کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فردا : معرفی برترین‌های فرش دستباف ایران


کد خبر : ۲۶۸۲۹چهارشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸:۴۷۱۹۴۴ بازدید

برترین های فرش دستباف ایران فردا در مراسمی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی معرفی می شود.
فردا : معرفی برترین‌های فرش دستباف ایرانفردا : معرفی برترین‌های فرش دستباف ایران

نمایشگاه فرش دستباف ایران که بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می شود، روز پنج‌شنبه میزبان این مراسم خواهد بود.

در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای نسبت به دوره های قبل دارد، بیش از 700 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه ای از قالی های دستباف، مهم ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته اند.

در پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم و تابلو فرش های مختلف عرضه می شود و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده اند. قرار است همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیئت بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

همزمان با نمایشگاه بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که در آن علاوه بر تمرکز بر موضوع های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی، ششمین جشنواره فرش برتر نیز با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با کیفیت به منظور حفظ اصالت ها و حضور در بازارهای صادراتی، برگزار می شود. 

در طول روزهای برگزار نمایشگاه و در سالن شماره 27؛ ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برای اشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ایرانی و همچنین بصورت زنده فرایند تولید فرش دستباف و نیز نمایش چیدمان فرش ایرانی برگزار می شود. 

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت ، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

پس از اجرای برجام و در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ صادرات فرش ایران، براساس اعلام رسمی گمرک از نظر ارزشی 39.5 درصد و از نظر وزنی 38.1 درصد نسبت رشد یافته است. 

متوسط صادرات فرش ایران در دهه های اخیر 500 میلیون دلار بود که با اعمال تحریم ها و برخی مسائل داخلی، این میزان در سالهای 89 تا 93 به حدود 300 تا 350 میلیون دلار کاهش یافته بود بر اساس برنامه تدیون شده در مرکز ملی فرش ایران، قرار است صادرات این کالای ارزشمند امسال به 400 میلیون دلار برسد. بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران تا 6 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.


ایران پیشتاز بازار فرش دستباف در جهان است

با وجود اینکه اسپانیا خود در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت دارد ولی هیچ کشوری در تولید فرش دستباف قادر به رقابت با ایران نیست.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ در سومین روز برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف سفیر اسپانیا در بازدید از این نمایشگاه گفت : برگزاری نمایشگاه هایی از این دست برای معرفی این هنر – صنعت به سایر کشورهای جهان می تواند بسیار موثر و راهگشا باشد.

ادورادو لوپس بوستکس از علاقمندان به هنر اصیل فرش دستباف بوده و به گفته خود کلکسیونی از فرش های نفیس ایرانی در ایران و اسپانیا جمع آوری کرده است.

وی با توجه به علاقه و اطلاعات وافری که نسبت به این هنر – صنعت دارد، فرش ایرانی را در جهان بدون رقیب نامید و براین باور است که کشورهای دیگر از جمله اسپانیا که در این زمینه فعالیت دارند هیچگاه جایگاه ایران را نداشته اند و هیچ فرشی نمی تواند جایگزین فرش ایرانی شود.

سفیر اسپانیا تاکید کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم فرش های بسیاری را دیدم و از هماهنگی رنگ ها و بافت زیبای آن لذت بردم.

وی با اشاره به همنشینی مبلمان و فرش تصریح کرد: درباره تاثیر زندگی امروزی بر این هنر دستی باید گفت هنرهای اصیل در هیچ زمانی جایگاه خود را از دست نمی دهند فقط با توجه به زندگی ماشینی و آپارتمانی ابعاد فرش ها باید کوچک تر و خلاقیت در زمینه ایجاد هماهنگی فضاهای مدرن با سنتی ایجاد شود که خوشبختانه در این نمایشگاه ایده های جالبی در این زمینه ارائه شده است.

وی در خصوص گسترش روابط تجاری ایران و اسپانیا در زمینه فرش دستباف افزود: در حال حاضر اسپانیا یکی از کشور هایی است که با ایران مراودات تجاری مناسبی در این زمینه دارد و در آینده درصدد گسترش این روابط خواهیم بود.

سفیر اسپانیا همچنین با اعلام تمایل کشورش برای همکاری با ایران در زمینه های مختلف اقتصادی و تولیدی بیان داشت: ما توان سرمایه گذاری در بخش‏های مختلف اقتصادی با استانداردهای بین المللی را داریم.

 در این بازدید همسر سفیر اسپانیا حضور داشت که علاوه بر دیدار غرفه های متنوع فرش و تابلو فرش در یکی از کارگاه های آموزشی مرکز ملی فرش ایران هم شرکت کرد و با روند تولید فرش دستباف ایران آشنا شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها