کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۷۰۹۱پنجشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۱۵۵۴۴ بازدید

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که روز گذشته به پایین‌ترین سطح در ...

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که روز گذشته به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده بود.

کاهش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه داشته است. بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اشتغال آمریکا در ماه اوت هستند که قرار است فردا جمعه از سوی وزارت کار این کشور منتشر شود.

انتشار آمارهای مربوط به وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال در ماه اوت می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی را مشخص کند.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر 2015 برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد ولی از آن زمان تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول تاکید کرده است که شرایط لازم برای افزایش نرخ بهره طی ماه های اخیر فراهم شده است ولی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست های اتی همچنان آمارهای اقتصادی را زیر نظر خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1310 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1304 دلار رسید که این رقم پایین ترین قیمت از 24 ژوئن بوده است.

تازه ترین آمارهای موسسه ای دی پی نشان می دهد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه اوت 177 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد  کرده است.

این در شرایطی است که مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا هنوز بر سر افزایش نرخ بهره اختلاف نظر دارند. اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون تاکید کرد: فدرال رزرو باید این مساله را در نظر بگیرد که افزایش سریعتر نرخ بهره در طول زمان خطراتی که اقتصاد آمریکا را تهدید می کند، از بین خواهد برد.

از سوی دیگر چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز گفت: من متقاعد شده ام که رشد اقتصادی آمریکا به طور قابل توجهی با کاهش روبرو شده است و افزایش نرخ بهره در چنین شرایطی کار درستی نخواهد بود.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز امروز پنجشنبه با 0.1 درصد کاهش روبرو شد و به 95.98 واحد رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.27 درصد کاهش به کمتر از 943 تن رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها