کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خواب زمستانی بازار خودرو + قیمت روز


کد خبر : ۲۷۲۴پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰:۴۶۱۱۲۴۵ بازدید

سرمای زمستان، به بازار خودرو نیز سرایت کرده و مردم همچنان نسبت به خرید خودرو اعم از داخلی و خارجی، بی‌رغبتی نشان می‌دهند.

به گفته فعالان بازار، خرید و فروش خودرو در رکود شدیدی به سر می‌برد و این در حالی است که قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نکرده و وارداتی‌ها نیز در حد یکی دو میلیون تومان نوسان داشته‌اند. در واقع با وجود رکود حاکم بر بازار، کاهش قیمت چندانی رخ نداده و نه مردم دست از تحریم بازار برمی دارند و نه قیمت‌ها کوتاه می‌آیند. 

هرچند برخی معتقدند رکود این روزهای بازار خودرو بی‌ارتباط با ایام محرم و صفر نیست، اما به اعتقاد بیشتر کارشناسان، دلیل اصلی رکود بازار، انتظار مردم بابت ارزانی خودروها است. به گفته آنها، مردم هنوز هم گمان می‌برند که خودرو ارزان خواهد شد، حال آنکه این اتفاق با توجه به شرایط فعلی، بسیار بعید به نظر می‌رسد. خودروسازان نیز بارها اعلام کرده‌اند به‌دلیل کمبود نقدینگی و عدم رشد چشمگیر تولید، هیچ منطقی پشت کاهش قیمت خودرو نیست و مردم باید این موضوع را فراموش کنند. 

کاهش قیمت وارداتی‌ها 

اما آن طور که فعالان بازار مي‌گويند، این هفته خودروهای وارداتی با افت قیمت نسبی روبه‌رو شدند، هرچند هنوز هم بسیار گران به شمار می‌روند.در حال حاضر هيوندايي آزرا با قیمتی برابر با 195 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سوناتا نيز قيمتي برابر با 136 ميليون تومان دارد. هيوندايي IX55 نيز دو ميليون تومان ارزان شده و هم‌اکنون 219 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. ديگر مدل هيوندايي به نام IX35 نيز که سه ميليون تومان ارزاني را به خود مي‌بيند، در حال حاضر 139 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. هيوندايي i30 نيز که تغيير قيمت خاصي نداشته، هم‌اکنون 93 ميليون تومان به فروش مي‌رود. در بين محصولات کيا نيز مدل اسپورتيج با توجه به افت قيمت دو ميليوني اش، 144 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. تويوتا ياريس‌هاچ بک هم که تغییر قیمتی نداشته، 84 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. کيا سراتو هم که هم‌اکنون مدل 2014 آن به بازار آمده، 114 میلیون تومان قیمت دارد .  در بین دیگر خودروهای وارداتی، سانتافه نیز دو میلیون تومان ارزان شده و هم‌اکنون 177 میلیون تومان قیمت دارد. اما سري هم به بازار خودروهاي داخلي بزنيم که تغيير خاصي در آن به چشم نمي‌آيد. 


به گفته فعالان بازار، تنها ويتارا و پژو 206 در اين هفته با نوسان قيمت محدودي روبه رو بوده‌اند که در اين بين، تیانا یک میلیون تومان ارزان شده و 139 میلیون تومان به فروش می‌رود. پژو 206 تیپ 2 نیز در حال حاضر 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. از سوی دیگر، تندر ايران خودرو نیز هم‌اکنون 36 ميليون و 100 هزار تومان به فروش مي‌رسد و همتای پارس خودرویی‌اش نیز 36 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. تندر مدل E1 هم 33 ميليون تومان به فروش می‌رود، مدلی که ساده‌ترین نوع تندر به شمار می‌رود. از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون در همان قيمت 88 ميليون تومانی خود باقي مانده و تغييري را تجربه نکرده است. 

فعالان بازار در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمتي روبه‌رو نبوده و در حال حاضر 22 میلیون و 400 هزار تومان قيمت دارد. از بازار ماکسيما هم خبر مي‌رسد اين محصول با تثبيت قيمت روبه رو بوده و 111 ميليون تومان به فروش مي‌رسد، البته اگر در بازار موجود باشد.  در بین دیگر خودروهای داخلی، 125 میلیون تومان باید برای خرید سوزوکي گرندويتارا هزینه کرد و مزدا3 نیز 117 میلیون تومان آب می‌خورد. همچنین از بازار خبر مي‌رسد که در حال حاضر پژو 206 تيپ 5 نیز 36 ميليون و 100 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. 

در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ 6  اين محصول هم در حال حاضر 48 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و مدل صندوقدار و اتومات 206 يعني V9 هم با همین قیمت به دست مشتریان می‌رسد. این دو خودرو البته بسیار کمیاب هستند. همچنين V8 نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي 206 ، از قيمتي برابر با 36 ميليون تومان برخوردار است. V20 نيز به عنوان ساده ترين مدل صندوقدار 206 در حال حاضر 35 ميليون تومان به فروش مي‌رود. در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو 405 با قيمتي برابر با 27 ميليون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نيز 29 میلیون تومان قیمت دارد. پژو پارس نيز در حال حاضر 34 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد که اين موضوع از ثبات قيمت پارس حکايت دارد. از سوی دیگر رانا نیز با توجه به تثبیت قیمتش، 31.3 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد نیز مدل 111 در حال حاضر 19 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و پرايد 131 نيز که تغييري در قيمت آن به وجود نيامده، 17 ميليون و 800 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و پرايد 132 هم 17 ميليون و 300 هزار تومان قيمت دارد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها