کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وای فای ها را از دسترس غریبه‌ها دور کنید


کد خبر : ۲۷۰۵۳چهارشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۴۴۱۳۶۶ بازدید

سال‌ها پیش، رایج ترین نوع سرقت، شامل بالا رفتن از دیوار و ورود غیرمجاز به حریم شخصی افراد بود. این روزها حریم شخصی افراد از حد فیزیکی ...

سال‌ها پیش، رایج ترین نوع سرقت، شامل بالا رفتن از دیوار و ورود غیرمجاز به حریم شخصی افراد بود. این روزها حریم شخصی افراد از حد فیزیکی فراتر رفته و شامل سرقت اطلاعات مجازی می شود. هک و سرقت اطلاعات وای فای و دسترسی به شبکه های اینترنتی سایر افراد از جمله رفتارهای نامتعارف دنیای مجازی است که متاسفانه بسیار مرسوم شده است.

طیف استفاده از شبکه اینترنتی دیگران می تواند از یک آپارتمان مسکونی ساده تا شرکت های بزرگ و مشهور تجاری را شامل شود . استفاده از شبکه وای فای شما توسط همسایگان فارغ از زیان های مالی، چندان خطرناک به نظر نمی رسد، اما اگر این سوء استفاده از شبکه وای فای شامل موارد اداری یا خصوصی شود، موضوع خطرناک تر خواهد شد.

در ادامه مطلب، نگاهی خواهیم داشت به برخی راهکارهای رفع مزاحمت در سیستم های وای فای و شبکه های اینترنتی.

رمزتان را تغییر دهید

آخرین باری که رمز عبور وای فای خود را تغییر دادید چه زمانی بوده؟ چه کسانی از این رمز مطلع هستند؟ چند نفر با استفاده از رمز شما به شبکه وای فای تان متصلند؟ اگر پاسخ سوال اول مدت زمانی طولانی است و پاسخ سوالات بعدی را نمی دانید، بهتر است در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید. برخی افراد تا حدی نسبت به اطلاعات وای فای خود بی تفاوت هستند که حتی رمز اینترنت خود را فراموش کرده اند. این بی تفاوتی ها نسبت به شبکه وای فای عواقب ناخوشایندی مانند اتصال ناخواسته چندین کاربر به سیستم شخصی شما و سرقت و هک شبکه اینترنتی را در پی خواهد داشت.

تغییر SSID

هکرها تمایل دارند هر چند وقت یک بار لیستی متشکل از نام شبکه هایی که از عباراتی رایج ساخته شده اند تهیه کنند. SSID نام شبکه شماست، بنابراین با تغییر آن می توان از لیست های احتمالی هکرها نیز فرار کرد.

زمانی که شما اقدام به تغییر نام SSID می کنید، از فرهنگ لغات هکرها خارج می شوید. گرچه هکرهای بسیار حرفه ای برای دور زدن ترفند شما راه هایی را می شناسند، اما این نوع مسیرهای انحرافی اغلب بسیار زمانبر و پیچیده است و احتمال هک شدن اطلاعات شبکه شما را بسیار کاهش می دهد.

ایحاد لیست مهمانان VIP

درست همان طور که در یک مهمانی دوستانه و خصوصی، ورود افراد ناشناس و غریبه ناخوشایند و ممنوع است، می توان به راحتی لیست ورود به شبکه های اینترنتی را محدود به دوستان و افراد آشنا کرد. درواقع استفاده از پیامUNWELCOMED برای کاربران ناشناس روشی موثر در محدود کردن شناسه های شبکه است. برای انجام این کار می توان به دو روش تنظیمات دستی شبکه یا پیکربندی مجدد کل سیستم اتکا کرد. به این ترتیب تنها افراد خاص و دوستان و آشنایان فرد قادر به استفاده از شبکه خواهند بود.

فعال کردن WPA2

اغلب شبکه های اینترنتی مدرن به WPA2 مجهزند، اما اگر شبکه شما به روز نیست، می توانید با ارتقای سطح رمزگذاری خود به  WPA2روند دسترسی هکرها و مزاحمان به سیستم تان را محدود کنید.

نرم افزار مانیتورینگ شبکه

یکی از مقرون به صرفه ترین راهکارها برای کنترل اطلاعات و مدیریت رویدادها، استفاده از نرم افزارهایی است که به ایمن سازی شبکه اینترنتی می پردازند. نظارت بر تمامی اتصالات ورود و خروج اطلاعات و ارسال پیغام هشدار به کاربر در صورت مواجهه با هر گونه کاربر مزاحم در شبکه از مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزار Eventloge analayser است. افزون بر اینها با کمک این نرم افزار می توان تمامی حملات سایبری را شناسایی و علل ضعف در سیستم را رمزگشایی کرد.

گاهی سیستم را خاموش کنید

خاموش کردن مودم، یک روش بسیار سنتی، اما موثر برای دفع مزاحمان مبتدی است. اگر در طول ساعات مشخصی از روز در خانه نیستید یا قرار است به مسافرتی طولانی بروید، دستگاه مودم خود را خاموش کنید. این روش باعث می شود مزاحمان، به ویژه معتادان به اینترنت و فضای مجازی با از دست دادن شبکه شما به فکر شبکه ای جایگزین بیفتند یا حتی برای خرید یک شبکه شخصی اقدام کنند. این روش در عین ابتدایی و ساده بودن در بسیاری از موارد موثر است، به ویژه آنکه قبض های مالی شما در پرداخت های اینترنتی را محدود می کند.

- رویا پاک‌سرشت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها