کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتخاب دوربین عکاسی مناسب در محدوده 1.5 میلیون تومان


کد خبر : ۲۶۲۸۵جمعه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳:۴۷۲۹۹۴ بازدید

زمانی‌که سونی با ساخت نسخه‌ اولیه‌ یک دوربین کامپکت پیشرفته‌ بسیار شکیل و کوچک، از ابتدا مفهوم دوربین پیشرفته‌ قابل‌ حمل را برای کانن و ...
انتخاب دوربین عکاسی مناسب در محدوده 1.5 میلیون تومانانتخاب دوربین عکاسی مناسب در محدوده 1.5 میلیون تومان

زمانی‌که سونی با ساخت نسخه‌ اولیه‌ یک دوربین کامپکت پیشرفته‌ بسیار شکیل و کوچک، از ابتدا مفهوم دوربین پیشرفته‌ قابل‌ حمل را برای کانن و سایرین تعریف کرد؛ درنتیجه کانن هم به فکر ساخت دوربینی برای رقابت با سونی افتاد. هم‌زمان با ارائه نسخه‌ سوم  RX100، کانن هم دوربینی را با مشخصات و ظاهر بسیار نزدیک به RX100 III روانه‌ بازار کرد. شباهت‌های کانن G7X با سونی RX100 III، به ‌قدری زیاد است که اگر نام سازنده را روی بدنه‌ این دوربین‌ها بپوشانیم، شاید بسیاری قادر به تشخیص این دو نباشند. هر دوی آنها از یک سنسور 20,2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که حتی شایعاتی هم مبنی بر یکسان‌بودن این سنسور وجود دارد. 

به نظر می‌رسید‌ وقت آن بود که کانن دستی به سر و روی دوربین‌های کامپکت پیشرفته‌ سری G خود بکشد. با ورود رقبای قدر در این کلاس از دوربین‌ها، رفته‌رفته نقش دوربین‌های سری G این شرکت در حال کمرنگ‌شدن بود. ساخت دوربین G1X تلاشی برای احیای این کلاس از دوربین‌های کانن بود و این روند با ساخت G1X II ادامه یافت، اما درواقع هیچ‌کدام جایگزین دوربین‌های سری S و G  کانن نبودند و قابلیت حمل به معنی واقعی و توانایی جاشدن در یک جیب معمولی را نداشتند. 

درواقع سری G برای قرارگرفتن در یک جیب معمولی، اندکی بزرگ بود و تازه سری S هم که از همان سنسور استفاده می‌کرد با اینکه به‌راحتی در جیب جا می‌شد، کیفیت عکس چندان دل‌چسبی نداشت. G1X هم که از دوربین‌های سری G معمولی بزرگ‌تر بود، به ‌اندازه یک دوربین DSLR مبتدی به همراه لنز سنگین‌ بود. 

رقابت بین RX100 III یا حتی RX100 II با G7X می‌توانست جذاب‌تر باشد، اگر اختلاف قیمت میان دوربین‌های سونی و کانن کمتر از چیزی بود که در‌حال‌حاضر وجود دارد؛ البته باید در نظر داشت که انتخاب RX100 و RX100 II در مقابل G7X، حتی در صورت برابری قیمت هم کار آسانی نخواهد بود و فقط RX100 III خواهد توانست با داشتن اندک امکانات بیشتر در صورت برابری قیمت، در مقابل همتای کانن خود برنده باشد؛ البته شنیده‌های بازار حاکی از اختلاف قیمت 20 تا 30 درصدی بین این دو دوربین است. 

در پایان باید به این نکته توجه داشت که وقتی نوبت به کیفیت عکس و طبیعی‌بودن رنگ‌ها می‌رسد، این دوربین کانن است که می‌درخشد و از آنجایی‌که هدف اصلی خرید چنین دوربین‌هایی، ثبت عکس با بالاترین کیفیت ممکن است و توانایی فیلم‌برداری و ... در درجه‌ بعدی قرار دارند و همچنین باتوجه به قیمت 699 دلاری G7X در مقابل قیمت 799 دلاری RX100 III می‌توان G7X را گزینه بهتری دانست؛ هرچند اگر به RX100 III دسترسی دارید، می‌توانید قیمت بالاتر آن را به چشمی الکترونیک، ظرفیت بالاتر باتری و توانایی‌های فیلم‌برداری آن ببخشید. در انتها این G7X است که مهر تأیید کارشناس را دریافت می‌کند. 

G7X در بازار کشورمان با گارانتی های متفاوت بین 1.450.000 تا 1.600.000 تومان به فروش میرسد.


نقاط قوت: 

  کیفیت بالای عکس 
  ابعاد بسیار کوچک
  لنز فوق‌العاده 100-24 میلی‌متری f1,8-2,8
  به‌کارگیری Wi-Fi
  نمایشگر 3 اینچی لمسی و متحرک

نقاط ضعف: 

  عمر باتری می‌توانست بهتر باشد. 

مشخصات فنی: 

  محدوده ی دقت حسگر: 20 مگاپیکسل و بیشتر
  رزولوشن عکس: 3648×5472
  محدوده ی زوم: 3 تا 6 برابر بزرگ‌نمایی
  لرزش‌گیر تصویر: دارد
  رزولوشن فیلم: Full HD
  نوع صفحه نمایش:  LCD با گردش حول یک محور
  سایز صفحه نمایش: 3 اینچ
  ضد آب: ×
  فیلمبرداری سه‌بعدی: ×



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها