کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد


کد خبر : ۲۶۲۳۳چهارشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۴۷۹۷۰ بازدید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال رکورد تولید گندم در کشور با عبور از مرز 10 میلیون و 300 هزار تن شکسته شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال رکورد تولید گندم در کشور با عبور از مرز 10 میلیون و 300 هزار تن شکسته شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز سه‌شنبه در بازدید از مزرعه تولید بذرهای هیبریدی خربزه و ملون در شهرستان تاکستان افزود: تلاش داریم تا با تأمین منابع مورد نیاز، سایر بدهی باقیمانده به کشاورزان را بابت خرید تضمینی گندم پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه رکورد تولید گندم در کشور امسال شکسته و از مرز 10 میلیون و 300 هزار تن فراتر رفت، ادامه داد: این درحالی است که در سال 92، چهار میلیون و 700 هزار تن گندم در کشور تولید شد و این میزان در سال گذشته نیز به 8 میلیون تن رسید.

وی با اشاره به پرداخت نیمی از بدهی دولت به کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم، یادآور شد: 60 هزار میلیارد ریال پرداخت شده به کشاورزان در این رابطه برابر با 1/5 برابر مجموع خرید گندم تضمینی دولت از کشاورزان در سال 92 بوده است.

حجتی با تأکید بر کاهش وابستگی کشور به واردات بذر، اضافه کرد: در شهرستان تاکستان برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان تولید بذرهای هیبریدی هستیم و امیدواریم این موضوع را در سایر نقاط کشور نیز شاهد باشیم.

به گفته وی، سهم تولید محصولات کشور در دسته صیفی جات با بذر هیبریدی باعث افزایش مقاومت آنها به آفت‌ها و افزایش میزان تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به داربستی کردن باغ‌های انگور در تاکستان، افزود: سال گذشته با حمایت این وزارتخانه، سه هزار هکتار از تاکستان‌های موجود در این شهرستان داربستی شد و امسال نیز امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به کشت صیفی‌جات در برخی مزارع این منطقه، گفت: باید با استفاده از روش‌های نو و با اجرای سامانه‌های مدرن بتوانیم عملکرد کشت این دسته از محصولات را با کاهش مصرف آب، افزایش دهیم.

وی ضمن درخواست از کشاورزان برای مدیریت در بازاریابی محصولات هیبریدی، اضافه کرد: به عنوان نمونه ما نمی‌توانیم سالانه میلیون‌ها تن گوجه فرنگی را در یک زمان محدود تولید و همه آنها را به صورت تازه خواری، مصرف کنیم و از این‌رو باید به طور قطع روی بازاریابی و صادرات محصولات و نیز تقویت صنایع تبدیلی کار کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود، یادآور شد: حمایت از بخش خصوصی برای تولید انواع بذر به عنوان اصلی‌ترین نهاده بخش کشاورزی از سیاست‌های مهم این وزارتخانه است.

محمود حجتی روز سه‌شنبه به منظور بازدید از مزرعه‌ای که برای نخستین مرتبه در کشور با استفاده از بذرهای هیبریدی اقدام به کشت محصول خربزه کرده بود به استان قزوین سفر کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها