کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اطلاعات مشترکان ایرانسل همچنان در اینترنت قرار دارد


کد خبر : ۲۷۰۷۹پنجشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳:۴۷۱۶۴۱ بازدید

با وجود حذف ربات تلگرامی که اقدام به ارائه داده های خصوصی مشترکان ایرانسل می کرد به نظر می رسد همچنان اطلاعات 35 میلیون و ...

با وجود حذف ربات تلگرامی که اقدام به ارائه داده های خصوصی مشترکان ایرانسل می کرد به نظر می رسد همچنان اطلاعات 35 میلیون و 717 هزار و 890 مشترک این اپراتور بر روی بستر اینترنت قرار دارد.

این داده ها حاوی شماره تلفن ، نام ، نام خانوادگی و آدرس افراد است که هنوز در کانال های شبکه اجتماعی تلگرام به اشتراک گذاشته شده است.

فایل حاوی این داده ها خود به اجزاء کوچکتری تقسیم می شود که هر کدام حاوی دو تا چهار میلیون سطر دادهای مشترکان ایرانسل است و اگر هر سطر را یک مشترک محسوب کنیم به رقم 35 میلیون و 717 هزار و 890 می رسیم.با وجود اینکه با عامل انتشار دهنده این اطلاعات برخورد شده ولی دستگاه مسئول حریم خصوصی مشترکان ایرانسل همچنان در اینترنت قابل دسترسی است که می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد.

این سئوال مطرح می شود که چرا ایرانسل تنها به واسطه یک درخواست و نه حکم یا دستور دادگاه این داده ها را در اختیار نهاد درخواست کننده قرار داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تیر سال جاری در این خصوص گفته بود این اطلاعات تازه نبوده و دو سال و نیم پیش توسط کارمند یکی از نهادهای امنیتی کشور افشا و در روزهای اخیر با یک ربات مجدد دامن زده شده است.

به گفته محمود واعظی دو سال و نیم پیش یکی از اپراتورهای تلفن همراه همه اطلاعات مشترکان خود را بنا به درخواست یکی از نهادهای امنیتی در اختیار این نهاد قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: فردی متخلف در این نهاد با آگاهی از وجود اطلاعات مشترکان این اپراتور، اقدام به فروش آنها به مبالغ ناچیزی کرد و اطلاعات همان زمان فاش شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود، اپراتور مذکور نیز شکایت از فردی که اطلاعات را فاش کرده ، در دستور کار خود قرارداده است و آن را تا به سرانجام رسیدن پیگیری خواهد کرد.واعظی به مردم اطمینان داد اطلاعات فاش شده تازه نیست و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

در خصوص سخنان وزیر این نکته مطرح می شود که آیا اطلاعات خصوصی افراد قدیم و جدید دارد که ایشان گفته اند این داده ها جدید نیست؟

موضوع عجیب ماجرا تکذیب افشای اطلاعات توسط اپراتور دوم در تاریخ 15 تیر است که در اطلاعیه تاکید شده اطلاعات مشترکان ایرانسل هرگز افشا، سرقت و هک نشده است.

از سوی دیگر به نظر می رسد با وجود آنکه سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضع گیری خود به تاریخ 15 تیر امسال به کاربران گفته، نگران نباشند ولی همچنان این نگرانی ها ادامه دارد زیرا بر اساس گفته وی ربات تلگرامی فاش کننده اطلاعات مسدود شده و فایل بانک های اطلاعاتی ایرانسل همچنان بر روی این شبکه این پیام رسان اجتماعی وجود دارد و وجود افزون بر 35 میلیون سطر اطلاعات خصوصی افراد بر روی این پیام رسان به ویژه آنکه بانک اطلاعاتی آن نیز در خارج از کشور است جای نگرانی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها