کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام هزینه پرداخت قبوض آب


کد خبر : ۲۶۶۹دوشنبه، ۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴:۳۸۲۵۰۰ بازدید

مدیرکل خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هزینه پرداخت غیرحضوری هر قبض آب هزار ریال و هزینه پرداخت حضوری آن 6 هزار تا 6500 ریال است.

معصومه آذرگون با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال 91 بیش از 70 درصد از قبوض شهری و 45 درصد از قبوض روستایی در بخش آب شرب به صورت الکترونیکی توسط مشترکان پرداخت شده است گفت: به طور کلی می توان گفت تا پایان سال گذشته 66 درصد از قبوض شهری و روستایی آب در کشور به صورت الکترونیکی پرداخت شد.

مدیرکل خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به رشد 10 درصدی پرداخت غیرحضوری قبوض آب در کشور تا پایان سال گذشته اظهارداشت: آمار پرداخت های الکترونیکی سال 92 هنوز به صورت کامل جمع آوری نشده اما به طور متوسط پرداخت قبوض از طریق روش های الکترونیکی در شش ماه نخست سال 92 بیش از 10 درصد رشد یافته است.

وی شمار قبض های مشترکان شهری در شش ماه دوم سال 91 را 21 میلیون و 405 هزار و 468 فقره عنوان کرد و گفت: از این میزان قبض، 15 میلیون و 47 هزار و 901 قبض به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

آذرگون همچنین شمار قبض های مشترکان روستایی در شش ماه دوم سال 91 را چهار میلیون و 350 هزار و 372 فقره عنوان کرد و افزود: از این میزان قبض، یک میلیون و 922 هزار و 126 قبض به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی و خدمات مشترکان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به روش های مختلف پرداخت غیرحضوری قبوض اظهارداشت: پرداخت های غیرحضوری می تواند ازطریق دستگاه های خودپرداز (ای تی ام)، دستگاه های پایانه فروش (پوز)، اینترنت، پیام کوتاه و تلفن بانک انجام شود.

وی با بیان اینکه بانک ها بابت هر پرداخت حضوری قبض، شش هزار تا شش هزار و 500 ریال کارمزد کم می کنند گفت: کارمزد پرداخت غیرحضوری هر قبض آب یکهزار ریال است. با پرداخت غیرحضوری هر قبض، از تحمیل هزینه ای در حدود پنج هزار تا پنج هزار و 500 ریال به شرکت های آب و فاضلاب جلوگیری می شود، ضمن اینکه کاهش تردد درون شهری، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت های فسیلی و جلوگیری از صرف وقت مشتریان از دیگر ویژگی های پرداخت غیرحضوری قبوض است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها