کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا دیگر بهشت امنی برای سرمایه گذاری نیست


کد خبر : ۲۷۱۷چهارشنبه، ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹:۵۷۲۰۸۵ بازدید

کاهش قیمت طلا یکی از مهمترین اخبار بازارهای بین المللی در سال 2013 میلادی بوده و عدم توانایی طلا در افزایش قیمت نشانگر این واقعیت است که این فلز زرد جایگاه خود را به عنوان بهشت امن سرمایه گذاری از دست داده است.

"پاتریک لگلند" کارشناس ارشد بانک سوشیت جنرال فرانسه تاکید کرد، عملکرد ناامید کننده قیمت طلا در سال 2013 میلادی نشان داد که طلا دیگر بهشت امنی برای سرمایه گذاران نیست. 

انتخابات ایتالیا، بحران مالی قبرس ، بحران تعطیلی دولت آمریکا و سقف بدهی های این کشور نتوانست موجب افزایش قیمت طلا شود و در نقطه مقابل تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای کاهش محرک پولی تاثیر منفی زیادی بر افت قیمت این فلز زرد داشته است.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد، به نظر من فدرال رزرو آمریکا در سال 2014 میلادی محرک پولی را به طور کامل متوقف خواهد کرد و این مساله تاثیر منفی زیادی بر افت بیشتر قیمت طلا خواهد داشت.

وی گفت، نرخ تورم آمریکا و اروپا هم اکنون در سطح پایینی تثبیت شده و این مساله نیز خبر بدی برای قیمت طلا به شمار می رود. نرخ تورم ژاپن نیز علی رغم تلاش های بانک مرکزی این کشور حدود یک درصد است. گرچه تقاضای طلا در بازارهای آسیایی و خاور میانه هنوز قوی و رو به رشد است ولی این مساله به تنهایی برای افزایش قیمت جهانی طلا کافی نخواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها