری خود و وضعیت مالی کلی اش، همچنان به اعمال مقررات سختگیرانه بر واردات طلا ادامه دهد و این بر پایین باقی ماندن تقاضا برای طلا در بازار جهانی تاثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش، بانک های گلدمن ساکس، بی ان پی پاریباس، و سوشیت جنرال پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در سال 2014 به زیر 1050 دلار در هر اونس خواهد رسید. تقاضای فیزیکی که اوایل امسال به دلیل کاهش قابل توجه قیمت طلا به اوج خود رسیده بود، اکنون کاهش یافته و کمکی به افزایش قیمت فلز زرد نمی کند.یک کارشناس بازار طلا گفت: «در غیاب هرگونه افزایش قابل توجه خرید از سوی چین و هند، قیمت طلا در سال 2014 احتمالا در حدود 1200 دلار خواهد بود...روند کلی حداقل برای نیمه اول سال 2014 حاکی از کاهش قیمت است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها