کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 475 دلاری قیمت طلا در سال 2013


کد خبر : ۲۶۴۸یکشنبه، ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹:۰۳۱۹۵۹ بازدید

سال 2013 میلادی به آن علت سالی عجیب و شگفت آور برای بازار طلا بوده که قیمت این فلز گرانبها برای نخستین بار در 13 سال گذشته با کاهش 25 درصدی معادل 475 دلار در هر اونس روبرو شده است.

قیمت طلا از 1900 دلار در هر اونس در اوت 2011 میلادی اکنون به مرز 1200 دلار رسیده است. 

مشکل اصلی بازار طلا از آوریل امسال آغاز شد که قیمت آن تنها در طول دو روز بیش از 200 دلار کاهش یافت و قیمت طلا به پایین ترین حد خود در دو سال اخیر رسید.بر اساس این گزارش اعلام تصمیم احتمالی بانک مرکزی قبرس برای فروش ذخایر طلا برای رهایی از بحران مالی و اقتصادی موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران بین المللی و افت چشمگیر قیمت طلا شد.

علاوه بر تصمیم بانک مرکزی قبرس نگرانی ها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است. قیمت طلا طی سال های 2008 تا 2011 میلادی تحت تاثیر سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا بیش از 70 درصد افزایش یافت.

براساس گزارش سایت طلا به نقل از این منبع خبری، کاهش شدید قیمت طلا تبعات منفی زیادی را برای شرکت های معدنی و سرمایه گذاران بین المللی در پی داشت. افت شدید قیمت طلا موجب شد تا ارزش سهام شرکت های معدنی به شدت کاهش یابد و سرمایه گذاران زیادی اقدام به فروش ذخایر طلای خود در صندوق اس پی دی آر کنند.

میزان ذخایر طلای این صندوق نسبت به اواخر سال 2012 میلادی بیش از 40 درصد کاهش یافته و به کمتر از 26 میلیون اونس رسیده است. پیش بینی کارشناسان اقتصادی این است که با توجه به کاهش احتمالی محرک پولی فدرال رزرو در سال 2014 میلادی قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها