کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال در بهار 96


کد خبر : ۲۶۸۴۳پنجشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۱۲۲۶۳۳ بازدید

عباس آخوندی در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما با موضوع مسکن و حمل و نقل درباره ارزیابی اقدامات یک سال گذشته در این حوزه ...

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه خبرهای مثبتی از خرید هواپیماها رسیده، گفت: موفق شدیم در بحث خرید ایرباس موضوع تامین مالی آن را نهایی کنیم.

عباس آخوندی در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما با موضوع مسکن و حمل و نقل درباره ارزیابی اقدامات یک سال گذشته در این حوزه ها افزود: اتفاقات مهمی در این حوزه‌ها صورت گرفته است. در حوزه حمل و نقل بزرگترین اتفاق موضوع هوانوردی است و درسایر حوزه‌ها نیز اتفاقات مهم و خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: موفق شدیم در بحث ایرباس موضوع تامین مالی آن را نهایی کنیم که پیشرفت بسیار بزرگی است و قراردادمان با ایرباس در مراحل نهایی است به طوری که بعد از ماه آگوست نمایندگان آنها به ایران می‌آیند و قرارداد نهایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با این حال همچنان منتظره تائیدیه سازمان اوفک (OFAC) هستیم؛ البته از آنجا خبرهای مثبتی رسیده است که ان شاالله به زودی مجوز اوفک داده خواهد شد.

ادامه صحبت‌های عباس آخوندی را در گزارش خود آورده است، می‌توانید در قالب جدول مشاهده کنید.
 

بخشی از صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما

موضوع

توضیحات

حمل و نقل هوایی

دو بار نمایندگان شرکت بوئینگ به ایران آمدند و پیشنهاداتشان را ارائه کردند و مذاکرات به خوبی پیش می رود و امیدواریم قبل از پایان سال 2016 هواپیماها وارد کشور شود.

البته عاملی در این بین وجود دارد که در کنترل ما نیست و آن اوفَک است، چنانچه بوئینگ و ایرباس در اسرع وقت مجوز اوفک را بگیرند، مسائل نهایی می‌شود.

ما موظف هستیم به مذاکرات تکیه کنیم و فضا فضای مثبتی است و طرف ها تعهد کردند. البته سیاست دنیا پیچیده ای دارد و باید ببینیم در عمل چه می شود.

حمل و نقل ریلی

در راه آهن تسهیلات خوبی گرفتیم و اقدامات خوبی انجام شده است. اکثر خطوط راه آهن موجود یک خطه بوده‌اند، برای افزایش ضریب بهره وری ناوگان حدود 2 هزار کیلو متر خط دوم و در بعضی جاه ها خط سوم و چهار اجرایی شده که با همین عدد می توان نرخ بهره وری را از ظرفیت 25 میلیون تن به 42 میلیون تن در سال افزایش داد.

تا پایان امسال 820 کیلومتر راه آهن به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت راه آهن با همین اقدام حدود 80 درصد افزایش می یابد که نمونه آن را در مسیرهای بافت، اصفهان، اهواز، اندیمشک و تربت حیدریه می‌توان دید.

با توجه به اهمیت خطوط حومه‌ای 700 کیلومتر از این خطوط تعریف شده از جمله تهران به قزوین، تهران به گرمسار، تهران به قم و مشهد به کاشمر که بخش عمده ای از آنها اجرا شده است به طوری که تا پایان امسال 600 کیلومتر آن به بهره برداری می‌رسد.

پارسال 4.8 میلیون نفر درحومه تهران و بقیه مراکز کلان شهرها با این خطوط جابه جاشدند و امسال این رقم به 7 میلیون نفر می رسد و هدفمان جابه جایی 25 میلیون مسافر در سال با این خطوط ریلی است.

برخی از این شبکه‌ها همچون خطوط جنوب 60 سال است که بازسازی نشده‌اند که بازسازی اساسی 726 کیلومتر آن مدنظر است و مقرر شده است 300 کیلومتر آن امسال تمام شود و بقیه سال آینده اجرایی شود.

سال‌هاست که موضوع تامین ریل توسط ذوب آهن اصفهان مطرح بوده و البته قرارداد هم بسته شده که قرار بود اول مرداد ریل را دریافت کنیم که هنوز دریافت نشده است امیدواریم ذوب آهن به وعده خود عمل کند و با این وضع هر چقدر ذوب آهن ریل تولید کند یکجا آن را می‌خریم.

در بحث ناوگان ریلی کلا بخش خصوصی کار می‌کند اما در بخش زیرساخت‌ها چون هزینه زیادی دارد و چنانچه بخواهیم هزینه آن را به قیمت تمام شده سرشکن کنیم آن وقت فشار به مردم می‌آید؛ از آن رو در بخش دولتی کار انجام می‌شود.

درحوزه مسافری بنا داشتیم چهره خطوط را عوض کنیم به طوری که بتوانند با دنیا رقابت کنند، اکنون در تهران پنج قطار پنج ستاره داریم و اخیراٌ‌ نیز سیستم کیترینگ و آشپزخانه ای را که همه استاندارد بین المللی را داشت افتتاح کردیم .

پارسال 150 واگن بالای 55 سال را از خط خارج کرده ایم و امسال هم 350 واگن که عمری بالای 45 سال دارند کنار می گذاریم و امیدواریم سال آینده نیز قطارهای بالای 35 سال را از خطوط خارج کنیم و جایگزین آنها قطارهای نوع و جدید شود.

در قطارهای پنج ستاره امکان استفاده از اینترنت و سیستم‌های نمایشی در طول سفر است، پیگیری می‌کنم تا در همه انواع قطارها دسترسی به اینترنت فراهم شود و موجب رفاه بیشتر مسافران شود.

سرعت قطارها بسیار خوب شده به طوری که مسیر تهران مشهد را که بیشتر از 12 ساعت می پیمودند اکنون به 10 ساعت رسیده البته این افزایش سرعت با ضریب امنیت نیز همراه است.

در خصوص قطارهای سریع السیر که بالاترین فناوری را درحوزه ریلی دارند بعد از برجام قرارداد آن را با چین بستیم و پس از آن ال سی باز شد و کارگاه ها فعال شدند.

قطار سریع السیر در مسیر تهران، فرودگاه امام و اصفهان راه اندازی می‌شود که طول این مسیر با این قطارها به دوساعت کاهش می‌یابد. این قرارداد چهارساله است و اکنون چینی‌ها کارهای آن را انجام دادند و کارگاه‌ها فعال شده است.

درحوزه ریل امسال 820 کیلومتر خط جدید داریم، 630 کیلومتر خط حومه ای، 300 کیلومتر نوسازی و بازساز خطوط شبکه ای و 280 کیلومتر بهسازی این خطوط را داریم.

کنترل اتوماتیک کامل قطار موضوع مهم و با اهمیت است که موفق به انجام آن شدیم و درحقیقت با آن ضریب ایمنی مسافران بالا رفته است.

ترانزیت ریلی طی یک سال اخیر سه برابر شده است امیدواریم امسال 200 واگن باری جدید و 230 واگن مسافری جدید و پنجاه دستگاه لوکوموتیو توسط بخش خصوصی داشته باشیم.

حمل و نقل جاده‌ای

پارسال 12 هزار کیلومتر روکش آسفالت داشتیم و امسال امیدواریم 15 هزار کیلومتردیگر روکش کنیم همچنین هزارو 70 کیلومتر بزرگراه افتتاح می کنیم که در هفته دولت بیش از 400 کیلومتر آن در سراسر کشور افتتاح می شود.

قطعه یک آزاد راه تهران شمال نیز بهار سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

8 هزار و 900 کیلومتر راه روستایی راه ساخته شده یا روکش آسفالت شده است و با این حساب میزان دسترسی روستاییان به راه از 85 درصد به 91 درصد افزایش یافته است که امیدواریم این رقم به 95 درصد افزایش یابد.

ظرفیت بنادر

180 میلیون تن ظرفیت بنادر کشور بود که اکنون با 16 درصد افزایش به 209 میلیون تن رسیده است که البته این جدای از امکانات پشت بندری و تجهیزات مورد نیاز بوده است.

در چابهار ظرفیت بندری 2.5میلیون تن بود، فاز اول آن از طریق محل صندوق توسعه ملی با تسهیلات 430 میلیون تنی سرمایه گذاری شده و ظرفیت آن در همین فاز به 8 و نیم میلیون تن افزایش یافته است و همزمان قراردادی با هندی ها بسته شده تا بندر چابهار ورودی و کریدور جنوب به شمال شود



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها