کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در واکنش به کاهش 13 درصدی نرخ خشکبار


کد خبر : ۲۷۵۷شنبه، ۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷:۱۵۲۵۲۱ بازدید

با توجه به کاهش 13 درصدی صادرات خشکبار در هشت ماهه‌ی امسال، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران معاف نشدن مالیات از صادرات و اظهارنظر دولت درباره کاهش نرخ ارز را تهدید‌هایی برای فعالیت‌های صادراتی اعلام کرد.

اسدالله عسگر‌اولادی اظهار کرد: البته براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت میزان کل صادرات در هشت ماهه‌ی امسال افت داشته است.

وی با بیان این‌که صادرات ما با چهار چالش اساسی روبه‌رو است، خاطر نشان کرد: اولین چالشی که در میزان صادرات هشت ماهه‌ی امسال نیز تاثیر زیادی داشته، تهدید‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از صادر‌کنندگان است.عسگراولادی افزود: این تهدید‌ها تا جایی پیش رفته است که بسیاری از صادر‌کنندگان و فعالان اقتصادی در شهرهای کوچک ممنوع‌الخروج شده‌اند.

او با تاکید بر این‌که پیمان سپاری ارزی و عدم لغو این مصوبه نیز از دیگر مشکلات اساسی و تاثیر‌گذار بر کاهش صادرات است، خاطرنشان کرد: قرار بود لغو مصوبه‌ی پیمان‌سپاری ارزی ابلاغ شود ولی متاسفانه گمرک هم‌چنان این مصوبه را اجرایی و از صادر‌کنندگان تعهدنامه ارزی دریافت می‌کند.وی با اشاره به این‌که حمل‌ونقل دیگر عامل تاثیر‌گذار بر کاهش صادرات بوده است، تصریح کرد: تحریم‌های کشتیرانی و مشکلات حمل‌ونقل به نحوی بوده است که باعث کاهش آمارهای صادراتی شده است.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران، صادر‌کنندگان برای صادرات محصولات خود باید کالاهای خود را به ترکیه یا به بندر جبل‌علی برده و از آنجا اقدام به صادرات محصولات خود کنند.وی با تاکید بر این‌که مسائل بانکی نیز هم‌چنان حل نشده است، اظهار کرد: همین موضوع باعث شده که امکان جابه‌جایی پول برای صادر‌کنندگان فراهم نشود.

او با ارائه‌ پیشنهادی مبنی بر برگزاری سمینار صادرات گفت: این سمینار باید در راستای رسیدگی و حل مسائل بر سر راه صادرات برگزار شده تا صادر‌کنندگان بتوانند مشکلات خود را به صورت تخصصی به دولت مطرح کنند.

عسگر‌اولادی در ادامه با بیان این‌که اظهار‌نظر دولت و تلاش آن برای کاهش نرخ ارز تهدیدی بر سر راه صادرات کشور است اذعان کرد: وزیران مدام اعلام می‌کنند که ارز باید به 2600 تومان برسد. ما که می‌دانیم نرخ ارز تا این میزان پایین نمی‌آید، ولی حتی بیان این اظهار‌نظر‌ها نیز بر صادرات لطمه می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که هیچ برنامه‌ریزی برای صادرات در ایران نمی‌شود، بیان کرد: این‌که تصمیم‌گیران مدام اعلام می‌کنند نرخ ارز باید پایین‌تر بیاید، امکان برنامه‌ریزی را از صادر‌کنندگان می‌گیرد، زیرا قدرت ریسک از آنها گرفته می‌شود.رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در پایان با اشاره به این‌که محال است هدف‌گذاری صادرات براساس بودجه سال جاری محقق شود، گفت: صادرات در حدود 25 تا 30 درصد کمتر از رقم اعلام شده در بودجه محقق می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها