کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سدان فول سایز آمریکایی ساکت‌تر و زیباتر از همیشه است


کد خبر : ۲۶۲۵۲چهارشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۵۹۵۹۶۲ بازدید

بیوک در دههٔ اول قرن بیست و یکم روندی نزولی در پیش‌گرفته و از دوران اوج خود کاملاً دور شده بود. اما گویا این برند اصیل آمریکایی قصد ...

پدال- بیوک در دههٔ اول قرن بیست و یکم روندی نزولی در پیش‌گرفته و از دوران اوج خود کاملاً دور شده بود. اما گویا این برند اصیل آمریکایی قصد بازگشت به شکوه گذشتهٔ خود را دارد چراکه نسل جدید سدان فول سایز لاکراس کاملاً نمایانگر چنین امری است. خودرویی که بر روی پلت‌فرم جدید P2XX جنرال موتورز ساخته شده و در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 رسماً رونمایی شد. بیوک لاکراس در بین سدان‌های جنرال موتورز مدلی نیمه لوکس محسوب شده و بین شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS قرار میگیرد.
 

بیوک 2017


مهم‌ترین ویژگی مدنظر تیم طراحی لاکراس جدید سکوت هرچه بیشتر اتاق آن بوده است و آن‌ها برای توصیف کابین این خودرو از عبارت «به ساکتی کتابخانه» استفاده کرده‌اند. همان‌طور که میدانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موجب قدرتمند شدن ارزش یک برند می‌شود آرامش و سکوت داخلی محصولات آن است به‌ویژه در خودروهای لوکس و نیمه لوکس. سدان بزرگ و لوکس بیوک ممکن است از این لحاظ در حد رولزرویس فانتوم یا مرسدس بنز S کلاس نباشد اما هنوز هم برای کسانی که در رابطه با میزان دسی‌بل داخلی خودروی خود نگران‌اند یکی از بهترین گزینه‌ها بشمار می‌رود.
 

بیوک 2017

شیشه‌های چندلایه، درهای سه لایه و سیستم فعال جلوگیری از صدا در لاکراس جدید موجب افزایش اعتبار بیوک شده و این خودرو از همه لحاظ بهتر و ساکت‌تر از هر خودروی 2017 دیگری است. به همین دلیل و برای کاهش هرچه بیشتر صداهای اضافی حتی از تیغه برف‌پاک‌کن‌های مخصوصی در لاکراس جدید استفاده‌شده که صدای کارکرد آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

سکوت و آرامش تنها یکی از اهداف سه‌گانهٔ اصلی در لاکراس است که جهت بهبود مدنظر بوده است؛ بنابراین دو هدف دیگر، عملکرد کلی و سواری و راحتی صندلی‌ها بوده است؛ در سوی دیگر با اینکه عملکرد بالا هیچ‌گاه در لاکراس و یا حتی اکثر بیوک‌ها (البته به‌جز ریگال GS) وجود نداشته اما خروجی لاکراس 2017 به‌طور نسبی بهتر از نسخه‌های قبلی است که این مورد هم ارزش برند بیوک را تقویت می‌کند.
 

بیوک 2017


بارزترین چیزی که لاکراس جدید ازدست‌داده است حدود 135 کیلوگرم وزن است که حتی در این سدان فول سایز هم امر مهمی بشمار رفته و موجب بهبود هندلینگ، شتاب و مصرف سوخت گردیده است. کاهش وزن و استفاده از سیستم تعلیق جدید Five-Link در عقب موجب بهبود سواری خودرو شده است. بااین‌حال هندلینگ خودرو گاهی اوقات در جاده‌های پرپیچ‌وخم سفت و خشک احساس می‌شد اما برای خودروی دیفرانسیل جلویی با فاصلهٔ محوری زیاد سریع‌تر از چیزی بود که انتظار داشتم درحالی‌که تعلیق Five-Link نیز سواری خودرو را حتی بیش‌ازحد ساکت و بی‌صدا می‌کند.

برای کسانی که لاکراسْ آن‌ها را هدف قرار داده به‌وضوح راحتی سواریِ اهمیت بیشتری از هندلینگ دارد. در طول آزمایش در انواع جاده‌ها به رانندگی پرداختم و بیشتر ناهمواری‌های مسیر به‌راحتی توسط سیستم تعلیق اسفنجی بیوک محو می‌شد. من لاکراس را با هر دو نوع رینگ 20 اینچی سفارشی به همراه سیستم کنترل مداوم نوسانات و رینگ‌های 18 اینچی با تعلیق ثابت راندم که در هر دو نمونه سواری کاملاً راحت بود. هرچند که سواری رینگ‌های 18 اینچی خصوصاً در جاده‌های محلی با آسفالت نامرغوب ساکت‌تر بود که این به نظر من با روح یک سدان لوکس هماهنگی بیشتری دارد.

بیوک 2017
 

برای بسیاری از کسانی که قصد خرید لاکراس را دارند شتاب صفرتا صد اهمیتی ندارد اما قطعاً یک طراحی ظاهری زیبا برایشان بسیار مهم است. به‌خصوص در این کلاس که همهٔ سدان‌ها با طراحی جدیدی به بازار آمده‌اند. تویوتا آوالون جدید، نیسان ماکسیما و کیا کادنزا همگی واقعاً خوب هستند اما لاکراس از این لحاظ با طراحی جلویی مدرن، خطوط منحنی بدنه و طراحی ظریف عقب حداقل یک سطح بالاتر از خودروهای مذکور قرار می‌گیرد.

این داستان در داخل کابین هم تکرار شده و در جدیدترین مدل لاکراس شاهد خطوطی بسیار زیبا و مواد باکیفیت هستیم. صندلی‌ها (به یاد داشته باشید که این‌ یکی از اهداف موردنظر مدیران ارشد بیوک جهت بهبود در لاکراس جدید بوده است) تا زمانی که نیروهای هنگام پیچیدن بسیار قوی نباشند نرم و راحت‌اند. این صندلی‌ها مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند که برای این محدودهٔ قیمتی بسیار زیاد هستند درحالی‌که به‌طورکلی لاکراس جدید بسیار مجلل است.
 

بیوک 2017

با این‌حال جزئیات ناخوشایندی هم در اتاق این بیوک وجود دارد همچون استفاده از پلاستیک مشکی‌رنگ به‌ویژه در اطراف شیفتر تعویض دنده که به‌آسانی به ماهیت لوکس بیوک خدشه وارد کرده است. البته استفاده از چوب واقعی در داخل موجب بهبود فضا شده است. بیوک همواره توجه خاصی به صفحه‌نمایش سیستم اطاعاتی-سرگرمی خود دارد که این امر در لاکراس هم اعمال‌شده و نمایشگر لمسی آن کاملاً در برابر بجای ماندن اثرانگشت مقاوم است؛ اما شیفتر الکترونیکی تعویض دندهٔ لاکراس ازلحاظ فیزیکی کوچک بوده و برای استفاده چندان مطلوب نیست.

مشخصات فنی:

Buick LaCrosse 2017
پیشرانه 3.6 لیتری V6
قدرت 310 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
طول 5.017 متر
وزن 1630 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 424 لیتر
قیمت پایه 32,990 دلار


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها